Ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο οι αιτήσεις startup χρηματοδότησης στο Openfund

Τα μεσάνυχτα της 1ης Φεβρουαρίου έκλεισε το πρώτο "κάλεσμα" για αιτήσεις που απηύθυνε σε startups για pre-seed funding το νεοσύστατο ταμείο χρηματοδότησης Openfund II. Επρόκειτο για την έβδομη συνολικά πρόσκληση ενδιαφέροντος του fund, καθώς είχαν προηγηθεί πέντε προσκλήσεις ως Openfund I και μία έκτη πρόσκληση που είχε ανοίξει κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας του Openfund II. Αυτήν την στιγμή, εξετάζονται προς πιθανή χρηματοδότηση από το fund οι αιτήσεις που κατατέθηκαν κατά την έκτη και την έβδομη πρόσκληση.



Τα μεσάνυχτα της 1ης Φεβρουαρίου έκλεισε το πρώτο "κάλεσμα" για αιτήσεις που απηύθυνε σε startups για pre-seed funding το νεοσύστατο ταμείο χρηματοδότησης Openfund II. Επρόκειτο για την έβδομη συνολικά πρόσκληση ενδιαφέροντος του fund, καθώς είχαν προηγηθεί πέντε προσκλήσεις ως Openfund I και μία έκτη πρόσκληση που είχε ανοίξει κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας του Openfund II. Αυτήν την στιγμή, εξετάζονται προς πιθανή χρηματοδότηση από το fund οι αιτήσεις που κατατέθηκαν κατά την έκτη και την έβδομη πρόσκληση.

Μέσα στις επόμενες ημέρες οι founders που έχουν υποβάλλει τις προτάσεις τους θα ξεκινήσουν να λαμβάνουν feedback από το fund και το δίκτυο των mentors με το οποίο συνεργάζεται. Η φόρμα αιτήσεων θα παραμείνει ανοιχτή και οποιαδήποτε startup μπορεί να υποβάλλει την ιδέα της, ωστόσο καθώς το fund θα επικεντρωθεί στις προτάσεις που ήδη έχουν κατατεθεί δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα σχετικά με την εξέταση των ιδεών που θα κατατεθούν στο εξής.

Μετά την επεξεργασία των δεδομένων και των επτά προσκλήσεων από την ομάδα του Openfund, προέκυψαν τα εξής στοιχεία, τα οποία δημοσιεύει αποκλειστικά το EMEA.gr και ο Δημητρης Πόγκας:
- Η τελευταία πρόσκληση ενδιαφέροντος συγκέντρωσε τον μεγαλύτερο απόλυτο αριθμό αιτήσεων και τον μεγαλύτερο συνολικό αριθμό ατόμων που συμμετέχουν στις αιτήσεις. Επιπλέον, οι δύο τελευταίες προσκλήσεις έχουν λάβει αθροιστικά διπλάσιο αριθμό αιτήσεων από ό,τι η επόμενη καλύτερη αίτηση (η πέμπτη, κατά τη διάρκεια του Openfund I).

"Παρατηρούμε με ενθουσιασμό όλο και περισσότερους νέους ανθρώπους με μοναδικές δεξιότητες να γίνονται επιχειρηματίες στις δικές τους startups. Ο ρόλος μας ως θεσμικού επενδυτή τόσο στενά δεμένου με αυτό το οικοσύστημα, μας επιτρέπει να βλέπουμε τη μεταστροφή νοοτροπίας καθώς αυτή συμβαίνει, και ακόμα περισσότερο καθώς διαδίδεται σε άλλα στρώματα της κοινωνίας", σχολίασε ο Γιώργος Τζιραλής, partner του Openfund.

- Ενδιαφέρουσα χαρακτηρίζεται η τάση αύξησης του μέσου μεγέθους των ομάδων που κατέθεσαν αιτήσεις, από τα 2,4 άτομα προηγουμένως σε σχεδόν 3 άτομα αυτήν τη φορά. Οι ομάδες πλέον τείνουν να περιλαμβάνουν περισσότερους founders και άτομα με μεγαλύτερη ποικιλία δεξιοτήτων.

- Παρότι το Openfund ιδρύθηκε αρχικά για να αντιμετωπίσει την έλλειψη χρηματοδότησης εκκίνησης στην Ελλάδα, ο αριθμός των αιτήσεων που δέχεται το fund από startups άλλων χωρών παραμένει σε υψηλά επίπεδα, αν και παρουσιάζει αυξομειώσεις σε κάθε πρόσκληση ενδιαφέροντος. Μέχρι την έκτη πρόσκληση κατά μέσο όρο το ποσοστό αιτήσεων από ελληνικές startups έφθανε το 56%, κάτι που άλλαξε σε σημαντικό βαθμό στην τελευταία πρόσκληση. Το ποσοστό των αιτήσεων από ελληνικές εταιρείες έφθασε στο 80%, καθώς το Openfund είχε ανακοινώσει πως θα επενδύσει μόνο σε ελληνικές εταιρείες ή founders πρόθυμους να μετεγκατασταθούν στην Ελλάδα.

Αν και το ποσοστό των ευρωπαϊκών startups που υπέβαλλαν αίτηση ενδιαφέροντος βρέθηκε στο χαμηλότερο σημείο από τις επτά προσκλήσεις, το γεγονός ότι συνέχισαν να στέλνουν αιτήσεις δείχνει ότι η χρηματοδότηση εκκίνησης παραμένει ένα σημαντικό πρόβλημα για ολόκληρη την Ευρώπη, καθώς και πως οι founders γίνονται όλο και πιο πρόθυμοι να μετεγκαταστήσουν την έδρα της εταιρείας τους, προκειμένου να εξασφαλίσουν πόρους από μία αξιόπιστοι πηγή.

Όσον αφορά στις αιτήσεις από startups εκτός Ευρώπης, αυτές βρέθηκαν στο δεύτερο χαμηλότερο επίπεδο από το σύνολο των επτά προσκλήσεων.

- Οι περισσότεροι founders, όπως και στις προηγούμενες προσκλήσεις, χρησιμοποίησαν όλον τον διαθέσιμο χρόνο για την υποβολή και το "χτένισμα" των προτάσεών τους. Οι Έλληνες, μάλιστα, σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες ήταν αυτοί που πραγματοποίησαν τις περισσότερες υποβολές της τελευταίας στιγμής, καθώς παρατηρήθηκε μία εκθετική αύξηση από τις 26 Ιανουαρίου έως την 1η Φεβρουαρίου οπότε και έκλεισε η προθεσμία της πρόσκλησης.

- Στην τελευταία πρόσκληση παρατηρείται μία μεγαλύτερη κατανομή των δεξιοτήτων που κατέχουν οι founders, σύμφωνα με τα όσα δηλώνουν στην αίτησή τους, ανάμεσα σε επιχειρηματικές ικανότητες, οικονομικές, τεχνολογικές, σχεδιαστικές και επίπεδο εκπαίδευσης. Συνολικά οι founders φαίνεται πως δείχνουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στις επιχειρηματικές και στις τεχνολογικές τους ικανότητες. Επιπλέον, με το πέρασμα των προσκλήσεων, οι ομάδες που αιτώνται γίνονται όλο και πιο συμπληρωματικές, καθώς ένα τουλάχιστον άτομο από κάθε ομάδα δηλώνει υψηλό επίπεδο σε μία τουλάχιστον από τις παραπάνω δεξιότητες.

- Για τις προσκλήσεις 1 έως 5 φαίνεται πως το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης θα τραβήξει την προσοχή του fund μέχρι το επίπεδο της παρουσίασης, ωστόσο δεν αρκεί για να εξασφαλίσει την αποδοχή της ιδέας προς χρηματοδότησης, καθώς σε αυτό το τελικό στάδιο περισσότερο φαίνεται πως "μετράει" το υψηλό επίπεδο (κατά δήλωση των founders) επιχειρηματικών και οικονομικών δεξιοτήτων. Επιπλέον, οι ομάδες που φθάνουν στο τελικό στάδιο αποδοχής συγκεντρώνουν ένα συγκριτικά χαμηλό μέσο όρο σε τεχνολογικές ικανότητες, καθώς περιλαμβάνουν συνήθως έναν μόνον τεχνικό. Σύμφωνα με την ανάλυση, το στοιχείο αυτό αποτελεί και μία ένδειξη ότι οι ομάδες που βασίζονται κυρίως στην τεχνολογική υπεροχή παρουσιάζουν "έλλειμμα" στους υπόλοιπους τομείς.

- Από την επεξεργασία των προηγούμενων προσκλήσεων ενδιαφέροντος προκύπτει ότι όσο μεγαλύτερο είναι το μέγεθος των κειμένων με τα οποία μία startup παρουσιάζει την ιδέα της τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να επιλεγεί για χρηματοδότηση, καθώς αυξάνει την πιθανότητα το δίκτυο των mentors που εξετάζουν τις αιτήσεις και κατόπιν συμβουλεύουν το fund για την επιλογή ή μη της εταιρείας να θελήσουν να ασχοληθούν περισσότερο με αυτήν, δίνοντας περισσότερο feedback. Ενδεικτικά, ενώ ο μέσος όρος λέξεων των περιλήψεων που κατατίθενται πλησιάζει τις 1.000 λέξεις, ο μέσος όρος λέξεων για τις περιλήψεις που φθάνουν τα τελικά στάδια της παρουσίασης ενώπιον του fund και της αποδοχής της ιδέας πλησιάζουν τις 2.000 λέξεις. Άλλο ένα στοιχείο που προκύπτει από την ανάλυση είναι η υψηλότερη από το αναμενόμενο πιθανότητα όσο υπερβολικά μακροσκελής είναι μία πρόταση τόσο νωρίτερα να απορριφθεί, ενώ όσο περισσότερο τυποποιημένο είναι το κείμενο που κατατίθεται ή όσο περισσότερο εκτός ουσίας είναι το κείμενο τόσο μειώνεται η πιθανότητα η πρόταση να λάβει κάποιο feedback.

- Πάνω από το 56% των αιτήσεων στις δύο τελευταίες προσκλήσεις είχαν κάποιο λειτουργικό πρωτότυπο να επιδείξουν, η εφαρμογή που αναπτύσσουν βρίσκεται δηλαδή είτε σε alpha είτε σε beta στάδιο είτε έχουν ήδη κυκλοφορήσει. Η ύπαρξη ενός πρωτοτύπου δείχνει στο fund ότι η ομάδα της startup μπορεί όντως να δουλέψει μαζί και αυξάνει τις πιθανότητες να ληφθεί υπόψην για να περάσει στα επόμενα στάδια επιλογής. Το μεγαλύτερο ποσοστό, το οποίο προσεγγίζει το 30%, καταλαμβάνουν πάντως οι εταιρείες που έχουν ξεπεράσει το στάδιο και έχουν προχωρήσει στον προσδιορισμό των χαρακτηριστικών της εφαρμογής που θέλουν να αναπτύξουν, αν και ακόμη δεν έχουν ολοκληρώσει το alpha στάδιο.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr και του madeingreece.news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ