Vintage Story συναρπαστικό! Πως ο Σπύρος Σκούρας από την Ηλεία απέκτησε 600 σινεμά & έγινε ο big boss του Χόλυγουντ!

Αν σκηνοθετούσε τη ζωή του ο Ηλίας Καζάν, θα τον παρουσίαζε ως παμπόνηρο Έλληνα μετανάστη   που μεταλλάχτηκε σε σκληροτράχηλο μπίζνεσμαν που  τα΄ βαλε και κατανίκησε Οβριούς και μαφιόζους μπόσηδες του Χόλιγουντ. 

Αν αναλάμβανε το σενάριο ο Κώστας Γαβράς, θα τον βιογραφούσε ως προστάτη πολιτικών και ιερωμένων - και προς ίδιον όφελος... Εγώ θα πω: Ο Σπύρος Σκούρας ήταν το τσοπανόπουλο που έγινε μπροστοκρίαρο και κατασπάραξε τους λύκους αλλά και μαρκάλισε τις προβατίνες του Χόλιγουντ!

 

Για είκοσι χρόνια υπήρξε το μεγάλο αφεντικό της 20th CENTURY FOX. Ξεκίνησε με τα αδέρφια του να πουλάει ποπ κόρν σε μιά αίθουσα του βωβού κινηματογράφου στο Σεν Λούις και συνέχισε να "πουλάει" τους συνεταίρους του στο Χόλιγουντ...

Το απολαυστικό κείμενο έγραψε ο Δημήτρης Λυμπερόπουλος ο παλαίμαχος & αρχιμαστορας του lifestyle 

Οι Αμερικάνοι νόμιζαν ότι ο πρόεδρος της Τουέντιθ Σέντσουρυ Φοξ Σπύρος Σκούρας,  ξέρει ελληνικά και οι Έλληνες αμερικάνικα...Καμιά από τις δυο γλώσσες δεν μιλούσε σωστά, αλλά δεν είχε σημασία  πως εκφραζόταν αλλά πως έπραττε. Και οι πράξεις του μετανάστη, που παιδί έβοσκε γίδια και πρόβατα στην Ελλάδα, ήταν πράξεις μπροστοκρίαρου που μπήκε στο Χόλιγουντ και τά κανε γυαλιά καρφιά... Ήρθε στην Αμερική την εποχή που ένας Έλληνας ήταν ο βασιλιάς της παλαίστρας, γι΄αυτό κάποιος τον αποκάλεσε και "Τζιμ Λόντο με γραβάτα". 

Η ιστορία του Σπύρου Σκούρα είναι δεμένη μ΄αυτές των αδελφιών του Τσάρλυ και Τζορτζ. Παιδόπουλα αγράμματα  ξεκίνησαν από το Σκουροχώρι της Ηλείας. Με ένα ταγάρι ψωμί κι΄ ελιές και την ευχή της μάνας τους περάσανε τον Ατλαντικό, «κατάστρω­μα», όπως ακριβώς το περιγράφει ο Ελία Καζάν στο «Αμέρικα - Αμέρικα». Οι ουρανοξύστες και η πολυκοσμία τους τρόμαξαν και τράβηξαν κατά το Σαιν Λιούις, να βρουν βοσκοτόπια, αλλά και κει άνθρωποι με γραβάτες και καπέλα, μαγαζιά και φάμπρικες...

Αρχί­σανε να πουλάνε ποπ-κορν σ' ένα σινεμά του βωβού στο Σαιντ Λιούις και μετά αγόρασαν την αίθουσα. Ο Σπύρος μάλιστα πήρε γυναίκα του και την ταμία του κινηματογράφου Σάρα που ως γραμματιζούμενη, κρατούσε τα λογιστικά βιβλία των αδερφών με το κοινό κομπόδεμα.

—Είμαστε δεμένοι σαν κληματόβεργες, έλεγε ο μπαρμπα-Σπύρος. Λυγίζαμε μα δε σπάγαμε και το ένα σινεμά μάς έφερνε κι άλλο. Σε λίγα χρόνια, ανάμεσα στους μεγάλους πολέμους, γίναμε κύριοι πολλών κινηματοθεάτρων κι ενός ουρανοξύστη. Με τόσες αίθουσες (600 στις νότιες πολιτείες!)  μπορούσαμε να επιλέγουμε ταινίες και ξαφνικά καταλάβαμε ότι μας υπολόγιζαν μεγαθήρια,  όπως ο Μάγερ, ο Γουόρνερ  και αργότερα  τον Ζανούκ.

Ο Τσάρλι ήταν ο πρώτος μπίζνεσμαν που πήρε ετήσια αμοιβή ένα εκατομμύριο δολάρια κι ο Τζορτζ είχε στον έλεγχο του τόσες αίθου­σες όσες κανένας άλλος. Κι εγώ ο πρώτος μη Εβραίος, Ιρλανδός ή Ιταλός που έσπασα το φράγμα τους και εγκαταστάθηκα μέσα. Δεν είχα ιδέα από παραγωγές, αλλά  έδινα τις εντολές και οι ειδικοί τις πραγματοποιούσαν.  Ήμουνα πρόεδρος της «Τουέντιθ Σέντσουρι Φοξ» την εποχή του «Χιτώνα» και της «Κλεοπάτρας»,  λάνσαρα το Σινεμασκόπ,   ανάθεσα στην Ελίζαμπεθ Τέηλορ να υποδυθεί την τελευταία εύμορφη Ελληνίδα βασίλισσα της Αιγύπτου! Μέσα  μου έχω την Ελλάδα και γι΄αυτό έκανα τον "Λέοντα της Σπάρτης"  και το "Συνέβη στην Αθήνα". Οι Εβραίοι και οι Ιταλοί τις δικές τους ιστορίες, εγώ τις δικές μας...Αυτοί τον Μωυσή και τον Αλ Καπόνε, εγώ με την εύμορφη Κλεοπάτρα μας, τον ηρωικό  Λεωνίδα μας και τον θρυλικό  Σπύρο Λούη μας.

Αυτά μου έλεγε ο μπαρμπα-Σπύρος το 1966, όταν τσέρμαν πια της «Φοξ» (σε τιμητική διαθεσιμότητα δηλαδή) με κουβάλησε από τη Νέα Υόρκη στο Μόντρεαλ, για το Κληρικολαικό Ορθόδοξο Συνέδριο. Όταν οι σύνεδροι πήγαιναν να κοιμηθούν, αυτός με ένα ποτήρι ουίσκυ στο χέρι, μου αράδιαζε ιστορίες για Ελλάδα, μπίζνες και μάχες που έδωσε με Οβριούς και kleopatra300μαφιόζους τα είκοσι χρόνια της θητείας του στο κινηματογράφο. "Γι΄αυτό βλάχο μου σε έστειλα στα γυρίσματα της ταινίας "Κλεοπάτρα" στην Ιταλία, για να δεις από κοντά τις δολοπλοκίες και το μίσος που τρέφουν ο ένας ηθοποιός για τον άλλο μπροστά στις κάμερες...

Παραγωγός, σκηνοθέτης, σεναριογράφος, συνεργάτες, ηθοποιοί, τεχνικοί, όλοι χαμογελούν ψεύτικα  ο ένας στον άλλο, έτοιμοι όμως να ξεσχιστούν με νύχια και με δόντια... Θυμάσε τι έγινε  στη Τσινετσιτά με την Τέηλορ και τον Μπάρτον, μπροστά στα μάτια των συζύγων τους και των παιδιών τους. Έρωτας παράφορος, που παραλίγο να τινάξει ένα εκατομμύριο δολάρια στον αέρα! Η ταινία μόλις και μάζεψε τα λεφτά των χρηματοδοτών της και όπως ξέρεις, αυτό ήταν το τέλος μου στη προεδρία της Φοξ. Γέρασα κι΄όλας, βαρέθηκα ν΄αντισταθ'ω, όπως παλιά και να τους φέρω τούμπα με το αεροπλανικό του Τζιμ Λόντου... Ο  Σκούρας έφυγε από το Λος Άντζελες και εγκαταστάθηκε στα γραφεία της T.S.Fox στη Νέα Υόρκη και δεν θα ξεχάσω μιά μέρα;, που όταν αυτός έβγαινε από το ασανσέρ, ετοιμαζόταν να μπει ο Ντάρυλ Ζανούκ. Έκαναν απότομα μεταβολή κι΄οι δυό, λες και τους χτύπησε ηλεκτρικό ρεύμα...

Όλη η συνέχεια εδώ - liberopoulos.gr

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ