Σιβηρία: Κουτάβι ετών...18.000 αφήνει άφωνους τους επιστήμονες - Ο αρχαιότερος σκύλος ή λύκος; (φώτο)

Ένα προϊστορικό κουτάβι ανακαλύφθηκε παγωμένο και άψογα διατηρημένο στη Σιβηρία. Είναι εκπληκτικό πόσο καλά έχει διατηρηθεί το μικρό ζώο με το τρίχωμα του, τα βλέφαρα του, τα μουστάκια και τα δόντια του σε άριστη κατάσταση.

Το αρσενικό κουτάβι με τα λευκά μυτερά δόντια ήταν μικρότερο από δύο μηνών όταν πέθανε. Τα τεστ DNA δεν έδειξαν αν πρόκειται για σκύλο ή λύκο. Το 18.000 ετών κουτάβι ανακαλύφθηκε το καλοκαίρι του 2018 στους παλιούς παγετώνες της Σιβηρίας,  κοντά στον ποταμό Indigirka. Η αιτία του θανάτου του, δεν έχει γίνει γνωστή.

Η εξέταση των γονιδίων του στο Σουηδικό Κέντρο Παλαιογενετικής (CPG) , εξέπληξε τους ερευνητές που συνεχίζουν να ερευνούν για να προσδιορίσουν, αν πρόκειται για σκύλο ή λύκο. Παρότι το ζώο είναι 18.000 ετών, φαίνεται σαν να πέθανε πολύ πρόσφτα, αναφέρουν οι Siberian Times.

ΟΙ ερευνητές Love Dalen και Dace Stanton, , μετέφεραν τα πλευρά του στη Σουηδία για να τα εξετάσουν, ενώ το σώμα του παραμένει στη Ρωσία.

«Υπό φυσιολογικές συνθήκες, θα έπρεπε ήδη να γνωρίζουμε αν πρόκειται για σκύλο ή για λύκο. Το γεγονός ότι δεν τα έχουμε καταφέρει ακόμα είναι από μόνο του εντυπωσιακό», σχολιάζει η ερευνήτρια Love Dalén του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας της Στοκχόλμης, που διεξήγαγε την πρώτη ανάλυση.

Οι εξελικτικοί βιολόγοι εκτιμούν πως οι σκύλοι διαχωρίστηκαν γονιδιακά από τους λύκους κάπου ανάμεσα στο 40.000π.Χ και το 15.000 π.Χ. «Υπήρξε μία απόκλιση σε κάποιο χρονικό σημείο και για ένα δείγμα κοντά σε αυτή την περίοδο είναι δύσκολο να καταλήξουμε σε ασφαλές συμπέρασμα», προσθέτει η καθηγήτρια. «Ένας εξαιρετικά "πρώιμος" σκύλος, ένας από τους πρώτους λύκους που ακολούθησαν στη συνέχεια ή ένας κοινός πρόγονος και των δύο».