Γιοχάνα Καλαφούτη- Η αεροσυνοδός του Ωνάση περιγράφει: Είχαμε κρύσταλλα πορσελάνες - χρυσά μαχαιροπήρουνα - Καλωσορίζαμε με αστακούς & σαμπάνια (φώτο -βίντεο)

Ο Αριστοτέλης Ωνάσης υποδεχόταν τους επιβάτες της πρώτης θέσης όπως ακριβώς ταίριαζε στην φήμη του Έλληνα Κροίσου

Ένα ταξίδι στο χρόνο πρόσφερε η εκπομπή "Happy Day"  στους τηλεθεατές που την παρακαλοθούν.

Με όχημα το ιστορικό Boeing 747 του Αριστοτέλη Ωνάση, τους μετέφερε στην αίγλη της Ολυμπιακής Αεροπορίας την εποχή που ήταν στα χέρια του Έλληνα μεγιστάνα.

Ο Αριστοτέλης Ωνάσης  ήταν ένας από τους διασημότερους "Κροίσους" του 20ού αιώνα.

Το 1956, ο Αριστοτέλης Ωνάσης αγόρασε από το ελληνικό Δημόσιο το προνόμιο εκμετάλλευσης των Ελληνικών Αεροπορικών Συγκοινωνιών και ίδρυσε την Ολυμπιακή Αεροπορία.

Η εταιρεία ξεκίνησε τη λειτουργία της στις 6 Απριλίου 1957, με προδιαγραφές εξυπηρέτησης επιβατών που σήμερα θεωρούνται αδιανόητες λόγω κόστους.

Όλοι όσοι ταξίδεψαν με τα αεροσκάφη της Ολυμπιακής, εκείνη την εποχή θυμούνται την πολυτέλεια: Τις υπέροχες και πολύ κομψές στολές του Γιάννη Τσεκλένη,  και  του Πιέρ Καρντέν για τις αεροσυνοδούς, την άψογη εξυπηρέτηση, τα πολυτελή σερβίτσια.

Πολύ γρήγορα η Ολυμπιακή άνοιξε τα φτερά της στις πέντε ηπείρους και αναδείχθηκε σε μία από τις ασφαλέστερες αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο.

Στα τέλη του 1974 ο Ωνάσης κατήγγειλε τη σύμβαση με το ελληνικό Δημόσιο και στις 4 Αυγούστου 1975, μετά το θάνατό του, η Ολυμπιακή Αεροπορία μεταβιβάστηκε στο ελληνικό Δημόσιο

Για τη "χρυσή εποχή" της Ολυμπιακής μίλησε στην κάμερα του Happy Day, μία από τις αεροσυνοδούς του Αριστοτέλη Ωνάση.

Η πρώην αεροσυνοδός, Γιοχανά Καλαφούτη, που εργάστηκε στην Ολυμπιακή την δεκαετία του 70 , μίλησε για την πολυτέλεια που απολάμβαναν οι επιβάτες της πρώτης θέσης, οι οποίοι έτρωγαν στην κυριολεξία "με χρυσά κουτάλια", αλλά και για την απλότητα του Αριστοτέλη Ωνάση, που όταν τον ρωτούσαν αν θέλει κάτι, τους απαντούσε να ασχοληθοίυν με τους επιβάτες, και όχι μαζί του. 

Σύμφωνα με όσα είπε η Γιοχάνα Καλαφούτη, ο Αριστοτέλης Ωνάσης, υποδεχόταν τους "Vip" επιβάτες της πρώτης θέσης, όπως ακριβώς ταίριαζε σε έναν Κροίσο:

Με σαμπάνιες, αστακούς, αυγοτάραχο,και σαμπάνια, σερβιρισμένα σε κρύσταλλα, πορσελάνες και συνοδευόμενα από χρυσά μαχαιροπήρουνα.

Αναφερόμενη στην Τζάκι Κέννεντυ Ωνάση , είπε ότι κάθε φορά που έμπαινε στο ιστορικό  Boeing 747 , δεν έτρωγε, ούτε έπινε τίποτα. Έπινε μόνο έναν καφέ , φορούσε τη μάσκα της και κοιμόταν.

«Ήταν η χρυσή εποχή των αερομεταφορών στην Ελλάδα γιατί είχαμε την τύχη να έχουμε ως ιδρυτή της Ολυμπιακής τον μεγάλο Αριστοτέλη Ωνάση, ο οποίος ήταν ένας πολύ επιτυχημένος επιχειρηματίας. Άνοιξε την Ολυμπιακή το 1957, εγώ προσλήφθηκα τη δεκαετία του ’70, στην αρχή, φορώντας αυτή την ωραία στολή του Τσεκλένη.

Ο Αριστοτέλης Ωνάσης ήθελε μια άριστη πρώτη θέση, είχαμε χρυσά μαχαιροπίρουνα, είχαμε κρύσταλλα, πορσελάνες… Είχαμε ειδικά μενού, έβγαινε το πρώτο πιάτο, τον καλωσορίζαμε με σαμπάνια, είχαμε τα ορεκτικά που ήταν αστακός, αυγοτάραχο», είπε  η Γιοχάνα Καλαφούτη.

«Λέγαμε στον Αριστοτέλη Ωνάση “τι να σας φέρουμε;” και έλεγε “ασχοληθείτε με τους άλλους επιβάτες, αν θέλω κάτι θα σας πω”.

Οι μεγάλοι άνθρωποι είναι πάντα πάρα πολύ απλοί. Η Τζάκι Κένεντυ από την ώρα που έμπαινε στο αεροπλάνο μέχρι να βγει, δεν έτρωγε, δεν έπινε, έπινε ένα καφέ, έβαζε τη μάσκα της και κοιμόταν», πρόσθεσε επίσης η Γιοχάνα Καλαφούτη.

Το ιστορικό Boeing 747

Όπως εξήγησε ο Βασίλης Τσατσαράγκος , Πρόεδρος του ΠΟΛΚΕΟΑ, σήμερα υπάρχουν μόνο έξι Boeing 747 στον κόσμο. Ένα από αυτά είναι αυτό του Αριστοτέλη Ωνάση και βρίσκεται στην Ελλάδα.

Το 1970 η ΟΑ προμηθεύεται τα νέα αεροσκάφη YS-11A της ιαπωνικής εταιρείας NIHON τα οποία θα αντικαθιστούσαν σταδιακά τα παλιά Douglas DC-3 και DC-4 στις πτήσεις του εσωτερικού.

Από τα μέσα της δεκαετίας 1960 μέχρι και τα 2012, διάσημοι Έλληνες και ξένοι σχεδιαστές μόδας όπως οι Jean Dessès (Γιάννης Ντεσσές) [1957-1966] Κοκό Σανέλ [1966-1968], Πιερ Καρντέν [1969-1971], ο Γιάννης Τσεκλένης [1972-1976], Ρούλα Στάθη [1977-1980], Billy Bo [1981-1986], Ασπασία Τζερέλ και Τρουθ Κοντογιώργου [1987-1991], Μάκης Τσέλιος [1992-1999], Artisti Italiani [2000-2008], Νίκος και Σήλια Κριθαριώτη [2009-2012] αναλαμβάνουν να σχεδιάσουν τις στολές των αεροσυνοδών, ενώ πολλοί επώνυμοι ξένοι (ηθοποιοί, τραγουδιστές, αθλητές) επιλέγουν την Ολυμπιακή για τις μετακινήσεις τους από και προς την Ελλάδα.

Το αεροπλάνο, με νηολόγιο SX-OAB, SERIAL NBR 20825 και LINE NBR 223, δηλ. το διακοσιοστό εικοστό τρίτο αεροπλάνο της BOEING, παραδόθηκε στην Ολυμπιακή στις 7 Δεκεμβρίου 1973 και έκανε την πρώτη του πτήση με την Ο.Α., στις 08/12/1973 (Αθήνα – Νέα Υόρκη). Εκτελούσε υπερατλαντικές πτήσεις, προς ΗΠΑ, Καναδά και Αφρική μέχρι το 1999.

Σήμερα βρίσκεται στην ιδιοκτησία του Πολιτιστικού Κέντρου Εργαζομένων Ολυμπιακής Αεροπορίας (ΠΟΛΚΕΟΑ), ναυαρχίδα στην προσπάθεια του Πολιτιστικού Κέντρου για την αναγνώριση και επίσημη λειτουργία Μουσείου Πολιτικής Αεροπορίας στον ιστορικό χώρο του παλιού αεροδρομίου.

Το εσωτερικό του αεροπλάνου, μαρτυρά ακόμα και σήμερα την αρχοντιά και την πολυτέλεια που ένα 747 πρόσφερε σε όλους του τους επιβάτες.

Ένα από τα στοιχεία που έκαναν το Olympic Eagle να ξεχωρίζει, είναι τα έντονα αρχαιοελληνικά στοιχεία στο εσωτερικό του, ακριβώς όπως το επιθυμούσε ο Αριστοτέλης Ωνάσης.

Η καμπίνα επιβατών του αεροπλάνου ήταν χωρισμένη σε τέσσερις ζώνες, καθεμιά από τις οποίες είχε όνομα από την Ακρόπολη των Αθηνών (π.χ. Ερέχθειο, Προπύλαια), ενώ στα σκιάδια κάθε παραθύρου της καμπίνας, είχε τυπωθεί η εικόνα ενός έργου τέχνης από την αρχαία Ελλάδα.

Με κλεισμένα τα σκιάδια, το αεροπλάνο μετατρεπόταν σε ένα ιδιότυπο, ιπτάμενο μουσείο διαχρονικής ελληνικής τέχνης και ομορφιάς.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ