Η συνέντευξή μου στην Δημοκρατία της Κυριακής & στη Μαρία Ανδρέου: Το μαύρο, το θλιβερό, το ποταπό, στις ειδήσεις μας προετοιμάζει όλους για τα ντιβάνια των ψυχιάτρων (φωτό)

«Η μεγαλύτερη μαγεία της δημοσιογραφίας είναι η γνώση»

-Κυρία Νικολοπούλου, σας συναντώ σε μια δημιουργική περίοδο. Γράφετε ένα βιβλίο, μάθημα θα έλεγα για τους νεότερους δημοσιογράφους και όχι μόνο για την πορεία σας στο μαγικό χώρο της δημοσιογραφίας. Και τον λέω μαγικό, γιατί ποιο άλλο επάγγελμα μπορεί να φέρει σ επαφή ή να σου δώσει την ευκαιρία να συναντήσεις όπως εσείς το Αραφάτ, τον Μιτεράν , την Θάτσερ και πόσες ακόμη προσωπικότητες;

Η μεγαλύτερη μαγεία της δημοσιογραφίας είναι η γνώση. Είναι ένα επάγγελμα ανεξάντλητης πρόσβασης στην γνώση, ένα διαρκές πανεπιστήμιο.Εάν το υπηρετείς αυτό το επάγγελμα και σωστά ,τότε πραγματικά η δημοσιογραφία με την ανάγκη να ερευνάς,να ανιχνεύεις κάθε φορά ενα διαφορετικό τομέα ή να γνωρίζεις ενα νέο πρόσωπο ,κρατάει το μυαλό σου σε ενάργεια,σε κρατάει δραστήριο ,ζωντανό,χωρίς ρουτίνα που σκουριάζει το νού και την καθημερινότητα .

Μπορώ να σας πω ότι ακόμη και σήμερα που δεν κυνηγάω προσωπικότητες του διαμετρήματος του Αραφάτ Μιτεράν ή της Θάτσερ, αλλά θέλω να ανακαλύπτω νέα πρόσωπα να αναδεικνύω πχ το δαιμόνιο των απανταχού Ελλήνων,πάλι νιώθω μαγεμένη.

Όταν ας πούμε έχω απέναντι μου τον Κωσταντίνο Δασκαλάκη από το MIT ή την Χρύσα Κουβελιώτου που πέρασε ολη της την καριέρα μέσα στην NASA, όταν βράβευσα ως Topwomen την Ελλη Παπαεμμανουήλ ,Γενετίστρια - Βιολόγο - Επικεφαλής Ερευνήτρια γιά την παιδική λευχαιμία ,η την ∆ρ. Κατερίνα Ακάσογλου,Κορυφαία Ερευνήτρια για την σκλήρυνση κατά πλάκας Καθηγήτρια του Παν/μίου της Καλιφόρνια ,τότε πραγματικά νιώθω ότι κάνω το ωραιότερο επάγγελμα στον κόσμο.

Είναι ολοφάνερο βέβαια ότι πρέπει να έχεις και μια ρομαντική πλευρά για να δημιουργείς τα πράγματα δεν ξέρω αν λέω τη σωστή λέξη. Πάντως είναι βέβαιο ότι στην δημοσιογραφία, λειτουργείς με κριτήριο την είδηση ,όποια κι αν είναι αυτή και όχι το πως θα γίνεις πλούσιος, δεν είμαστε χρηματιστές ,ούτε μεγαλοεπενδυτές. Γράφουμε γί αυτούς που ξεχωρίζουν η γράφουμε αυτό που συμβαίνει.

-Αλήθεια τι σας έμεινε ως ανάμνηση από όλους αυτούς τους ηγέτες; Είχαν πάθος, όραμα; Πως συγκίνησαν ολόκληρους λαούς; Έχει σχέση ο Μιτεράν με τους σημερινούς Ευρωπαίους ηγέτες που μοιάζουν με τεχνοκράτες τραπεζίτες , αν και ο Μακρόν προσπαθεί να κάνει την έκπληξη; Ας πάρουμε ένα, ένα όσους συναντήσατε, πως δέχθηκαν να σας πουν το ναι , τι θυμάστε από αυτές τις στιγμές όπως με την Κορασόν Ακίνο αλλά και με τους άλλους ηγέτες την Μάργκαρετ Θάτσερ, τον Ούλοφ Πάλμε, την Μπεναζίρ Μπούτο, τον ΛεχΒαλέσα,τον Ρομάνο Πρόντι, τον Μπούτρος, Μπούτρος Γκάλι, τον Χουάν Αντόνιο Σάμαρανκ, τον Χοσέ Μανουέλ Μπαρόζο κ.α.

Κάθε εποχή έχει τους δικούς της ηγέτες, τους δικούς της μύθους αν θέλετε. Ασφαλώς με άλλα μάτια έβλεπα 22 χρονών όταν σπούδαζα στην Γαλλία και ερωτεύτηκα την προσωπικότητα του Μιτεράν, τον Γάλλο πρόεδρο και με άλλα μάτια τον βλέπω σήμερα.

Δεν ήταν ο τέλειος ηγέτης ,ούτε ο τέλειος άνδρας αν λάβουμε υπόψη μας ότι μια ζωή έκρυβε μια δεύτερη παράλληλη οικογένεια και ακόμη ακόμη την ίδια του την κόρη που είχε από την κρυφή του δεύτερη σύντροφο που ουδέποτε ήρθε στο φως! Όσο για την στρατηγική του ,οι εποχές ήταν τελείως διαφορετικές και ευτυχώς τασσόταν με την πλευρά της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης και ενοποίηση στην οποία πίστευα και πιστεύω κι εγώ ως το μόνο τρόπο ισορροπίας και ενδυνάμωσης της γηραιάς Ηπείρου.  Επίσης ήταν ένας βαθύτατα φιλέλληνας πολιτικός άνδρας.

Στέκομαι πολύ στον Μιτεράν και γιατί είχα την ευκαιρία να πλησιάσω το είδωλό μου πολλές φορές κατά τη διάρκεια της καριέρας μου ακόμη και έγκυος 7 μηνών κινδύνευσα με πρόωρο τοκετό κυνηγώντας τον καθώς βρισκόταν στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια του Πολέμου της Γιουγκοσλαβίας.

Και έπρεπε να βγάλω την είδηση όπως λέμε, με πίεζαν και οι συνάδελφοι που ήξεραν πως θα τον πείσω λόγω των καλών μου γαλλικών να μου μιλήσει και καθόμουν η αθεόφοβη όρθια 4 h έξω από το σπίτι του αείμνηστου Μίκη Θεοδωράκη μέσα στο οποίο δειπνούσαν ο Γάλλος πρόεδρος μαζί με την Μελίνα Μερκούρη τον Jules Dassin και τον Κώστα Γαβρά .

Και θα σταθώ και στην Κορασόν Ακίνο γιατί ήταν μία από τις πρώτες γυναίκες που έγιναν ηγέτες στον κόσμο αλλά και γιατί επρόκειτο για μία δημοκρατική εκλογή μετά από πάρα πολλά χρόνια δικτατορίας του Μάρκος στην πολύ μακρινή αυτή χώρα των Φιλιππίνων αλλά και για έναν ακόμα λόγο: Όταν δολοφονήθηκε ο άντρας της μόλις πάτησε το πόδι του από την εξορία στη Μανίλα εγώ θυμάμαι πως ήταν το πρώτο θέμα με το οποίο ασχολήθηκα ως δημοσιογράφος , άρα κατά κάποιο τρόπο ήμουν δεμένη με την ιστορία των Ακίνο.

Με τον Ούλοφ Πάλμε με δένει κάτι εξίσου συγκινητικό. Του πήρα την τελευταία του συνέντευξη ως Ελληνίδα δημοσιογράφος πριν δολοφονηθεί λίγους μήνες μετά από έναν άγνωστο μέχρι σήμερα δολοφόνο.

Η δημοσιογραφική μου τρελά η πάθος όπως θέλετε πείτε το εκείνη την εποχή με έστειλε και στην Στοκχόλμη, δύο χρόνια αργότερα να αναζητήσω με έρευνα  και ρεπορτάζ ,στοιχεία για την δολοφονία του φιλειρηνικού και φιλλέληνα αυτού ηγέτη, ο οποίος μάλιστα περνούσε τα καλοκαίρια του στην Κρήτη.

Με τον Λεχ Βαλέσα εκτός από τα τραγελαφικά που συνέβησαν μέχρι να τον συναντήσω και να τον πείσω να μου δώσει την συνέντευξη , αυτό που κρατάω είναι ότι κατάφερα να φτάσω εκεί που πραγματικά γράφτηκε ένα μέρος της ιστορίας της μετακομμουνιστικής κι αν θέλετε μεταπολεμικής Ευρώπης. Πήγα στο Γκντανσκ και στα ναυπηγεία όπου ο μετέπειτα πρόεδρος της Πολωνίας ως αρχηγός των συνδικαλιστών της οργάνωσης Αλληλεγγύη οδήγησε στην πτώση του κουμμουνισμού στην χώρα του .

Στην πραγματικότητα ,όπως παρατηρείτε, το ενδιαφέρον για μένα είχε ότι παρακολουθούσα ,γιατί αυτή ήταν η ειδικότητα μου, ο τομέας δηλαδή των εξωτερικών ειδήσεων και των διεθνών γεγονότων  ,τα όσα συνέβαιναν στην εποχή μου από κοντά, δεν έμενα στο στούντιο ,ως κλασική παρουσιάστρια ειδήσεων αλλά έβγαινα έξω κάτι που ήταν πολύ σπάνιο . Δεν το λέω με έπαρση αλλά με υπερηφάνια γιατί δεν έπειθες εύκολα τότε τα κανάλια να σου χρηματοδοτήσουν αποστολές στο εξωτερικό .Αυτό γινόταν με πολλές γκρίνιες από την πλευρά μου και πάρα πολλές εκπτώσεις ως προς το κόστος διαμονής ,κλπ

Θα σας δώσω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ότι δούλευα τότε στο mega channel και πήγα μόλις για 40 h και γύρισα το Πακιστάν για να πάρω ολόκληρη συνέντευξη με την Μπεναζίρ Μπούτο και τελικά να ολοκληρώσω ενα μεγάλο ντοκιμαντέρ. Φυσικά με συνόδευαν και εξίσου τρελλοί και παθιασμένοι κάμεραμεν οπως ο Μανόλης Δημελλάς ενώ πάντα με περίμενε η ένας Βλαχοδημητρόπουλος ή ένας Μπιρσίμ για να μοντάρουμε , σκηνοθέτες που έγραψαν ιστορία στην ελληνική τηλεόραση και πάνω απ’ όλα καλοί άνθρωποι.

-Φοβάστε όλους αυτούς τους λεονταρισμούς του Ερντογάν. Απειλεί, τουρκικές εφημερίδες μιλούν για την Γαλάζια πατρίδα, διεκδικούν ελληνικά νησιά; Γιατί κλιμακώνουν την ένταση στο Αιγαίο οι Τούρκοι και μιλούν για διεθνές δίκαιο την στιγμή που απο το 1974 κατέχουν το μισό Βόρειο κομμάτι της Κύπρου παράνομα ;

Καταρχάς ούτε η Ελλάδα ούτε η Κύπρος είναι οι μικρές και μοναχικές χώρες που είμαστε το 1974. Σήμερα ανήκουμε και οι δύο στην Ευρωπαΐκή Ενωση,ενω η Τουρκία φαίνεται πως έχασε την ταχεία Άγκυρα Βρυξέλλες, το ΝΑΤΟ δεν αφήνει εύκολα τα ισχυρά του χαρτιά.

Το εξώφυλλο της Δημοκρατικής της Κυριακής που κυκλοφορεί σήμερα 

Ασκούμε πάντα βέβαια την ίδια γεωπολιτική γοητεία , παραμένουμε προκλητικά ελκυστικοί με τα πανέμορφα νησιά μας αλλά και ο Ερντογάν κουνώντας συνεχώς το δάχτυλο στον μικρό του γείτονα περισσότερο γελοιοποιείται και χάνει έδαφος, παρά κερδίζει .

Είναι ολοφάνερο ότι είμαστε το προσφορότερο αντίβαρο σε όσους κατηγορούν τον Ερντογάν για διαφθορά και αποτυχία στην οικονομική πολιτική ,ωστόσο όλη αυτή η δυσανάλογη ρητορική οδηγεί σε απομόνωση και αδιέξοδα την Τουρκία. Το διεθνές δίκαιο είναι καταγεγραμμένο οι συνθήκες το ίδιο, επομένως οι «βαρύτονοι» και οι «τενόροι» της τουρκικής κυβέρνησης θα πρέπει να πάρουν βαθιές ανάσες και να σταματήσουν τους μελοδραματισμούς

-Η ενημέρωση σήμερα πως σας φαίνεται; Είναι πρώτα στην σκαλέτα των ειδήσεων τα εθνικά μας θέματα ή μας γίνεται πλύση εγκεφάλου από το πρωί μέχρι βράδυ το ειδεχθές και αποτρόπαιο έγκλημα στην Πάτρα; Τι επιχειρείται από τα ΜΜΕ , όταν ο κόσμος πεινάει, δεν μπορεί να αγοράσει τα βασικά προϊόντα, δουλεύει για να πληρώνει ΔΕΗ, βενζίνη, ο πληθωρισμός έχει φτάσει στα ύψη; Όλο αυτό θα μας οδηγήσει σε πρόωρες εκλογές;

Η ερώτησή σας είναι πολύπλοκη όπως είναι βέβαια η ειδησεογραφία σήμερα . Θα σας απαντήσω με κάθε ειλικρίνεια και θάρρος γιατί ευτυχώς τα τελευταία χρόνια είμαι εντελώς ανεξάρτητη «φωνή».

Θα σας επαναλάβω ότι για μένα ο Μπάμπης η Ρούλα αλλά και ο Φίλιππος η ο Δημήτρης σε αυτή την ανισόρροπη ποσόστωση απέναντι στο σύνολο της ειδησεογραφίας,εκτός από ανεπίτρεπτη μαζική υστερία είναι και μια άθλια πρόκληση σε υστερία. Πως είναι δυνατόν και το ειδεχθέστερο έγκλημα να αποτελεί πρώτη είδηση για5,6 και 8 μήνες;

Πρόκειται για απόλυτη στρέβλωση της ιεράρχησης των ειδήσεων. Δε χρειάζεται να είναι κανείς ψυχολόγος για να καταλάβει πόσο αυτή η εξοικείωση με το μαύρο ,το θλιβερό ,το ποταπό ,μετατρέπει το κοινό σε ζόμπι, μας προετοιμάζει όλους για τα ντιβάνια των ψυχιάτρων.

Αλίμονο, πρέπει να αντισταθεί ο κόσμος με όποιο τρόπο μπορεί σε αυτή την χειραγώγηση της ψυχολογίας του, της γνώμης του, αλλά και της δικαιοσύνης και της αστυνομικής έρευνας.

Από τη μία είναι η κοινή γνώμη οπου έχει πατηθεί το κουμπί του συναγερμού , του κινδύνου και από την άλλη πλευρά πως να κάνουν με ησυχία κάτω από τέτοια τρομολαγνεία απερίσπαστοι και με αντικειμενικότητα τη δουλειά τους οι λειτουργοί της δικαιοσύνης και της αστυνομίας;

Έχει χαθεί εντελώς το μέτρο, έχει χαθεί εντελώς η ουσία της ενημέρωσης, βαδίζουμε σένα λασπωμένο δρόμο όπου κανένας δεν μπορεί να βγει αλλά είναι δεμένος και πωρώνεται καθημερινά όλο και πιο πολύ για το πετσετάκι ή για τα SMS που έστελνε πριν από 2 χρόνια η 3 χρόνια η Ρούλα.

Ειλικρινά δεν αντιλαμβάνομαι γιατί καλλιεργείται με επιστημονικό τρόπο η ψυχολογία του ζόφου , γιατί προετοιμάζουμε δήθεν δικαιολογημένο όχλο έτοιμο να λιθοβολήσει τον όποιονδήποτε;

Όσον αφορά στις πραγματικές επιπτώσεις λόγω του πολέμου Ρωσίας- Ουκρανίας στην οικονομική εξάντληση των νοικοκυριών,αυτό σίγουρα είναι ο νούμερο ένα λόγος για να οδηγηθούμε σε εκλογές ,σε πρόωρες εκλογές. Εκτιμώ πως ναι ,το Σεπτέμβριο θα πάμε σε εκλογές θα μου φαινόταν περίεργο να αφήσει η κυβέρνηση να περάσει πολύς χρόνος που θα την έφθειρε κι άλλο απέναντι στα κόμματα της αντιπολίτευσης . Οι αποστάσεις μεταξύ των κομμάτων αλλάζουν και μην ξεχνάμε οτι το ΠΑΣΟΚ επέστρεψε με …..πλοίο από την Κρήτη και επαναδιεκδικεί ένα καλύτερο ποσοστό.

- Αλήθεια πως ξεκίνησε το ταξίδι σας με την δημοσιογραφία; Ποιος ο πρώτος σταθμός, πως φτάσατε στα δελτία ειδήσεων, του κραταιού τότε Mega αλλά και στο τιμόνι σπουδαίων ενημερωτικών εκπομπών για την δημόσια τηλεόραση; Αν δεν κάνω λάθος είστε η πρώτη δημοσιογράφος που έκανε το πρώτο πρωινό μαγκαζίνο στην ΕΡΤ2;

Εφτασα με πάρα πολλή δουλειά όπου κι αν έφτασα ήμουν και παραμένω workaholic γιατί όπως σας ειπα και στο ξεκίνημα της συνέντευξης μας ,μου δίνει ζωντάνια ,είναι μια υγιής τροφή η εργασία.
Το ταξίδι μου ξεκίνησε όπως όλα τα όμορφα ταξίδια χωρίς να γνωρίζω τον προορισμό.

Ήμουν μια καλή μαθήτρια ,μου άρεσαν οι ξένες γλώσσες αλλά είχα παντελή έλλειψη επαγγελματικού προσανατολισμού για να το πω με σημερινούς όρους.Μία λεπτομέρεια στην πορεία των σπουδών μου νομίζω πως μέτρησε πολύ. Αυτό είχε να κάνει με την τέχνη και όχι με τα μαθήματα. Ήμουν πολύ καλή στο θέατρο και πρώτευα στην χορωδία και στα συνδικαλιστικά ως πρόεδρος του σχολείου μου του Α θηλέων Πειραιά.

Και αυτή η κλίση μου συνεχίστηκε για λίγο και στα πρώτα χρόνια της Νομικής όταν συμμετείχα ενεργά στο θεατρικό του Πανεπιστημίου Αθηνών πια και μάθαινα ορθοφωνία, μορφοφωνολογία ,σωστή άρθρωση.

Κάποια στιγμή αποφάσισα ότι πρέπει να διακόψω με την αγάπη μου γιά την υποκριτική τέχνη και την έκοψα μαχαίρι. Στα επόμενα τρία χρόνια όμως είχα βρει το δρόμο μου ως δημοσιογράφος και παρουσιάστρια ειδήσεων όπου πραγματικά η ηθοποιία με βοήθησε πολύ….. Πράγματι έκανα την πρώτη πρώτη πρωινή εκπομπή στην ελληνική τηλεόραση το 1988 -1989 ,ένα είδος συνδυασμού αυτού που λέμε σήμερα 7 με 10 το πρωί και 10 με 1 το μεσημέρι .

Οταν το ξεκίνησα εγώ με τον συχωρεμένο τον Άρη Σκιαδόπουλο και στη συνέχεια το συμπαρουσίαζα με τη Στέλλα Παπαδοπούλου,αρχίζαμε νωρίς το πρωί και τελειώναμε αργά το μεσημέρι ,δεν υπήρχε κανονική ζώνη ,δεν υπήρχαν καν βάρδιες για τους τεχνικούς, σιγά-σιγά διαμορφώθηκαν όλα εκείνη την χρονιά.

Εντωμεταξύ το πρωινό μεταφέρθηκε στην ΕΡΤ1 τότε και ξεκίνησε η Ρούλα Κορομηλά με το πιο ψυχαγωγικό κομμάτι το οποίο της πήγαινε πολύ γι’ αυτό και πέτυχε τόσο πολύ. Στην ΕΡΤ2 δεν επέστρεψε το πρωινό γιατί μόλις είχαν γίνει και εκλογές είχε πέσει το ΠΑΣΟΚ είχε βγει η Νέα Δημοκρατία Κι εμένα με έκοψαν και από παρουσιάστρια ειδήσεων και έβαλαν στη θέση μου την Νίνα Βλάχου. Δηλαδή τα κριτήρια ήταν απολύτως πολιτικά,

Ποτέ δε με ρώτησαν τι ψήφιζα εγώ . Θεώρησαν όμως ότι αφού με βρήκαν εκεί από το ΠΑΣΟΚ θα ήμουν ΠΑ.ΣΟ.Κ. και εφόσον ήρθε η Νέα Δημοκρατία έπρεπε να αλλάξουν οι παρουσιαστές !Χαχαχα τι ωραίες αλησμόνητες εποχές !Γελάμε όταν βρισκόμαστε με την Νίνα Βλάχου και το συζητάμε αυτό το ανέκδοτο.

Ούτε με ρώτησαν αν εγώ τότε έπαιρνα τη μία συνέντευξη μετά την άλλη από παγκόσμιους ηγέτες αποκλειστικά και μόνο με τα guts μου. Απλά με άλλαξαν και απλά μου έκαναν καλό γιατί πήγα στο Μega channel.

Η μεγαλύτερη πλάκα όμως είναι ότι όταν επέστρεψα το 2005 στην ΕΡΤ ,τότε κυβερνούσε η Νέα Δημοκρατία (άρα με προσέλαβε η Νέα Δημοκρατία που με ειχε διώξει το 1989 ) και οταν ήρθε ξανά το ΠΑ.ΣΟ.Κ. το 2009 ,οδηγήθηκα με εξευτελιστικό τρόπο σε παραίτηση γιατί θεωρήθηκα Νεοδημοκράτισσα !!!!!!χα χα χα γελάω σήμερα για να μην κλαίω!! Κανένας δεν μπήκε στον κόπο να με αξιολογήσει με αξιοκρατικά κριτήρια.

-Γιατί η τηλεόραση μοιάζει απαρχαιωμένο είδος για τους νέους; Τα δελτία ειδήσεων μετά βίας πιάνουν διψήφια νούμερα τηλεθέασης; Είναι δελτία ειδήσεων αυτά που βλέπουμε η απλά παρουσιάζονται δυο, μεγάλα θέματα ,με παράθυρα και αναλύσεις;

Θα διαφωνήσω λίγο μαζί σας. Η τηλεόραση παραμένει ο υπ’ αριθμόν ένα τρόπος ενημέρωσης & επίδρασης αλλά για να είμαι πιο ακριβής η εικόνα . Η τηλεόραση έχει απλά αλλάξει «θέση» : έχει έρθει στα smartphones και είναι ένα περιεχόμενο με εικόνα on demand .Εικόνα είναι το κομμένο μονταρισμένο βίντεο που θέλω να δω και το βλέπω στις ιστοσελίδες αλλά προέρχεται από τηλεοπτικές εκπομπές , τα βιντεάκια που κατακλύζουν το YouTube ,το τικ τοκ ,το ίνσταγκραμ , το facebook.

Άρα η εικόνα είναι δυνατότερη από ποτέ. Απλά ο τηλεθεατής και ειδικά ο νεαρός τηλεθεατής ιεραρχεί και βλέπει το μη συμβατικό δελτίο ειδήσεων όπως αυτός το επιθυμεί..…. Τα δελτία ειδήσεων όμως είναι απηρχαιωμένα πραγματικά. Το αναλύσαμε και παραπάνω ότι είναι ψυχοπλακωτικά . Εχουν καταντήσει δελτία δικαστικών και αστυνομικών ειδήσεων . Καλλιεργούν την μαυρίλα των θλιβερών και μόνο ειδήσεων .

Δεν αναδεικνύουν καλά πρότυπα ,δεν προβάλουν υγιείς προσωπικότητες και παραδίδουν έμφαση σε πρωταγωνίστριες μίας χρήσης ,αγόρια και κορίτσια που ο αέρας κοπανιστός γίνεται προσόν.
Προς θεού δεν είπα ότι δε χρειάζεται και η αβάσταχτη ελαφρότητα του είναι ,αλλά όχι μόνο αυτή. Αντιλαμβάνομαι ότι ίσως θεωρηθώ εγώ απηρχαιωμένη αλλά δε με νοιάζει γιατί για τα 64 μου χρόνια βρίσκω τον εαυτό μου ακόμη πολύ avant garde.

-Πως είναι να ηγείσαι στην Ολυμπίαδα του 2004, ενημερωτικά; Είχατε σπουδαίο ρόλο; Ορόσημο για την χώρα μας οι Ολυμπικές Αγώνες του 2004, τι θυμάστε από όλη αυτή την γιορτή; Θα θέλατε να γίνονται μόνιμα στν Ελλάδα;

Οι Ολυμπιακοί αγώνες το 2004 ήταν μια πολύ μεγάλη πόρτα για μένα που άνοιξε διάπλατα μπροστά μου και ρούφηξα κάθε στιγμή χωρίς να σκέφτομαι τίποτε άλλο παρά μόνο την ηδονή της συμμετοχής στην προετοιμασία της πιο λαμπρής περιόδου της Ελλάδας που έχω ζήσει εγώ τουλάχιστον.

Ξέρω πολύ καλά δεν γεννήθηκα χθες όλα έχουν όλα όσα έχουν «σούρει»για την οικονομική διαχείριση των τότε κυβερνήσεων & της κατασπατάλησης χρήματος. Πρώτη εγώ έχω να πω από πόσους υπουργούς πήρα τότε συνεντεύξεις που μου μιλούσαν και ονειρεύονταν μια άλλη Αθήνα , μιά άλλη Ελλάδα με αφορμή το όραμα αλλά και τα χρήματα των ολυμπιακών αγώνων και τα οποία δεν είδα ποτέ.!!:: Παραδέχομαι ομως ότι είδα ,εζησα μια ατμοσφαίρα συγκλονιστική και όλα έγιναν έστω την τελευταία στιγμή με υποδειγματικό τρόπο .

Ποτέ δεν κατάλαβα και μου ‘ρχεται να βάλω τα κλάματα πως από τη μία στιγμή στην άλλη όλα κατέρρευσαν μετά ,δεν μπόρεσα ποτέ να καταλάβω γιατί τέτοια αχρηστία και τέτοια ανικανότητα οδήγησε στο να καταστραφούν οι ολυμπιακές εγκαταστάσεις ,ποτέ δεν κατάλαβα γιατί ο πλούτος των ανθρώπων που δούλεψαν με διεθνείς προδιαγραφές τότε ,δεν επαναχρησιμοποιήθηκαν μετά σε υψηλές θέσεις στο ελληνικό Δημόσιο για να το ζωντανέψουν……Αχ Ελλάδα μου γλυκιά

 -Ο πατέρας σας είχε κινηματογράφο. Πάντα χάνεστε στην μαγεία του; Η σχέση σας με τον σινεμά , τις Τέχνες, τον Πολιτισμό, σας έκανε αρχικά να διαλέξετε το καλλιτεχνικό ρεπορτάζ και  φτάσατε στο σημείο να πάρετε συνεντεύξεις από τους : Λουτσιάνο Παβαρότι, Τίνα Τάρνερ, Σίρλεϋ Μπάσεϋ, Σάρλ Αζναβούρ, Κλαούντια Καρντινάλε, Κιάνου Ρήβς, Μονσερά Καμπαγιέ, Τόμ Χάνκς, Άντονι Κουίν, Γκουίνεθ Πάλτροου, Μπρούς Γουίλις, Πιέρ Καρντέν, Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Μπέν Άφλεκ, Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ, Όλιβερ Στόουν. Τι θυμάστε από όλους αυτούς τους σταρ;

Η αλήθεια είναι πως νιώθω απέραντη ευγνωμοσύνη στο σύμπαν που με έφερε να γεννηθώ στην κυριολεξία μέσα σε ένα θερινό σινεμά ,την Αλάμπρα των Αμπελοκήπων με ανθισμένα γιασεμιά και τριανταφυλλιές ,δύο υπέροχες λιμνούλες με χρυσόψαρα όπου παίζαμε μικρά με την αδερφή μου και βλέπαμε 4 ή και 5 φορές την ίδια ταινία! Τα πρώτα 20 χρόνια της ζωής μου είχαμε αυτόν τον κινηματογράφο οπότε εξοικειώθηκα με όλους τους έλληνες και ξένους stars. Το σινεμά του μπαμπά και της μαμάς ήταν κατά κάποιο τρόπο και το εισιτήριο για να ανοίξει πολύ νωρίς στη ζωή μου ο κόσμος .

Μέσα από την μεγάλη οθόνη μου έγιναν πιο οικείες οι γλώσσες ,οι πολιτισμοί ,η εικόνα ,τα ταξίδια .Γι’ αυτό και ήθελα να μάθω ξένες γλώσσες στη ζωή μου και να ταξιδέψω . Και ίσως με ένα καρμικό τρόπο η πρώτη μου δουλειά στην ΕΡΤ2 απείχε μόλις 500 m από την Αλάμπρα! Εντάξει παραδέχομαι ότι με προετοίμασε αυτός ο ειδυλλιακός κινηματογράφος για να συναντήσω την Κλαούντια Καρντινάλε που ήταν σα να την γνωρίζω αφού την είχα δει στο «Γατόπαρδο» την είχα δει στους «Επαγγελματίες»

.Aγαπούσα τόσο πολύ τον κινηματογράφο ,πάντα θυμάμαι τον εαυτό μου σαν τον μικρό πρωταγωνιστή του Cinema il Paradiso ,δίπλα στον μηχανικό να τον βοηθάω να κόβουμε την κόπια της ταινίας.Με τους ηθοποιούς αισθανόμουνα σαν στο σπίτι μου πολύ καλύτερα απ’ ό,τι με τους πολιτικούς που πήρα συνέντευξη.

-Θα γυρίζατε ξανά στην τηλεόραση; Έχετε κάποιο απωθημένο σε εκπομπή ,κάποιο όνειρο ή σας έχει κερδίσει το διαδίκτυο και ο χώρος της επικοινωνίας ;

Κανένα απωθημένο δεν έχω ,ούτε θα ήθελα να επιστρέψω στην συμβατική τηλεόραση . Aύριο κιόλας έχω προγραμματίσει 10 συνεντεύξεις για το site μου με 10 προσωπικότητες που αυτή την εποχή θεωρώ ότι θέλω να μιλήσω μαζί τους και έχουν να μου πουν κάτι & κάτι σε όσους με επισκέπτονται .

Γιατί να αναλώνομαι και να ξεσκίζομαι σε ψυχαναγκαστικές εκπομπές που θα πρέπει η να κουτσομπολέψω η να ξεκατινιαστώ ή να γίνω ντετέκτιβ ; Νο, merci !

*Οι φωτογραφίες στο κείμενο είναι από το αρχείο της Ειρήνης Νικολοπούλου

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ