Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2018 για Apple και Samsung – Εντυπωσιακή η Huawei

Κορυφαία μοντέλα Apple και Samsung σημείωσαν πτώση

Η παγκόσμια αγορά «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων φαίνεται να έχει περάσει το σημείο αιχμής της με τους δύο μεγαλύτερους παίκτες της αγοράς, Apple και Samsung, να βρίσκονται σε πτώση.

Αυτή είναι η συνολική εικόνα που σχηματίζεται για την παγκόσμια αγορά smartphones σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Canalys. Η Apple κατάφερε να «κερδίσει» την πρώτη θέση των κορυφαίων κατασκευαστών για το δ’ τρίμηνο του 2018, αλλά βρέθηκε στη δεύτερη θέση για το σύνολο του έτους.

Ακόμα και έτσι όμως η αμερικανική εταιρεία είχε το δ’ τρίμηνο του 2018 7% λιγότερες παραδόσεις iPhone σε σχέση με το δ’ τρίμηνο του 2017. Την ίδια στιγμή η ετήσια μείωση των παραδόσεων της Samsung ήταν στο 5% ενώ η άνοδος των Κινέζων κατασκευαστών συνεχιζόταν.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Canalys, το iPhone XR ήταν το κορυφαίο μοντέλο για την Apple με 22 εκατομμύρια παραδόσεις, με το iPhone XS Max (14 εκατομμύρια παραδόσεις) να ακολουθεί και το iPhone XS (9 εκατομμύρια παραδόσεις) να έπεται στην τρίτη θέση. Οι μειωμένες παραδόσεις συσκευών στην αγορά της Κίνας στοίχισαν στην Apple, με τους αναλυτές να θεωρούν ότι η πτώση στην συγκεκριμένη αγορά αγγίξει το 15%. Επιπλέον, η Canalys θεωρεί ότι η δημοφιλία του iPhone XR ίσως είναι ένα μήνυμα ότι η εταιρεία θα πρέπει κάποια στιγμή να αναθεωρήσει την τιμολογιακή της πολιτική.

Η Samsung ναι μεν διατήρησε τα σκήπτρα σε ετήσια βάση, αλλά με σημαντικό κόστος κυρίως λόγω της πίεσης που δέχεται από τους κινέζους κατασκευαστές. Η κορεατική εταιρεία πέτυχε για το 2018 παραδόσεις 294 εκατομμυρίων smartphones, 23 εκατομμύρια λιγότερα από το 2017 και απέχοντας σημαντικά από τον στόχο των 320 εκατομμυρίων παραδόσεων.

Σε αυτό το δυσμενές κλίμα η Samsung, σύμφωνα με την Canalys, στρέφεται στον καλύτερο εξοπλισμό των entry-level και mid-range μοντέλων, θυσιάζοντας τα κέρδη ώστε να κερδίσε το χαμένο έδαφος σε μερίδια αγοράς.

Περνώντας στους Κινέζους κατασκευαστές, η Huawei πέτυχε εντυπωσιακή βελτίωση των επιδόσεών της: είχε 34,5% αύξηση των παραδόσεων σε επίπεδο έτους, ενώ ακόμη πιο εντυπωσιακή άνοδο εμφάνισε και κατά τη διάρκεια του πάντα σημαντικού για τις εταιρείες δ’ τριμήνου (47,3%). Παρά το γεγονός ότι η εταιρεία επιτυγχάνει μερίδια ρεκόρ στην – εγχώρια – αγορά της Κίνας εντούτοις οι επιδόσεις της είναι εξίσου θετικές και στις διεθνείς αγορές. Χαρακτηριστικό είναι ότι από τις συνολικές παραδόσεις το 40% αφορούν την Κίνα και το 60% τις διεθνείς αγορές.

Η Canalys θεωρεί ότι η προβολή της εταιρείας σαν «καινοτόμου στον χώρο της τεχνολογίας», ειδικά με τις τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης και την ενσωμάτωση πολλαπλών καμερών στις συσκευές της, έχει βελτιώσει σημαντικά την συνολική εικόνα του brand. Παρόλα αυτά οι αναλυτές θεωρούν ότι ο ευρύτερος εμπορικός «πόλεμος» μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας σε συνδυασμό με τις νομικές κινήσεις εναντίον στελεχών της εταιρείας θα αποτελέσουν μία δοκιμασία για την Huawei, όπως αναφέρει στο Pesta ola ο Γιώργος Πολύζος.

Επίσης εντυπωσιακή η πορεία για το 2018 της Xiaomi, με ετήσια αύξηση των παραδόσεων που έφτασε στο 31,6%, στοιχείο που της επέτρεψε να κερδίσει την τέταρτη θέση της κατάταξης από την Oppo που ωστόσο βελτίωσε σημαντικά τις επιδόσεις της και κατάφερε να κερδίσει την θέση της τουλάχιστον για το δ’ τρίμηνο του έτους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ