Νίκος Σαφαρής: Καθηγητής Γαλλικών και πρωτοπόρος στην εκπαίδευση

Προτίμησε να μεταναστεύσει στην... Αμαλιάδα και όχι στο Παρίσι! Ο Νίκος Σαφαρής, καθηγητής Γαλλικών 32 ετών - η πιο αισιόδοξη success story που έχετε ακούσει στην εποχή της κρίσηςΈνα πραγματικό παράδειγμα προς μίμησηΑλλά και τι μπορεί να πετύχει όποιος έχει πραγματικες αξίες και ιδανικάΔημιουργός της Φιλοτεχνικής, ενός ''ανοιχτού σχολείου'' με 100 μαθητές ενήλικεςΗ ιδέα να προσφέρω, ό,τι γνωρίζω και έχω διδαχθεί, στην πόλη μου μου άρεσε πολύ και έτσι ξεκίνησε η Φιλοτεχνική αλλά και ημερίδες ευαισθητοποίησης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, τα Δικαιώματα του Παιδιού και εργαστήρια με το School Up. Στο μυαλό έχω πάντα σε τι περιβάλλον θα ήθελα να μεγάλωναν τα παιδιά μου. Η απάντηση τελικά είναι: «στο περιβάλλον που εγώ θα χτίσω όπου κι αν βρίσκομαι».Το απόλυτο Good News!!!




  • Ένα πραγματικό παράδειγμα προς μίμηση
  • Αλλά και τι μπορεί να πετύχει όποιος έχει πραγματικες αξίες και ιδανικά
  • Δημιουργός της Φιλοτεχνικής, ενός ''ανοιχτού σχολείου'' με 100 μαθητές ενήλικες
  • Η ιδέα να προσφέρω, ό,τι γνωρίζω και έχω διδαχθεί, στην πόλη μου μου άρεσε πολύ και έτσι ξεκίνησε η Φιλοτεχνική αλλά και ημερίδες ευαισθητοποίησης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, τα Δικαιώματα του Παιδιού και εργαστήρια με το School Up. Στο μυαλό έχω πάντα σε τι περιβάλλον θα ήθελα να μεγάλωναν τα παιδιά μου. Η απάντηση τελικά είναι: «στο περιβάλλον που εγώ θα χτίσω όπου κι αν βρίσκομαι».
  • Το απόλυτο Good News!!!


Το Who is Who του Νίκου Σαφαρή

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αμαλιάδα, στα 17 του ξεκίνησε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης (Paris IV) και ολοκλήρωσε στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Κατάρτισης στην Επαγγελματική Μετάφραση (C.E.F.T.P).

Μετά τη στρατιωτική του θητεία αποφασίζει να μείνει για ένα διάστημα στην Αθήνα, ασκώντας πάντα τα επαγγέλματα του μεταφραστή και καθηγητή γαλλικής γλώσσας έως και σήμερα. Εκεί είναι που λόγω εργασίας ταξιδεύει αρκετά στη Γαλλία, παρακολουθεί ότι έχει σχέση με την εκμάθηση της γαλλικής γλώσσας και ειδικεύεται στη διδασκαλία γαλλικής ως ξένης γλώσσας.

Η μετάφραση λειτουργούσε πάντα ως εξέλιξη στη διδασκαλία και φυσικά για την επιβίωση. Διδάσκει σε ενήλικες, εφήβους, παιδιά, επιχειρήσεις κα. Το έργο του και η 100% επιτυχία των μαθητών του αναγνωρίζονται  και τιμάται από το Γαλλικό Ινστιτούτο. Εκείνη την περίοδο εργάζεται ως Διευθυντής Σπουδών σε μεγάλο Κέντρο Ξένων Γλωσσών στην Αθήνα.
Συνεργασίες: Μεταφράσεις-Διερμηνείες με την Ένωση Φυσικών, Υπ. Οικονομικών, Εθνικό Ινστιτούτο Αθλητισμού Γαλλίας, Γαλλικό Τύπο, θεατρική μετάφραση κα.



ΓΙΑΤΙ Ο ΝΙΚΟΣ ΕΠΕΣΤΡΕΨΕ ΣΤΗΝ ΑΜΑΛΙΑΔΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΗΓΕ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ

Φλέρταρα πολύ με την ιδέα «ποιότητα ζωής, θάλασσα, ήλιος, χαλαροί ρυθμοί».

Το 2008 νιώθει ότι η Αθήνα τον πιέζει, αρχίζει να βλέπει και τα πρώτα δείγματα κρίσης, τα οποία είχαν ξεκινήσει 1 χρόνο πριν και επιλέγει την εσωτερική μετανάστευση. Συνεχίζει την πορεία του με αλλαγή βάσης: την Αμαλιάδα. «Τότε μου ήταν αδύνατο να φύγω πάλι στο εξωτερικό, το δίλλημα Παρίσι ή Αμαλιάδα με απασχολούσε για 3 περίπου χρόνια. Είχα ζήτηση στη Γαλλία, στην Αμαλιάδα όμως θα έκανα κάτι εντελώς δικό μου σκεπτόμενος ότι ο τομέας εργασίας μου με βοηθά να μείνω όπου διαλέξω. Φυσικά επέλεξα τη γενέτειρα και μέχρι στιγμής δε το έχω μετανιώσει καθόλου. Φλέρταρα πολύ με την ιδέα «ποιότητα ζωής, θάλασσα, ήλιος, χαλαροί ρυθμοί». Εργάζομαι τις ίδιες ώρες, ίσως και παραπάνω αλλά δεν είναι το ίδιο με τους ρυθμούς μεγάλης πόλης.

Μιλάω με φίλους που ζουν στο εξωτερικό και ενώ στην αρχή με παρακινούσαν να ξαναγυρίσω, τώρα μου λένε πως θέλουν να έρθουν στην Αμαλιάδα! Φυσικά και είναι δύσκολα όπου κι αν βρίσκεσαι γιατί πάντα κάτι θα σου λείπει. Όμως όλοι μας μπορούμε να βελτιώσουμε το περιβάλλον που ζούμε και να μεταδώσουμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες μας».




ΟΙ ΕΠΑΡΧΙΑΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ

«Έχω βαρεθεί να ακούω κάθε μέρα ότι και κάποιος φίλος/η μου φεύγει στο εξωτερικό. Ζούμε στην ομορφότερη χώρα και υπάρχουν άπειρα πράγματα να ασχοληθεί κανείς στην επαρχία. Κατανοώ πως δεν είναι εφικτό για όλους, για ένα ποσοστό όμως είναι. Έχουν επιστρέψει αρκετοί στην πόλη μου και αυτό χρόνο με το χρόνο φαίνεται κυρίως και στην αλλαγή νοοτροπίας. Πιστεύω ότι οι επαρχιακές πόλεις με την επιστροφή νέων αλλάζουν εντελώς μορφή σε όλους τους τομείς. Από κάτι που γνωρίζει καλά ο καθένας να προσφέρει, αν γίνει αυτό, η επαρχία δεν έχει να ζηλέψει τίποτα».

Η ΑΜΑΛΙΑΔΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΓΑΛΛΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΜΕ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ

«Το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα όταν πια τακτοποιήθηκα επαγγελματικά στην Αμαλιάδα ήταν αυτό με το οποίο ασχολούμαι όλα τα χρόνια: η εκπαίδευση. Η Αμαλιάδα έχει μια εξαιρετική Βιβλιοθήκη η οποία έχει τη δυνατότητα να γίνει ακόμη καλύτερη. Το 2011 εκλέγομαι Αντιπρόεδρος της Παπαχριστοπουλείου Δημοτικής Βιβλιοθήκης και με απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου με ορίζουν μέλος του ΝΠΔΔ «Ο Ηλείος». Από την αρχή που εγκαταστάθηκα εδώ, ξεκίνησα σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών και την Πρεσβεία της Γαλλίας στην Ελλάδα προβολές γαλλικών ταινιών. Έτσι, η πόλη απέκτησε τη δική της εβδομάδα γαλλικού κινηματογράφου, με ελεύθερη είσοδο και οι προβολές να γίνονται στην Παπαχριστοπούλειο Βιβλιοθήκη».




ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΤΗΣ ΦΙΛΟΤΕΧΝΙΚΗΣ -ΕΝΟΣ "ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ" ΜΕ 100 ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΝΗΛΙΚΕΣ
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΜΕΧΡΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΠΛΕΞΙΜΟ

Μας λέει ο ίδιος ο Νίκος Σαφαρής: "Ξεκίνησε το Φεβρουάριο του 2012 με σκοπό να μεταδώσει μάθηση, γνώση, χαρά, αλληλεγγύη. Ευαισθητοποιημένος στο θέμα της Εκπαίδευσης και υποστηρικτής του Δικαιώματος στη μάθηση για όλους, η Φιλοτεχνική έρχεται να γίνει ένας τρόπος ανταλλαγής απόψεων και αλληλεγγύης βοηθώντας στην προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη ενηλίκων σε ένα σύνολο αμοιβαίου σεβασμού.

Η Φιλοτεχνική λειτουργεί όπως ακριβώς την είχα φανταστεί. Τα μαθήματα γίνονται στη Βιβλιοθήκη και οι εθελοντές που είναι ο πυρήνας και τους εκτιμώ όλους έναν προς έναν καθότι είναι όλοι αξιόλογοι, αυτή τη στιγμή, έχουμε φτάσει τους 25 και πληθαίνουμε. Η αλήθεια είναι ότι περίμενα την επιτυχία της Φιλοτεχνικής, οι ρυθμοί και τα διαφορετικά ενδιαφέροντα όλων αλλά και η μοναξιά είναι συνήθως παράγοντες πολύ σημαντικοί! Οι μαθητές τώρα έχουν ξεπεράσει τους 100!
 
Το κοινό είναι φυσικά μόνο ενήλικες, συνταξιούχοι, εκπαιδευτικοί, φοιτητές, άνεργοι, ενεργοί πολίτες που επιθυμούν να αναπτύξουν το επίπεδο των γενικών τους γνώσεων.

Τα μαθήματα που γίνονται είναι πολλά και όλων των τομέων, από ξένες γλώσσες, ιστορία, ανθρωπολογία, πρώτες βοήθειες, μαθήματα για την υγεία, κοινωνιολογία, μαθήματα ελληνικών, εργαστήρι γραφής, λογοτεχνία, λέσχη βιβλίων, στατιστικές έρευνες, ζωγραφική εικονογράφηση, γενική σχεδίαση με Η/Υ, μέχρι πλέξιμο, κιθάρα, καλλιτεχνικό εργαστήρι και γυμναστική. Ό,τι μπορείτε να φανταστείτε.
 
Εδώ λοιπόν διέκρινα την ανάγκη του κόσμου να βγει από το σπίτι, να δώσει και να πάρει αγάπη, να μάθει, να κοινωνικοποιηθεί.

«Στη Φιλοτεχνική δημιουργήθηκαν σχέσεις φιλικές, άνθρωποι με τα ίδια ενδιαφέροντα βρίσκονται, γνωρίζονται, ανταλλάζουν απόψεις». «Αυτό που με ενδιαφέρει περισσότερο από τη Φιλοτεχνική είναι ότι οι ενήλικες μπορούν να ενημερώνονται, να μαθαίνουν, να βρίσκονται μέσα στην εξέλιξη των πραγμάτων και έτσι να αναζητούν την προσωπική τους εξέλιξη.
Είναι σπουδαίο να μιλάω με μαθητές της Φιλοτεχνικής και να μου λένε ότι παρακολουθούν ένα μάθημα και αυτό τους έχει βοηθήσει γιατί μπορούν να απαντήσουν στα ερωτήματα των παιδιών τους».

Δείτε το βίντεο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΣΤΗΝ ΑΜΑΛΙΑΔΑ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΡΙΟ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Η εμπειρία μου με τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, ως ακτιβιστής και υπερασπιστής αυτών, μου έδωσε να καταλάβω ότι η βάση όλων είναι η  παιδεία και η εκπαίδευση. Ακόμα κι αν θέλουμε να αλλάξουμε πράγματα γύρω μας, αν δεν έχουμε αυτά τα δύο δεν καταφέρνουμε τίποτα.
Αρκετά χρόνια μέσα από παρουσιάσεις, ομιλίες, εργαστήρια διαδίδω την Ιδιότητα του παγκόσμιου πολίτη. Αν όμως αυτό το μεταδώσουμε πρώτα σε ενήλικες, έχουν επιρροή στα παιδιά τους, έπειτα στα παιδιά, φανταστείτε πως θα είναι η κοινωνία μας σε λίγα χρόνια».



SCHOOL UP : ΜΑΘΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

School Up: Συνιδρυτής. Ήρθε την κατάλληλη στιγμή, το 2008, μια παγκόσμια πρωτοβουλία για την Ιδιότητα του Παγκόσμιου Πολίτη και υπέρ του Δικαιώματος στη μάθηση για όλους. Τότε είναι που βρίσκομαι με την πολύ καλή μου φίλη Gloria Mika Ndzila, κοινός παρανομαστής η εκπαίδευση, συμφωνούμε και αρχίζουμε!
Η ανταπόκριση και το ενδιαφέρον μεγάλο, συνεχίζουμε αργά και σταθερά. Ακολουθούν παρουσιάσεις και εργαστήρια παντού. Η ανταπόκριση μεγάλη και αυτό μας δίνει δύναμη να συνεχίζουμε να κάνουμε εργαστήρια και να συνεργαζόμαστε με σχολεία, Πανεπιστήμια αλλά και με άλλους φορείς σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Δείτε το βίντεο

ΤΙ ΜΑΣ ΛΕΕΙ Ο ΝΙΚΟΣ ΣΑΦΑΡΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΕΙΟ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ, ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ

Συντονιστής προγραμμάτων του Future Library για τη βιβλιοθήκη της Αμαλιάδας με την χρηματοδότηση του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος όπως αυτή της καλοκαιρινής εκστρατείας ανάγνωσης και δημιουργικότητας (καλοκαίρι 2012) η οποία συνεχίζεται. Πέρα από το φεστιβάλ γαλλικού κινηματογράφου, διοργανώνονται συχνές διαλέξεις, ομιλίες, παρουσιάσεις βιβλίων και πολλές δραστηριότητες για παιδιά.


ΝΙΚΟΣ ΣΑΦΑΡΗΣ :  «Όταν η κοινωνία δε μας βοηθά να έχουμε πολιτισμό, τον φτιάχνουμε. Όταν η κοινωνία δε μας προσφέρει τίποτα, βρίσκουμε και δίνουμε κάτι». Αγαπημένη μου ατάκα των ημερών

Εσωτερική μετανάστευση:  Τι πιο όμορφο να έχεις τη θάλασσα 5 λεπτά από το σπίτι σου και να μπορείς να την κοιτάζεις όποτε και ότι ώρα θες; Αυτή ήταν η εικόνα που είχα στο μυαλό μου παίρνοντας την απόφαση να εγκατασταθώ στην Αμαλιάδα. Φυσικά βοήθησαν πολύ οι συγκυρίες και σίγουρα είχα την υποστήριξη πολλών φίλων, όχι τόσο Ελλήνων, οι οποίοι επέστρεφαν κι αυτοί στις δικές τους επαρχιακές πόλεις λόγω κρίσης. Αισθανόμουν περισσότερο σίγουρος για την απόφασή μου γιατί ήταν καθαρά προσωπική. Δε δέχτηκα καμία απολύτως επιρροή αλλά το ότι υπήρχαν αντιφατικές απόψεις περί του θέματος αυτό με έκανε να θέλω ακόμα περισσότερο να μετακομίσω. Στήθηκε η δουλειά μου πρώτα και φυσικά όλες οι υπόλοιπες υποχρεώσεις που υπήρχαν τότε αλλά και σήμερα (επαγγελματικά ταξίδια, παρουσιάσεις κλπ) έχουν ρυθμιστεί και δε νιώθω να μου λείπει κάτι. Η ιδέα να προσφέρω, ότι γνωρίζω και έχω διδαχθεί, στην πόλη μου μου άρεσε πολύ και έτσι ξεκίνησε η Φιλοτεχνική αλλά και ημερίδες ευαισθητοποίησης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, τα Δικαιώματα του Παιδιού και εργαστήρια με το School Up. Στο μυαλό έχω πάντα σε τι περιβάλλον θα ήθελα να μεγάλωναν τα παιδιά μου.

Η απάντηση τελικά είναι: «στο περιβάλλον που εγώ θα χτίσω όπου κι αν βρίσκομαι». «Όταν η κοινωνία δε μας βοηθά να έχουμε πολιτισμό, τον φτιάχνουμε. Όταν η κοινωνία δε μας προσφέρει τίποτα, βρίσκουμε και δίνουμε κάτι». Αγαπημένη μου ατάκα των ημερών είναι από την τελευταία συνέντευξη της κυρίας Γλύκατζη – Αρβελέρ: «Ο έλληνας πέρασε πολύ γρήγορα από τα τσαρούχια στα Tod’s». Πόσο δίκιο έχει και πόσο συχνά το βλέπαμε στις μεγάλες πόλεις;

Τέλος, ο Νίκος Σαφαρής έχει ενεργή συμμετοχή σε συνελεύσεις-ημερίδες για τη διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας και είναι εισηγητής σε επιμορφωτικές ημερίδες και σεμινάρια σε ότι αφορά τη διδασκαλία της γαλλικής, το ρόλο του καθηγητή εντός και εκτός τάξης, τη δημιουργικότητά του κ.α.

ΠΟΥ ΘΑ ΒΡΟΥΜΕ ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΡΟΣ ΜΙΜΗΣΗ ΝΑ ΜΑΣ ΕΜΠΝΕΥΣΕΙ, ΝΑ ΜΑΣ ΕΜΨΥΧΩΣΕΙ, ΝΑ ΜΑΣ ΔΩΣΕΙ ΙΔΕΕΣ

Τον βρίσκετε:
Facebook: Nikos Safaris, Safaris langue française (https://www.facebook.com/pages/SAFARIS/66983527024)
Twitter: @NikosSafaris
Mail: nicolasafaris@gmail.com
School Up: http://www.schooluptheworld.org/ School Up the world στο  facebook+twitter
“Φιλοτεχνική” στο facebook

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ