Torvosaurus gurneyi - Αυτός ήταν ο πιο φονικός δεινόσαυρος της Ευρώπης - Ανακαλύφθηκαν τα απολιθώματα του στην Πορτογαλία! (φωτό)

Επιστήμονες στην Πορτογαλία ανακοίνωσαν την Τετάρτη ότι έχουν εντοπίσει τα απολιθώματα του μεγαλύτερου σαρκοφάγου δεινόσαυρου που βρέθηκε ποτέ στην Ευρώπη.

Ο δεινόσαυρος με την επιστημονική ονομασία Torvosaurus gurneyi, που έζησε στο ευρωπαϊκό χώρο κυρίως στην περιοχή της Πορτογαλίας πριν από 150 εκατομμύρια χρόνια, είχε μήκος 10 μέτρων και ήταν η «μάστιγα» της περιοχής του, αναφέρει το ΑΠΕ - ΜΠΕ.

«Ήταν πράγματι καλύτερα να μην επιχειρούσε κανείς να διασχίσει την περιοχή που ζούσε αυτός ο μεγάλος σαρκοβόρος δεινόσαυρος», δήλωσε ο παλαιοντολόγος Κρίστοφ Χέντριξ του πανεπιστημίου της Λισαβόνας και του Μουσείου της Λουρίνχα στην Πορτογαλία.

Ο Torvosaurus gurneyi ήταν ένα επιβλητικό θηρίο. Ήταν δίποδο, με τα άλλα δυο άκρα του υπερβολικά μικρά σε σχέση με τον σωματότυπό του, ζύγιζε μεταξύ τεσσάρων και πέντε τόνων. είχε μακρύ κρανίο μήκους 1,2 μέτρων, και διέθετε ισχυρά σαγόνια με δόντια 10 εκατοστών που έμοιαζαν με λεπίδες, ανέφερε ο Χέντριξ.

«Ο Torvosaurus gurneyi ήταν προφανώς ένας σούπερ θηρευτής που τρέφονται με μεγάλες λείες όπως οι φυτοφάγοι δεινόσαυροι», συμπλήρωσε ο παλαιοντολόγος.

Τα απομεινάρια του είδους αυτού των δεινοσαύρων ανακαλύφθηκαν στην Πορτογαλία από έναν ερασιτέχνη κυνηγό απολιθωμάτων το 2003 στα βράχια της Λουρίνχα, μιας μικρής πόλης περίπου 72 χιλιόμετρα βόρεια της Λισαβόνας, είπε ο Χέντριξ που συμπλήρωσε ότι απολιθωμένα έμβρυα που κατά πάσα πιθανότητα ανήκουν σε αυτό το είδος διενόσαυρου εντοπίστηκαν πέρυσι στην Πορτογαλία. Τα ευρήματα των επιστημόνων δημοσιεύονται στο περιοδικό PLoS ONE.

Ο Torvosaurus gurneyi είναι το δεύτερο είδος του γένους Torvosaurus . Το "αδελφό είδος" ο Torvosaurus tanneri, έζησε την ίδια περίοδο στη Βόρεια Αμερική στις πολιτείες του Κολοράντο, της Γιούτα και του Ουαϊόμινγκ και ανακαλύφθηκε το 1979. Το όνομα του γένους, Torvosaurus, σημαίνει «άγρια σαύρα».