Ποιος δολοφόνησε τον Κένεντι; - Ο Oliver Stone ανοίγει το φάκελο της κορυφαίας συνωμοσίας - Γιατί το Χόλυγουντ μισεί το πολυθρύλητο ντοκιμαντέρ (φώτο-βίντεο)

H θεωρία συνομωσίας έγινε βεβαιότητα συνωμοσίας 

Το "JFK Revisited: Through the Looking Glass" είναι ακριβώς αυτό που λέει  στον τίτλο του. Σε σκηνοθεσία του Oliver Stone, είναι ένα ντοκιμαντέρ που ακολουθεί και συμπληρώνει την ταινία  "JFK" και ναι, οδηγεί το κοινό να κοιτάξει ξανά "μέσα από το γυαλί".

Υπάρχουν στιγμές που σε κάνει να νιώθεις ένα ανατριχιαστικό μούδιασμα σα να σκέφτεσαι τη φράση "Ω Θέε μου , μόλις είδα την αλήθεια που ήταν κρυμμένη". Σας δίνει τη συγκίνηση που θα σας έδινε μια φωτογραφία από την αυτοψία για το έγκλημα που δεν είχατε δει ποτέ ξανά ή το να ανακαλύψετε μια καλά κρυμμένη σελίδα από την έκθεση της Επιτροπής του Warren στην οποία ο Gerald Ford, με μερικές λέξεις γραμμένες με μολύβι,  κυριολεκτικά μετατοπίζει κατά έξι ίντσες το σημείο στο οποίο βρήκε τον JFK η πρώτη σφαίρα.

Σε αυτές τις στιγμές αισθάνεσαι τη δύναμη που έχουν οι θεωρίες συνωμοσίας. Είναι σαν να κοιτάτε μέσα από το γυαλί και να ανακαλύπτετε μια απαγορευμένη αλήθεια.

Αποκαλύπτει το JFK Revisited” ένα όπλο που "καπνίζει". Όχι. Λέει ότι το όπλο του Lee Harvey Oswald δεν ήταν το όπλο που έβγαλε τον καπνό, παρότι στην ταινία παρουσιάζεται έτσι.

Στα 30 χρόνια που μεσολάβησαν από την ταινία , ο Όλιβερ Στόουν δεν εγκατέλειψε ποτέ την ιδέα ότι υπάρχει μια κρυμμένη ιστορία στην υπόθεση που η επίσημη ιστορία αρνείται να αποκαλύψει.

Η πεποίθηση του αυτή φαίνεται και στο συναρπαστικό ντοκιμαντέρ "The Untold History of the United States", που κυκλοφόρησε το 2012.

Το αποκαλούσαμε «θεωρία συνωμοσίας» και αυτή είναι ακόμα μια καλή φράση για αυτό αλλά  για τον ολοένα και μεγαλύτερο αριθμό Αμερικανών που ζουν τώρα μέσα της, δεν είναι ούτε συνωμοσία ούτε θεωρία. είναι απλώς πραγματικότητα.

Στο «Through the Look Glass», ο Stone, αφού παρουσίασε αποδεικτικά στοιχεία διάρκειας  δύο ωρών για τη δολοφονία του JFK, αναφέρεται σε αυτό που μας έχει δείξει ως «γεγονός συνωμοσίας», σαν να είχε πετάξει επιτέλους τα κρυφά σημεία από τον μοναχικό σενάριοOswald .

Τα λόγια του προορίζονται να αποτελέσουν επίπληξη σε όλους εκείνους που τον περιέγραψαν με την πάροδο των ετών ως έναν ευφυή αλλά πολιτικά φαντασιακό  της εποχής των πληροφοριών.

Η δολοφονία του JFK, ήταν η αρχή για την εποχή των θεωριών συνωμοσίας. Και ακολούθησαν πολλές τέτοιες: Η ψεύτικη προσγείωση στο φεγγάρι, η δολοφονία της πριγκίπισσας Νταϊάνας.

Ότι ένα μεγάλο μέρος του αμερικανικού κοινού πιστεύει τώρα ότι ο Τζο Μπάιντεν έκλεψε τις εκλογές και ότι το QAnon είναι κάτι διαφορετικό από την οργανωμένη ψύχωση των μέσων ενημέρωσης, μας δείχνει ότι έχουμε περάσει πολύ "μέσα από το γυαλί.

Αλλά ως συνέχεια μιας θεωρίας συνωμοσίας που εξελίσσεται τα τελευταία 60 χρόνια, το ντοκιμαντέρ του Στόουν ενώνει ξανά τα κομμάτια του παζλ σε μια υπόθεση με πολλά σκοτεινά σημεία . Ένα πολιτικό θρίλερ που προκάλεσε σεισμικές δονήσεις.

Η ταινία που κυκλοφόρησε το 1991 είχε μια δυσοίωνη λάμψη. Παρέσυρε τον κόσμο σε μια νέα δίνη και θεωρήθηκε όσο "θανατηφόρα" της άξιζε.

Άνοιξε ξανά την υπόθεση και πυροδότησε τόσο πολύ την αμερικάνικη φαντασία σε σημείο που το Κογκρέσο το 1992 ψήφισε τον νόμο συλλογής εγγραφών  της υπόθεσης δολοφονίας του John F. Kennedy  αποκαλύπτοντας μισό εκατομμύριο έγγραφα που είχαν προκύψει από τα ευρήματα της Επιτροπής για την υπόθεση της δολοφονίας το 1976. 

Altitude Films

Αυτά τα έγγραφα έπρεπε να είχαν παραμείνει σφραγισμένα μέχρι το 2029, αλλά η ταινία «JFK» άλλαξε  αυτή την προθεσμία Και το "Through the Looking Glass" βασίζεται σε πληροφορίες που περιέχονται σε αυτά τα έγγραφα.

Με άλλα λόγια, βασίζεται στο ιστορικό της δολοφονίας του JFK της κυβέρνησης των ΗΠΑ και στην ερμηνεία τους από τον Stone.

"Μετά την ταινία  "JFK", κοίταξα ο ίδιος μέσα από το  γυαλί.

Μέχρι τότε, πάντα πίστευα ότι υπήρχε κάποιο είδος συνωμοσίας για τη δολοφονία του Προέδρου Κένεντι, και ότι η πίστη αυτή  ενισχύθηκε μόνο από την ποιητική δύναμη της «JFK».

Αλλά στη συνέχεια  οδηγήθηκα να ανακαλύψω και να ερευνήσω  περισσότερα από ποτέ για τη δολοφονία  και να αντιμετωπίσω νέα στοιχεία και αναλύσεις όπως αυτά που παρουσιάστηκαν στο βιβλίο του Gerald Posner το 1993 "Case Closed" ή το ντοκιμαντέρ του Ρόμπερτ Στόουν το 2007 "Oswald's Ghost".

Άρχισα έτσι  να επανεξετάζω την υπόθεση  και να τη βλέπω, με περίεργο τρόπο, ως το απόλυτο σενάριο πίσω από το γυαλί : αυτό που τώρα αμφισβήτησε εντελώς την αίσθηση της πραγματικότητας. (Πώς μπορεί ένας μικρός άρρωστος άντρας όπως ο Lee Harvey Oswald να κάνει μια πράξη τόσο τρομερά μνημειακή; Αυτή είναι η πραγματική δίνη.)

Το "JFK Revisited: Through the Looking Glass" δεν είναι ένα συναρπαστικό όνειρο, όπως το "JFK".Βασίζεται σε λεπτομέρειες, γκρίζες μαρτυρίες, συγκεκριμένες πληροφορίες.

Είναι φτιαγμένο με ζοφερό στυλ όπως ακριβώς τα ίδια τα γεγονότα και παρουσιάζει τα πράγματα όπως τα παρουσιάζουν οι ταινίες πουδείχνουν αληθινά εγκλήματα και βασίζονται σε αληθινά γεγονότα.

Ξεκινάει με ένα κλιπ του 1963 με έναν άντρα που ανήκει σε ερευνητική ομάδα να λέει ότι ο πυροβολισμός προήλθε από το λόφο". 

Αλλά μόλις η ταινία καταλήξει στην παρουσίαση εγγράφων, εγκληματολογικών αποδεικτικών στοιχείων και ομιλητών, η μουσική του soundtrack σάς δίνει ένα μήνυμα, οδηγώντας  κάθε στιγμή σε μια ταραχώδη παράνοια που λέει, "Υπάρχει ένας λόγος που αυτό που βλέπετε είναι ενοχλητικό.

Είναι αληθινό." Εάν η μουσική είχε αφαιρεθεί, το αποτέλεσμα της ταινίας θα ήταν λιγότερο επίμονο και λέει κάτι που ένας σκηνοθέτης τόσο σοβαρός όσο ο Stone αισθάνεται την ανάγκη να το ανεβάσει.

Στο "the Looking Glass" ο Στόουν επανεξετάζει ενδελεχώς τις θεωρίες σχετικά με τη δολοφονία Κένεντι. Ένας από τους δύο αφηγητές της ταινίας, Whoopi Goldberg, μας λέει ότι υπάρχουν «ισχυρές ενδείξεις ότι ο Oswald δεν βρισκόταν στον έκτο όροφο τη στιγμή του πυροβολισμού ».

Η ταινία το συμπληρώνει, ερευνώντας αρχεία για να διερευνήσει τη μαρτυρία της Vickie Adams, η οποία γνώριζε τον Oswald από τη δανειστική βιβλιοθήκη.

Αφού η Adams και η φίλη της άκουσαν πυροβολισμούς, έτρεξαν κάτω από την πίσω σκάλα για να δουν τι συνέβαινε. Δεδομένου ότι ο Oswald, σύμφωνα με την επίσημη ιστορία,  διέφυγε  κατεβαίνοντας τις ίδιες πίσω σκάλες, η ταινία την αντιμετωπίζει ως μια σεισμική αποκάλυψη ότι δεν τον είδαν ποτέ. Δεν πρέπει να ήταν εκεί!

Μπορεί όμως να  τις άκουσε ο Oswald και να έμεινε  πίσω για 10 δευτερόλεπτα; Γιατί αυτή η ιδέα - ότι οι δύο γυναίκες δεν είδαν ποτέ τον Oswald - αποδεικνύει κάτι;

Η ταινία, στην οποία ίσως κάποιοι δουν ισχυρά αποδεικτικά στοιχεία , χρησιμοποιεί τα αποχαρακτηρισμένα έγγραφα για να μας δείξει ότι η Επιτροπή του Γουόρεν άλλαξε στην πραγματικότητα  το χρονοδιάγραμμα της αναχώρησης των δύο γυναικών έτσι ώστε να ευθυγραμμιστεί με την ιδέα του Oswald- σαν του μοναδικού δολοφόνου.

Αυτό οδηγεί την ταινία σε μια από τις πιο σκοτεινές πραγματικότητες της δολοφονίας του JFK: ότι η Επιτροπή του Γουόρεν μπορεί να έχει αλλάξει ορισμένα στοιχεία.

Δεν παρουσιάστηκαν όλα, και συνέδεαν τις τελείες, χρωματίζοντας σε μερικές κουκίδες όπου δεν είχαν καμία συνοχή . Είναι σκάνδαλο, πολιτική οργή; Ναι και ναι.

Αλλά, στην πραγματικότητα, σημαίνει ότι το σενάριο του Oswald ως μοναδικού δολοφόνου ήταν φτιαχτό;

Η θέση του Στόουν στο ντοκιμαντέρ είναι ότι ο JFK δολοφονήθηκε από τη CIA Παρουσιάζει ένα τεράστιο σκεπτικό για το γιατί η CIA θα το έκανε αυτό.

Σύμφωνα με το ντοκιμαντέρ, ο JFK ήθελε να "επιδιορθώσει φράχτες", να φέρει ένα προοδευτικό όραμα στον κόσμο, να κάνει φίλους από έθνη και δυνάμεις που η CIA προτίμησε να διατηρήσει ως εχθρούς.

Ήθελε να αποδυναμώσει  την ίδια τη CIA. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η CIA, στις αρχές της δεκαετίας του '60, ήταν ένας αδίστακτος οργανισμός που βοήθησε στη διεξαγωγή δολοφονιών και ήταν υπεύθυνος για άλλες σκληρές ενέργειες.

Δεν είναι καινούργια νέα αυτά..

Επομένως, δεν είναι δύσκολο να κάνουμε τον Οργανισμό να ακούγεται σαν δυσοίωνος ένοχος και να κάνει τον Διευθυντή της Κεντρικής Νοημοσύνης, Allen Dulles (ο οποίος απολύθηκε από τον JFK ), σ έναν απαίσιο προγραμματιστή, γιατί αυτό ήταν . Η παρουσία του στην Επιτροπή του Γουόρεν αντιμετωπίζεται από την ταινία ως σκάνδαλο, και ίσως αυτό ισχύει, αναφέρει το Variety.

Η θεωρία συνωμοσίας έγινε γεγονός συνομωσίας

H παρουσίαση του JFK Revisited: Through the Looking Glass  στο Φεστιβάλ των Καννών προκάλεσε έντονες εντυπώσεις. 

Το ντοκιμαντέρ έρχεται δεκαετίες αφότου ο Αμερικανός πρόεδρος John Fitzgerald Kennedy πυροβολήθηκε στο Ντάλας του Τέξας, ενώ αυτός και η σύζυγός του Jacqueline βρίσκονταν εν κινήσει σε ανοιχτό αυτοκίνητο.

Ο πρόεδρος ήταν αγαπητός του λαού, και παρά τη ζοφερή προειδοποίηση των υπηρεσιών ασφαλείας του να μην ταξιδεύουν σε ανοιχτό αυτοκίνητο, τόλμησε και το έκανε μόνο για να πεθάνει στην αγκαλιά της συζύγου του.

Ήταν ο Lee Harvey Oswald που σκότωσε τον Κένεντι; Ή ήταν ο ιδιοκτήτης του νυχτερινού κλαμπ, Τζακ Ρούμπι, που πυροβόλησε αργότερα τον Όσβαλντ; Παραμένει ένα από τα αιώνια μυστήρια που έχει γεννήσει τόσες πολλές θεωρίες.

Το ντοκιμαντέρ του Στόουν παρουσιάζει πολλά στοιχεία από έρευνες σε δύο ή σε τέσσερις ώρες (υπάρχει και σε έκδοση τεσσάρων ωρών), και ίσως κάνει τους εισαγγελείς να αναρωτηθούν για πολλά πράγματα.

. Το μυστήριο της δολοφονίας του JFK θα συνεχίσει να μας στοιχειώνει, υπενθυμίζοντας ότι ο θάνατος του Κένεντι ώθησε επίσης τις ΗΠΑ σε μια κατεύθυνση για την οποία πολλοί δεν ήταν ευχαριστημένοι.

Μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου μετά την προβολή της ταινίας , ο Όλιβερ Στόουν  είπε ότι «η θεωρία συνωμοσίας έχει πλέον γίνει γεγονός συνωμοσίας», ακόμη και όταν συνέκρινε τον Κένεντι με τους προέδρους που τον ακολούθησαν. «Κανένας δεν είχε τη δύναμή του να πραγματοποιήσει οποιεσδήποτε αξιόλογες προθέσεις που ενδεχομένως είχε προτού αναλάβει τα καθήκοντά του».

Πολλοί ζούσαν εν μέσω της προεδρίας τους με φόβο. «Ο Μπαράκ Ομπάμα φοβόταν για τη ζωή του. Νομίζω ότι μια από τις μεγαλύτερες ανησυχίες του όταν ήταν Πρόεδρος ήταν ότι θα δολοφονηθεί  επειδή ήταν ο πρώτος Μαύρος Πρόεδρος. Φυσικά δεν το ξέρω, είναι απλώς μια υπόθεση, επειδή η συμπεριφορά του, η οποία δεν προσβάλλει κανέναν, ήταν μετριοπαθής... "

«Το κίνητρο για τη δολοφονία του Κένεντι ήταν  η αλλαγή και ότι ο Κένεντι άλλαζε τα πράγματα. Αν είχε πετύχει, θα ήμασταν σε τελείως διαφορετικό σημείο τώρα. ", συμπλήρωσε ο Στόουν σύμφωνα με τους Hindustrian Times.

Το Χόλυγουντ μισεί το ντοκιμαντέρ

Ο Όλιβερ Στόουν δεν είναι ικανοποιημένος που οι Αμερικανοί χρηματοδότες αρνήθηκαν   να τον  βοηθήσουν για να φτιάξει το νέο ντοκιμαντέρ του για τον αείμνηστο Τζον Φ. Κένεντι.

Ο Στόουν και ο παραγωγός του Ρόμπερτ Σ. Ουίλσον  στην πρεμιέρα του ντοκιμαντέρ «JFK Revisited: Through the Looking Glass» , στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, τόνισαν με ιδιαίτερη λύπη την  έλλειψη εγχώριας οικονομικής υποστήριξης, στην συνέντευξη τύπου.

«Είναι καταθλιπτικό που πρέπει να πάμε στην Αγγλία για να πάρουμε χρήματα για να πούμε αυτήν την ιστορία που είναι εγγενώς αμερικανική», δήλωσε ο Wilson. «Υπάρχει ένα πραγματικό πρόβλημα με τις ΗΠΑ, καθώς αυτή η πλευρά της κινηματογραφικής βιομηχανίας έχει στην ιδιοκτησία της,  κατά κάποιο τρόπο την ιστορία μας».

Ο Στόουν συμφώνησε: «Ήταν δύσκολο. Η Αγγλία έπαιξε μεγαλύτερο ρόλο. "Η  Ingenious Media  που εδρεύει στο Ηνωμένο Βασίλειο παρήγαγε το ντοκιμαντέρ και το αγγλικό πρακτορείο πωλήσεων Altitude το προωθεί σε παγκόσμιες περιοχές.

Ο Στόουν είπε ότι η διαδικασία του είναι γνωστή , καθώς το επικό του "Snowden" του 2016 ήταν επίσης αδιάφορο στα αμερικανικά χρήματα και αντ 'αυτού χρηματοδοτήθηκε από τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ιταλία.

"Δεν θέλω να οξύνω τα πράγματα αλλά η ταινία του Στόουν έπρεπε να χρηματοδοτηθεί από τις ΗΠΑ", δήλωσε ο  Ρόμπερτ Σ. Ουίλσον

Οι παρατηρήσεις του Stone και του Wilson ήρθαν σε μια  εβδομάδα που αφιερώνεται στη συζήτηση για την αυτο- λογοκρισία της Αμερικής. Δήλωσαν στο Associated Press: «Φοβόμαστε. Φοβόμαστε να ακούσουμε την αλήθεια. Μερικές φορές πρέπει να ακούσετε τον Alex Joneses του κόσμου. Πρέπει να έχετε διαφορετικές οπτικές  γωνίες. "

Το νέο ντοκιμαντέρ του Στόουν αναζητά ακόμη εταιρεία διανομής στις ΗΠΑ , αναφέρει το Variety.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για να έχετε στο μενού σας ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον υπόλοιπο κόσμο.

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr και του madeingreece.news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ