Τα 4 βήματα που θα μας χαρίσουν αυτοσυγκέντρωση για να πετύχουμε τους στόχους μας!

Τα πολύ απλά και τα πολύ καθημερινά πράγματα είναι αυτά που οδηγούν στην επιτυχία ή στην αποτυχία. 

Δεν είναι λίγες οι φορές που φανταζόμαστε οτι για να γίνει κάτι σπουδαίο, πρέπει να συμβούν μεγάλα και δύσκολα πράγματα. Δεν είναι έτσι. Ποιός έχει καταλάβει οτι ο δρόμος προς την επιτυχία περνά από τη διατήρηση της αυτοσυγκέντρωσής μας; Παρακάτω, υπάρχουν 4 συνήθειες που θα μας χαρίσουν αυτοσυγκέντρωση και ηρεμία στην υλοποίηση των στόχων μας, σύμφωνα με το tsemperlidou.gr.

1. Τέλος στο… multitasking.
Είναι σύνηθες οι άνθρωποι να ντύνουμε με όμορφα λόγια τις κακές μας συνήθειες. Ονομάζουμε λοιπόν, «multitasking» την έλλειψη συγκέντρωσης. Το αυθεντικό multitasking, σημαίνει οτι κάνουμε αρκετά πράγματα, οτι είμαστε εντός πολλών δραστηριοτήτων. Το να βάζουμε τη μία δραστηριότητα πάνω στην άλλη, να ανακατεύουμε δραστηριότητες και να ονομάζουμε το χάος που επικρατεί στο μυαλό μας, στην ψυχή μας και γύρω μας, ως multitasking, σημαίνει πως αργά ή γρήγορα επικειται κατάρρευση. Αυτό που χρειάζεται λοιπόν, είναι να έχουμε το μυαλό μας συγκεντρωμένο σε αυτό που κάθε φορά κάνουμε. Μόλις τελειώσει η μία δραστηριότητα, μπορεί να ξεκινήσει η άλλη. Βασικό συστατικό αυτής της προσαρμογής, είναι το να γνωρίζουμε πως κάθε πράγμα έχει αρχή, μέση και τέλος. Δε διακόπτουμε κάτι για να ξεκινήσουμε κάτι άλλο.

2. Καταγράφουμε όσα μας αποσπούν την προσοχή.
Δε γίνεται να πετύχουμε την είσοδό μας στη γαλήνη της αυτοσυγκέντρωσης, αν πρώτα δεν δούμε ποιά πράγματα μας αποσπούν την προσοχή. Η διαμόρφωση του περιβάλλοντός μας με τρόπο που θα εξυπηρετεί την αφοσίωσή μας πάνω στους στόχους μας, είναι απαραίτητη. Ποιές είναι οι πηγές της απόσπασης της προσοχής μας συνήθως; Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το τηλέφωνο, η τηλεόραση κ.α. Υπάρχει ένας μύθος που λέει οτι όλες αυτές οι συνήθειες κόβονται σταδιακά. Η αλήθεια είναι πως όσο βρισκόμαστε κοντά στα όσα μας αποσπούν την προσοχή, τόσο θα υποτροπιάζουμε. Αυτά συνήθως κόβονται απότομα. Αν κάνουμε μια δουλειά, καλό είναι να βυθιστούμε σε αυτήν. Να αποκτήσουμε εκείνη τη γόνιμη αφηρημάδα. Οπότε, κλείνουμε τα πάντα, κατεβάζουμε ρολλά σε όσα μας αποσπούν την προσοχή.

3. Κάνουμε συχνά και μικρά διαλείμματα.
Για να κάνουμε εύκολη τη μετάβασή μας στη σφαίρα της αυτοσυγκέντρωσης, δε χρειάζεται να ελαττώνουμε σταδιακά την επαφή μας με όσα μας αποσπούν την προσοχή. Μπορούμε να είμαστε πρακτικοί, ουσιαστικοί και αποτελεσματικοί. Για να μην αποκτήσουμε λοιπόν κάποιο «σύνδρομο στέρησης» από όσα χαλάνε την αυτοσυγκέντρωσή μας και μας είναι ευχάριστα, πολύ απλά, τα κάνουμε στα διαλείμματά μας. Ανά μία ώρα, μπορούμε να έχουμε μια ανάπαυλα δέκα λεπτών και να ρίξομε μια κλεφτή ματιά στα νέα, να δούμε τις ενημερώσεις μας σε κοινωνικά δίκτυα και ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, να κάνουμε ένα τηλεφώνημα κτλ. Με αυτόν τον τρόπο, καθαρίζει το μυαλό μας, ξεκουράζεται και μπορεί να συνεχίσει να είναι συγκεντρωμένο.

4. Κάνουμε δραστηριότητες που «γυμνάζουν» την υπομονή και την αυτοσυγκέντρωσή μας.
Η αυτοσυγκέντρωση είναι στάση ζωής. Δεν είναι εύκολο να εκπαιδεύσουμε το μυαλό μας στο να είναι συγκεντρωμένο. Αντίθετα, είναι αρκετά δύσκολο να το προγραμματίσουμε έτσι ώστε όταν κάνει μια «χ» δραστηριότητα να μπαίνει σε διαδικασία αυτοσυγκέντρωσης και μόλις αυτή τελειώνει, να νιώθουμε του παιδιού τη χαρά! Δεν υπάρχει κάποιος διακόπτης να γυρίσουμε. Πολλοί άνθρωποι προτιμούν το διαλογισμό. Άλλοι επιδίδονται σε μια 20λεπτη σιέστα το μεσημέρι. Η ανάγνωση βιβλίων και η ενασχόληση με παιχνίδια που εκπαιδεύουν το μυαλό μας στο να είναι υπομονετικό, γαλήνιο και συγκεντρωμένο (πχ. σκάκι) βοηθούν πολύ στο να έχουμε μια πολύ αποτελεσματική αυτοσυγκέντρωση!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ