Made in Greece η Creta Farms & ο Κων/νος Δομαζάκης: Η νέα σελίδα των Κρητικών που έγιναν παγκόσμιο brand


Στην αγορά των σνακ με λίγες θερμίδες και των νέων έτοιμων γευμάτων (πίτες και πίτσες) εισέρχεται η Creta Farms, με στόχο να δώσει μεγαλύτερη ώθηση στις πωλήσεις της τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων.

 Όπως λέει στην «Η» ο αντιπρόεδρος της κρητικής εταιρείας, Κων. Δομαζάκης, η Creta Farms γυρίζει σελίδα στην ιστορία της, αλλάζοντας το μοντέλο λειτουργίας της από μια αμιγώς εταιρεία αλλαντικών σε έναν όμιλο τροφίμων που θα πρωταγωνιστήσει στα θέματα καινοτομίας σε διεθνές επίπεδο, όπως ακριβώς έκανε τα προηγούμενα χρόνια με όχημα τη μοναδική συνταγή «Εν Ελλάδι».

Συνέντευξη στον Γιώργο Μανέττα

 
Η χώρα βρίσκεται ξανά στη δίνη της αβεβαιότητας, με την ατμόσφαιρα να θυμίζει και πάλι τις δραματικές στιγμές του περσινού καλοκαιριού. Ποια είναι η κατάσταση στον κλάδο της αλλαντοβιομηχανίας πού δραστηριοποιείστε, και πώς κινείται η κατανάλωση;
 

Σε αντίθεση με άλλους κλάδους, η κατανάλωση αλλαντικών έχει σταθεροποιηθεί και δεν υποχωρεί πλέον. Από την άλλη πλευρά βέβαια, δεν εμφανίζει σημάδια αύξησης. Σε αυτό το μοτίβο θεωρώ ότι θα κινηθεί και στο υπόλοιπο του έτους. Το θετικό ωστόσο είναι ότι αρχίζει να αποκαθίσταται η ομαλότητα στο λιανεμπόριο τροφίμων, μετά και τις τελευταίες συμφωνίες για τη διάσωση δυο πολύ μεγάλων και ιστορικών αλυσίδων της χώρας. Μάλιστα, ο νέος ιδιοκτήτης της Βερόπουλος, η My Market έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό να αποπληρώνει τις υποχρεώσεις που είχε η πρώτη στους προμηθευτές της.

Σημαντικές εξελίξεις υπάρχουν και στον κλάδο σας, με επίκεντρο τη Νίκας. Ποια είναι η θέση της Creta Farms στην ελληνική αγορά και ποιοι οι στόχοι σας;
 

Η Creta Farms ελέγχει σήμερα το 30% της ελληνικής αγοράς αλλαντικών, μπροστά από τον Υφαντή που ελέγχει το 22%, την ιδιωτική ετικέτα που έχει το 23% και την Νίκας που έχει το 10%. Αυτό το μερίδιο το κατακτήσαμε σε λιγότερο από δέκα χρόνια. Στόχος μας είναι μέσα στην επόμενη δεκαετία, υπό την προϋπόθεση ότι θα έχει ομαλοποιηθεί η κατάσταση στην αγορά να φθάσουμε το 40%. Αυτό σκοπεύουμε να το πετύχουμε μέσα από την κυκλοφορία νέων καινοτόμων προϊόντων πάντα με βάση την μοναδική πατέντα Εν Ελλάδι. Σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων, εκτιμούμε ότι οι πωλήσεις μας θα φθάσουν στο τέλος του 2016 τα 120 εκατ. ευρώ από περίπου 106 εκατ. ευρώ το 2015, ενώ τα EBITDA θα ξεπεράσουν κατά πολύ τα 11,5 εκατ. ευρώ που ήταν πέρυσι.

Ποιες νέες καινοτομίες και προϊόντα θα πρέπει να περιμένει ο καταναλωτής από εσάς φέτος;
Καταρχάς να πω ότι η Creta Farms μετατρέπεται σε εταιρεία τροφίμων από μια αμιγώς εταιρεία αλλαντικών. Η έμφαση θα δοθεί στους εξής τρεις άξονες:
α) στα αλλαντικά με αιχμή την καινοτομία Εν Ελλάδι, β) στα σνακ με λιγότερες θερμίδες και γ) στα έτοιμα γεύματα (ready meals). Στο πλαίσιο αυτό, εγκαινιάζουμε την είσοδό μας στην κατηγορία των σνακ με την κυκλοφορία ενός καινοτόμου αλλαντικού προϊόντος (meat protein) με λίγες θερμίδες και διάρκεια ζωής εκτός ψυγείου από 5 έως 6 ώρες. Το συγκεκριμένο σνακ, το οποίο έχουμε κατοχυρώσει νομικά θα συνοδεύεται (σε κάποιες περιπτώσεις) από κριτσίνι και τυρί, θα τοποθετηθεί σε 15.000 περίπτερα και μικρά σημεία ανά την Ελλάδα, πέραν των σούπερ μάρκετ και θα πωλείται σε τιμή από 1 ευρώ έως 1,50 ευρώ. Παράλληλα, δημιουργήσαμε μια νέα σειρά προϊόντων, τα οποία αφορούν σε πίτες (τυρόπιτες, ζαμπονοτυρόπιτες κ.ά.) και πίτσες, που θα έχουν ως βάση τυρί με μόνο 1,5% ζωικά λιπαρά και 90% ελαιόλαδο. Οι παραπάνω άξονες συνθέτουν τη νέα στρατηγική ανάπτυξης της Creta Farms. Οι δυο τελευταίες κατηγορίες προϊόντων προορίζονται και για το εξωτερικό, σε περιοχές όπως η Ευρώπη, τα Βαλκάνια και η Μέση Ανατολή. Ειδικά, η κατηγορία των σνακ είναι μια ανερχόμενη αγορά, η αξία της οποίας υπερβαίνει τα 320 δισ. δολ. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν τι προοπτικές υπάρχουν για την εταιρεία μας.

Τι προσδοκίες υπάρχουν από τη στροφή που κάνετε; Με ποιο μοντέλο θα κινηθεί αυτή τη φορά η ανάπτυξής σας στο εξωτερικό;
Να ξεκαθαρίσω ότι έχουμε εδώ και καιρό σταματήσει την επέκταση στο εξωτερικό μέσω joint venture (σύσταση κοινής εταιρείας), και πλέον επιλέγουμε το μοντέλο του licencing. Δηλαδή, αναθέτουμε σε τοπικό συνεργάτη τα δικαιώματα παραγωγής και εμείς πληρωνόμαστε τα royalties. Αυτό το μοντέλο ακολουθούμε ήδη στην Αυστραλία και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία. Περυσι, τον πρώτο χρόνο που εφαρμόσαμε αυτό το μοντέλο κάναμε πωλήσεις 40 εκατ. δολαρίων και καταλάβαμε μερίδιο 3,5% της αγοράς. Το πρώτο δίμηνο του 2016, αναπτυχθήκαμε με ρυθμούς της τάξης του 25% με 30%. Μάλιστα, μέσα στο 2016, αναμένεται να αλλάξουμε σε licence τη συνεργασία μας με τον τοπικό συνεργάτη μας στην Ισπανία. Στο πλαίσιο αυτό, βρισκόμαστε σε συζητήσεις για την επέκτασή μας σε νέες αγορές, με στόχο να διευρύνουμε το ποσοστό που κατέχουν οι διεθνείς πωλήσεις στον τζίρο μας. Σήμερα, οι εξαγωγές ανέρχονται σε περίπου 10 εκατ. ευρώ.

Πρόσφατα ενισχύσατε τη διοικητική ομάδα με ένα έμπειρο στέλεχος της αγοράς. Γιατί το κάνατε αυτό; Ποιος ο σκοπός;
Χρειαζόμασταν έναν άνθρωπο που θα εργαστεί σκληρά για να προωθήσει τα νέα προϊόντα που θα λανσάρουμε στις διεθνείς αγορές. Θεωρούμε ότι ο κ. Φρουζής έχει την εμπειρία και τις ικανότητες να βοηθήσει την προσπάθεια που κάνουμε για μεγαλύτερη ανάπτυξη. Είναι ένας πολύ καλός και πετυχημένος μάνατζερ. Θέλουμε να κάνουμε μεγάλα πράγματα στο εξωτερικό.

Όλη η συνέχεια εδώ - Imerisia.gr

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ