Δεν κοιμάσαι καλά και νιώθεις κούραση; Το ποδήλατο μπορεί να είναι η θεραπεία σου

Όταν η καθημερινότητα δυσκολεύει, είναι πολύ πιθανό να βρούμε χίλιες-δυο δικαιολογίες για να μη βγούμε για ποδήλατο. 

 

Όμως, μια νέα έρευνα δείχνει ότι η συχνή παράλειψη της προπόνησης ή ποδηλατοβόλτας μας θα μπορούσε να καταλήξει σε δυσκολίες ύπνου το βράδυ

Σε μία περίοδο 35 χρόνων, οι ερευνητές στο αμερικανικό Πανεπιστήμιο της Georgia ανέλυσαν τις συνήθειες περισσότερων από 8.000 ανδρών και γυναικών μεταξύ των ηλικιών 20 και 85, και διαπίστωσαν ότι όταν οι συμμετέχοντες της μελέτης είχαν χειρότερη φυσική κατάσταση με την πάροδο του χρόνου, είχαν και περισσότερα προβλήματα κατά τη διάρκεια του νυχτερινού ύπνου.

Η συγκεκριμένη μελέτη έδειξε ότι μόλις μια 2% μείωση της φυσικής κατάστασης για τους άνδρες και 4% για τις γυναίκες οδήγησε σε προβλήματα ύπνου. "Η πιο απότομη πτώση καρδιοαναπνευστική κατάσταση συμβαίνει μεταξύ των ηλικιών 40 και 60," λέει ο Rodney Dishman, PhD, καθηγητής της επιστήμης της άσκησης στο UGA και ένας από τους κύριους συντάκτες της μελέτης. "Τότε επίσης είναι αυξημένα και τα προβλήματα της διάρκειας και της ποιότητας του ύπνου."

Το πώς ακριβώς η σωματική δραστηριότητα συμβάλλει στον ξεκούραστο και αδιάκοπο ύπνο είναι ασαφές, αλλά οι ερευνητές υποπτεύονται ότι τα αποτελέσματα έχουν να κάνουν με τον εγκέφαλο και το σώμα μας. "Η άσκηση μπορεί να ηρεμήσει το άγχος, το οποίο είναι μια βασική αιτία της αϋπνίας", λέει ο Dishman.

Ο ίδιος υποθέτει ότι μια θετική επίδραση στα εγκεφαλικά κυκλώματα της σεροτονίνης – τα οποία εμφανίζονται φυσικά με την άσκηση και «μιμητικά» σε ορισμένες περιπτώσεις μακροπρόθεσμου υποβοηθούμενου ύπνου – θα μπορούσε να είναι ένας άλλος λόγος για τον οποίο η άσκηση βελτιώνει τον ύπνο. Επιπλέον, η άσκηση μπορεί να αποτρέψει την υπερβολική αύξηση βάρους με την ηλικία, η οποία είναι ένας παράγοντας που προκαλεί αυπνία.

Η λύση βέβαια στο συγκεκριμένο πρόβλημα είναι αρκετά απλή: Κάντε ποδήλατο! Σύμφωνα με τον Dishman, "Το ποσοστό της μείωσης της φυσικής κατάστασης που αναφέραμε παραπάνω, μπορεί εύκολα να αναστραφεί σε πολλές περιπτώσεις ανθρώπων αν ακολουθηθούν οι βασικές συμβουλές για την υγεία, όπως η έντονη άσκηση για τουλάχιστον 75 λεπτά την εβδομάδα."

Το να βρούμε λοιπόν 75 λεπτά για ποδήλατο μέσα σε μια ολόκληρη εβδομάδα δεν είναι και τόσο δύσκολο. Όλα βέβαια εξαρτώνται και από τις υπόλοιπες υποχρεώσεις μας, αλλά ένας συνδυασμός ποδηλάτου-δουλειάς ή ποδηλάτου-βόλτας θα έκανε τα πράγματα πιο εύκολα!

Πηγή: mbike.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ