Ο Μιχαήλ Ναλμπάντης μιλά στο eirinika.gr για το νέο του βιβλίο «Brand, η στρατηγική»-ένα χρήσιμο εργαλείο για καταναλωτές και επιχειρηματίες


Ποιό είναι το θέμα του νέου σας βιβλίου ‘Brand, η στρατηγική’;

Το βιβλίο σαν κεντρικό θέμα έχει το ‘Βrand’ και ο αναγνώστης έχει την ευκαιρία πέρα από την έννοια ‘brand’ να μάθει για τους φορείς του, το ‘branding’, την στρατηγική, αλλά και τους πέντε κρίσιμους παράγοντες, τους οποίους καθορίζει και από τους οποίους επηρεάζεται. Φυσικά, όλα αυτά είναι εμπλουτισμένα με πολλά παραδείγματα, ώστε όλη αυτή η πληροφορία να έχει πρακτική εφαρμογή.



Ποια ήταν η αφορμή για την συγγραφή του;

Αφορμή στάθηκε η σχετικά απλή διαπίστωση πως ο μέσος Έλληνας αγοραστής-καταναλωτής είναι πλήρως εξοικειωμένος με τα brands και αυτό αποδεικνύεται από την καταναλωτική του συμπεριφορά και την ξεκάθαρη προτίμησή του σε επώνυμα προϊόντα. Από τα πρώτα χρόνια της ζωής του ο μέσος καταναλωτής εκπαιδεύεται (διαφήμιση, οικογένεια, κοινωνία) να αντιλαμβάνεται την διαφορετικότητα και την αξία των brands. Ο βασικός μου προβληματισμός ήταν η αιτία που δεν ισχύει το ίδιο και σε παραγωγικό επίπεδο. Με άλλα λόγια, γιατί οι ελληνικές επιχειρήσεις και οργανισμοί αποδεικνύονται αδύναμοι στη δημιουργία και εγκαθίδρυση ισχυρών brands σε εθνικό, αλλά και παγκόσμιο επίπεδο.

Σε ποιούς απευθύνεται; (ηλικιακά, μορφωτικά κλπ)

Στόχος μου ήταν το βιβλίο να μην απευθύνεται σε μία συγκεκριμένη κατηγορία αναγνωστών, αλλά να έχει εύρος όπως ευρύ είναι και το θέμα του. Απευθύνεται, λοιπόν, σε όλους όσους είτε σαν επιχειρηματίες, είτε σαν καταναλωτές ενδιαφέρονται για το brand και τον τρόπο που μπορεί να λειτουργήσει καταλυτικά στην επιχείρησή τους. Φυσικά, καθένας θα βοηθηθεί με διαφορετικό τρόπο, έτσι για παράδειγμα άλλα στοιχεία θα χρησιμοποιήσει κάποιος που τώρα ξεκινά την δική του επιχείρηση και άλλα κάποιος που έχει μια εταιρεία εδώ και χρόνια και ψάχνει τρόπο ανανέωσής της.



Ποιο είναι το καινοτόμο στοιχείο σε αυτό το βιβλίο;

Το καινοτόμο στοιχείο του βιβλίου είναι η αναίρεση της βασικής αδυναμίας των άλλων βιβλίων που πραγματεύονται το ‘Brand’. Αν ανατρέξετε σε ελληνικά βιβλία ‘Brand’ και ‘Branding’ θα δείτε πως είναι είτε μεταφράσεις αγγλόφωνων, είτε ακαδημαϊκές μελέτες. Και στις δύο περιπτώσεις η μορφή και η γλώσσα που χρησιμοποιούν είναι αυστηρή, βασίζεται στην ορολογία και είναι σε σημαντικό βαθμό τυποποιημένη και θεωρητική.

Αυτό ακριβώς προσπάθησα να αποφύγω, γιατί θεωρώ πως έρχεται σε αντίθεση με την ίδια την έννοια του brand που στοχεύει στην διαρκή ανανέωση, αλλά και δυσκολεύει χωρίς λόγο τον αναγνώστη. Χρησιμοποίησα, λοιπόν, μια απλή γλώσσα και έναν χαλαρό τρόπο γραφής, χωρίς όμως να κάνω εκπτώσεις στο περιεχόμενο και την ποιότητα, με βασικό στόχο όλες οι έννοιες να γίνουν κατανοητές μέσα από τα πολλά παραδείγματα και εικόνες.

Πώς ενισχύει την επιχειρηματικότητα των νέων και μικρομεσαίων επιχειρηματιών η μελέτη και χρήση των συμβουλών του βιβλίου;

Η βασική αναζήτηση των επιχειρηματιών είτε είναι νέοι, είτε μικρομεσαίοι, είτε καταξιωμένοι στον κλάδο τους είναι οι νέες αγορές του εσωτερικού και του εξωτερικού, αυτό δεν αλλάζει. Η αρνητική οικονομική συγκυρία που βιώνουμε κάνει αυτήν την αναζήτηση πιο επίκαιρη, αλλά και τροποποιεί εντελώς τα πράγματα. Σκεφτείτε πως τα παλιά μοντέλα επιχειρήσεων σιγά-σιγά καταρρέουν και μαζί με αυτά σβήνει και ο τρόπος επικοινωνίας και διαφήμισής τους. Το βιβλίο ‘Brand, η στρατηγική’ προτείνει ένα διαφορετικό σκεπτικό με το οποίο καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες μπορούν να ανθίσουν αξιοποιώντας όλα τα μέσα σε επικοινωνιακό επίπεδο και διεκδικώντας νέους πελάτες σε αγορές του εσωτερικού και εξωτερικού.

Ποια θεωρείτε πως είναι επιγραμματικά τα συχνότερα λάθη των επιχειρηματιών και ποιός ο τρόπος εξυγίανσης της ελληνικής επιχειρηματικότητας;

Είναι ακριβώς ο ίδιο λόγος που σας είπα και πριν. Οι περισσότερες επιχειρήσεις είτε από άγνοια, είτε γιατί δεν μπορούν να ορίσουν και να στοχεύσουν στους καταναλωτές που απευθύνονται, είτε γιατί δεν φροντίζουν να ενημερώνονται σε ότι αφορά στους διαδικτυακούς τρόπους προώθησης και διαφήμισης μένουν στα παλιά μοντέλα και έτσι αποτυγχάνουν να επικοινωνήσουν με τον ‘νέο’ καταναλωτή που είναι σε σημαντικό βαθμό ενημερωμένος. Η λύση είναι η συνεχής έρευνα, ενημέρωση και δημιουργικότητα.

 Έχετε γράψει και άλλα βιβλία με ανάλογο θέμα;

Έχω γράψει ένα ακόμη βιβλίο με τίτλο ‘Συμμετέχοντας σε εμπορικές εκθέσεις’, το οποίο είναι ένα χρήσιμο οδηγός για όσες επιχειρήσεις θέλουν να συμμετάσχουν για πρώτη φορά σε εμπορική έκθεση ή είχαν πάρει παλιότερα μέρος με αναποτελεσματικό τρόπο. Εξηγώ αναλυτικά όλα τα βήματα, από την επιλογή της έκθεσης, τις διαδικασίες που ακολουθούν και τον σχεδιασμό του εκθεσιακού περιπτέρου, μέχρι την συμπεριφορά μας πριν, κατά την διάρκεια και μετά την έκθεση.

Το βιβλίο ‘Brand, η στρατηγική’ του Μιχαήλ Ε.Ναλμπάντη κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Φερενίκη

# Ο Μιχαήλ Ε. Ναλμπάντης είναι επιχειρηματίας, συγγραφέας και ειδικός σύμβουλος σε θέματα στρατηγικής επιχειρήσεων και οργανισμών. Είναι απόφοιτος της I.C.B.S, με μεταπτυχιακό τίτλο στη ‘Στρατηγική διοίκηση επιχειρήσεων’ και είναι συγγραφέας του βιβλίου ‘Συμμετέχοντας σε εμπορικές εκθέσεις’. Έχει στο βιογραφικό του σειρά εισηγήσεων, ομιλιών σε συνέδρια και ημερίδες αναφορικά σε θέματα διοίκησης επιχειρήσεων. Αρθρογραφεί σε τοπικές εφημερίδες και περιοδικά, σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή. Τέλος, σε επιχειρηματικό επίπεδο είναι ιδιοκτήτης εταιρείας, η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ενώ διαθέτει πολύχρονη εμπειρία σε θέματα εξαγωγών και διαπολιτισμικής επικοινωνίας.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ