Ελλάδα, διαδικτυακές αγορές αύξηση! 402 % τα ποτά, αναψυκτικά, προϊόντα αρτοποιίας 366%, φρέσκα τρόφιμα 344%, κατεψυγμένα 313%

Τα περιοριστικά μέτρα είχαν σημαντικό αποτύπωμα στην εντός σπιτιού κατανάλωση

Φρένο στη ραγδαία ανάπτυξη του τζίρου των super market από την εντός σπιτιού κατανάλωση βάζει η σταδιακή επανεκκίνηση εστιατορίων και καφέ από τις 3 Μαΐου, μετατοπίζοντας ταυτόχρονα το παιχνίδι του ανταγωνισμού σε άλλα κανάλια, όπως το online που συνεχίζει να τρέχει με τριψήφιους ρυθμούς.

Τα περιοριστικά μέτρα είχαν σημαντικό αποτύπωμα στην εντός σπιτιού κατανάλωση και όπως έδειξαν τα πρόσφατα στοιχεία της Nielsen, συνέχισαν να πριμοδοτούν τις πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου και κατά το α’ τρίμηνο του 2021 (ανάπτυξη 1,9% σε αξία).

Ενδεικτικά σημειώνεται η δυναμική ανάπτυξη της κατηγορίας αλκοολούχων ποτών, με πολλά προϊόντα να «τρέχουν» με ρυθμούς που κυμάνθηκαν μεταξύ 30% και 70%, όπως το ρούμι (+67,7%), τα κρασιά (+49,1%), το ουίσκι (+43,6%), αλλά και οι μπίρες (+27,3%).

Συνολικά η αξία του τομέα τροφίμων και ποτών αυξήθηκε σε ποσοστό 4,2% στα φυσικά καταστήματα και ήταν η μόνη μεγάλη κατηγορία με θετικό πρόσημο, καθώς τόσο τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης όσο και τα καθαριστικά σπιτιού έγραψαν αρνητικό πρόσημο, συγκρινόμενα με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι, όταν πρωτοεμφανίστηκε η πανδημία, προκαλώντας φαινόμενα πανικού όσον αφορά τη ζήτηση.

Αντίστοιχη πάντως είναι η τάση και στο online κανάλι, όπου σύμφωνα με στοιχεία της Convert Group, τα ποτά και αναψυκτικά είναι η κατηγορία που ηγήθηκε του ράλι των διαδικτυακών πωλήσεων της αγοράς, με αύξηση πωλήσεων 402% στο α’ τρίμηνο του 2021. Τα προϊόντα αρτοποιίας ακολούθησαν με αύξηση 366% και μετά τα φρέσκα τρόφιμα με αύξηση 344%, τα κατεψυγμένα με 313% και τα συσκευασμένα με 271%.

Από τις 3 Μαΐου πάντως η εστίαση μπαίνει στην αγορά, με τραπεζοκαθίσματα σε υπαίθριους αλλά και σε ημιυπαίθριους χώρους, όπως έγινε γνωστό χθες και θα διεκδικήσει τα μερίδια που έχασε μετά από σχεδόν έξι μήνες υποχρεωτικού «λουκέτου». Παρά τη μετ’ εμποδίων επανεκκίνηση -αμέσως μετά τις αργίες και χωρίς τα χρηματοδοτικά εργαλεία στα οποία είχαν επενδύσει προσδοκίες οι επαγγελματίες-, ο κλάδος, με όποιο κόστος, θα επιστρέψει σταδιακά στην κανονικότητα. Ζητούμενο είναι βέβαια τι μέρος του χαμένου τζίρου θα ανακτήσει φέτος, δεδομένων των συνθηκών.

Πάντως συνολικά ο επιπλέον τζίρος που απέσπασαν οι αλυσίδες super market στην πανδημία ξεπέρασε τα 900 εκατ. ευρώ ενώ η τάση αποτυπώνεται ειδικότερα στον κλάδο τροφίμων και ποτών με τζίρο 200 εκατ. ευρώ το 2020 από 40 εκατ. ευρώ το 2019. Την ίδια στιγμή βέβαια αυξήθηκε το κόστος των αλυσίδων λόγω των επιπλέον υπηρεσιών που κλήθηκαν να αναπτύξουν για να κρατήσουν την πελατεία τους όσο άλλαζαν οι συνήθειες, με τους καταναλωτές να ζητούν τα προϊόντα στην πόρτα τους.

Πρόκειται για μια αναδυόμενη τάση που προβλέπεται να παραμείνει σ’ ένα βαθμό και στη μετά Covid-19 εποχή, γεγονός που επιβεβαιώνουν οι συνεχείς επενδύσεις υφιστάμενων παικτών σε online πλατφόρμες αλλά και οι πληροφορίες για είσοδο νέων εταιρειών στην αγορά, γράφει η Σοφία Εμμανουήλ στο euro2day.gr.

 

Οι νέες τάσεις

Ενδεικτική είναι και η εντυπωσιακή αύξηση της αξίας των πωλήσεων στα e-shops των super market που ανήλθε σε 282% στο α’ τρίμηνο του 2021 συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020, σύμφωνα με την έκθεση της Convert Group. Ένα ακόμη στοιχείο που επιβεβαιώνει τις προβλέψεις για περαιτέρω ανάπτυξη του e-grocery στην Ελλάδα είναι ο δείκτης μετατροπής (conversion rate) επισκέπτη σε πελάτη, που έφτασε στο 3,8% σε σχέση με τον μέσο όρο του 2,9% για το 12μηνο του 2020.

Τα παραπάνω δικαιολογούν κινήσεις στο πεδίο του ανταγωνισμού και αλλαγές στην κατάταξη των εταιρειών με βάση τα σημερινά μερίδια. Εξάλλου για ανακατατάξεις μίλησαν χθες, στο πλαίσιο του 11ου self service Food Retail Forum, επιχειρηματίες του οργανωμένου λιανεμπορίου προαναγγέλλοντας εξαγορές και περαιτέρω συγκέντρωση του κλάδου. Ο Βασίλης Σταύρου, Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος ΜΑΕ, είπε σχετικά ότι ο βαθμός συγκέντρωσης είναι χαμηλός στην Ελλάδα συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές χώρες και παρακολουθεί την αγορά για πιθανές ευκαιρίες ενώ και ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, Διευθύνων Σύμβουλος της METRO ΑΕΒΕ, βρίσκεται σε ανάλογη εγρήγορση. Ενεργός σε σχετικές διαπραγματεύσεις, που αναμένεται να κλιμακωθούν μετά το φετινό καλοκαίρι, είναι και η Μασούτης, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στην ίδια εκδήλωση ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Γιάννης Μασούτης.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ