Η ελληνική δημιουργικότητα στο Παρίσι στην έκθεση «Arrrgh! Τέρατα της μόδας» από την Atopos

Πρόκειται για την έκθεση «Arrrgh! Τέρατα της μόδας» της ελληνικής καλλιτεχνικής κολεκτίβας Atopos CVC,  που φιλοξενεί ο χώρος Γκαιτέ Λυρίκ στην κεντρική περιοχή του Μαραί στο Παρίσι, όπως αναφέρει το tanea.gr.

Ένα βλέμμα πάνω σε οντότητες που δε μοιάζουν με κανέναν από τους συνηθισμένους, καθημερινούς εαυτούς μας. Ένα σύνολο από διαφορετικές υπάρξεις που προέκυψαν από ανησυχίες καλλιτεχνών, πειραματισμούς δημιουργών, κολλάζ γραφιστικής έμπνευσης, ασκήσεις χειροτεχνίας, μείξεις ήχων, εικόνων και ψηφιακών δεδομένων απλώθηκαν σε έναν νέο χώρο στη γαλλική πρωτεύουσα και επιχειρούν με ποπ ειλικρίνεια και τεχνολογική αρτιότητα να συνομιλήσουν με τον κόσμο για το ερώτημα της διαφορετικότητας μέσα από ένα σύγχρονο φαινόμενο της μόδας.

Πρόκειται για την έκθεση «Arrrgh! Τέρατα της μόδας» της ελληνικής καλλιτεχνικής κολεκτίβας Atopos CVC,  που φιλοξενεί ο χώρος Γκαιτέ Λυρίκ στην κεντρική περιοχή του Μαραί στο Παρίσι, όπως αναφέρει το tanea.gr.

 

Οι βασικοί συντελεστές της Atopos,  ο Βασίλης Ζηδιανάκης και ο Στάμος Φαφαλιός δούλεψαν την ιδέα αυτής της έκθεσης πριν από χρόνια και την παρουσίασαν στο μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς τον Μάιο του 2011. Η έκθεση φιλοξενεί δημιουργίες 58 σχεδιαστών και καλλιτεχνών από όλο τον κόσμο, καθώς και δανεισμούς από το ModeMuseum, της Αμβέρσας, την destefashioncollection και την Opéra national de Paris.

 

 Τα «τέρατα της μόδας» είναι ένα φαινόμενο σύγχρονων χαρακτήρων . Έχει επηρεάσει μια καινούργια γενιά πρωτοποριακών σχεδιαστών μόδας. Ανάμεσα τους βρίσκονται και δημιουργοί από την Ελλάδα και την Κύπρο. Οι οποίοι με τη δουλειά τους συνεχώς επαναπροσδιορίζουν τη σχέση του σώματος και του ενδύματος, τις δυνατότητες της ανθρώπινης φιγούρας και τις ανεξάντλητες μεταλλάξεις σε φανταστικές υπάρξεις, αναμειγνύοντας οπτικούς και ενδυματολογικούς κώδικες επικοινωνίας.

 

Από τότε τα τέρατα του «Arrrgh!» πρόσθεσαν κι άλλα μέλη στη συνoμοταξία τους και το Γκαιτέ Λυρίκ, ο νέος τόπος συνάντησης στο Παρίσι με την ψηφιακή τέχνη (art numérique) υποδέχτηκε για τρεις μήνες τη δουλειά της Atopos. Και την εμπλούτισε με άλλες παράλληλες εκδηλώσεις προβολών νέων ταινιών, ομιλιών, μουσικής, προγραμμάτων για παιδιά.

 

«Οι δυνατότητες του Γκαιτέ Λυρίκ δεν περιόρισαν το θέμα μόνο μέσα στα όρια της μόδας. Από την αρχή το «Arrrgh!» ήταν εναντίον της μόδας. Υποστήριζα ότι ο κόσμος δεν έχει ανάγκη τόσα πολλά ρούχα ώστε διαρκώς να καταναλώνει ό,τι του παρουσίαζαν οι οίκοι πολυτελείας . Το σύστημα της μόδας απλά εκμεταλλεύεται το ένστικτο του ανθρώπου για συνεχή αλλαγή της εικόνας του. Επομένως τα τέρατα του «Arrrgh!» αμφισβητούν αυτήν την τεχνητή επιθυμία αλλεπάλληλων αγορών». Εξηγεί ο Βασίλης Ζηδιανάκης στα «ΝΕΑ» την επιτυχία των «τεράτων» που πλησιάζει τα 20.000 εισιτήρια.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ