Πέθανε ο Ντέιβιντ Πίκερ ο μαικήνας του Χόλιγουντ - Παραγωγός του 007 - επικεφαλής Paramount και Columbia (φώτο-βίντεο)

Πολλές διάσημες ταινίες όπως το "Τελευταίο τανγκό στο Παρίσι" είχαν την υπογραφή του

Ο Ντέιβιντ Β. Πίκερ, επικεφαλής των εταιρειών κινηματογραφικών παραγωγών United Artists, Paramount, Columbia και γνωστός για την προσφορά του στη βιομηχανία του κινηματογράφου και για τις σχέσεις του με πρωτοποριακούς κινηματογραφιστές πέθανε το Σάββατο στη Νέα Υόρκη.

Ήταν 87 ετών και υπέφερε από  καρκίνο του παχέως εντέρου . Η εταιρεία παραγωγής MGM, έγραψε στο twiiter «Είμαστε ξαφνιασμένοι που ακούμε ότι μέλος της οικογένειας της United Artists πέθανε. Ο Πίκερ υπήρξε ένας αληθινός οραματιστής που έφερε εμβληματικές ταινίες στις αίθουσες όπως για παράδειγμα τη σειρά ταινιών του Τζέιμς Μποντ».

Ο Πίκερ μετέφερε τα μυθιστορήματα του δημοφιλούς πράκτορα 007και τους Beatles στη United Artists, καθοδήγησε και ανέδειξε την καριέρα του Στηβ Μάρτιν, ενώ επέβλεψε την παραγωγή ταινιών όπως οι «Το Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι» και «Ο Καουμπόι του Μεσονυχτίου». 

Μεταξύ των μεγάλων μορφών του Χόλιγουντ που δούλεψαν με τον Πίκερ ως βοηθοί ήταν ο επιχειρηματίας και παραγωγός Τζέφρι Κάτζενμπεργκ, η παραγωγός Μπόνι Άρνολντ, ο Thomas Rothman, σημερινός πρόεδρος της εταιρείας  Sony και Pictures Entertainment και ο σκηνοθέτης Τζόναθαν Ντέμι.

Το βιογραφικό  βιβλίο του Ντέιβιντ Πίκερ "Musts, Maybes και Nevers"  αποτυπώνει όλα τα επιτεύγματα του στον κινηματογράφο αλλά και τις εμπειρίες που απέκτησε δουλεύοντας τόσα χρόνια στο Χόλιγουντ. Επίσης περιέχει όλα τα μυστικά της επιτυχίας του.

Το 2008 ο Ντέιβιντ Πίκερ τιμήθηκε με το βραβείο Charles Fitzsimmons του PGA, για την προσφορά του στον κινηματογράφο. Ο Πίκερ μεγάλωσε μέσα στις επιχειρήσεις που είχαν να κάνουν με ταινίες. Ο πατέρας του έκλεινε θέατρα για  την  Loews, όταν ο παπούς του πούλησε την μικρή αλυσίδα που είχε στην κατοχή του στην εταιρεία, αναφέρει το Variety.

 Αφού αποφοίτησε από το Dartmouth και υπηρέτησε στον στρατό των Η.Π.Α., ο Picker άρχισε να εργάζεται για την United Artists, όπου ο θείος του Arnold Picker ήταν συνεργάτης. 

Ο Πίκερ γρήγορα εξελίχθηκε σε  επικεφαλής της εταιρείας παραγωγής, όπου έκανε την κρίσιμη συμφωνία που εξακολουθεί να αποδίδει στην εταιρεία: απέκτησε τα δικαιώματα για την μεταφορά στην οθόνο των μυθιστορημάτων του James Bond του Ian Fleming, αν και είχε αρχικά πει στους παραγωγούς του James Bond να "συνεχίσουν να προσπαθούν" όταν του έστειλαν τη σκηνή του Sean Connery στο "Dr.No".

Όταν προσπάθησε να πείσει τον διάσημο αντζέντη  Lew Wasserman, να του πουλήσει τα  δικαιώματα για τα μυθιστορήματα του Ian Fleming , για να τα σκηνοθετήσει ο Άλφρεντ Χίτσκοκ, ο Πίκερ δήλωσε ότι η απάντηση του  Wasserman, ήταν:" Είναι σπουδαία ιδέα μικρέ αλλά ο Fleming απλά δεν θα τα πουλήσει".

Μήνες αργότερα, όπως έγραψε  ο Πίκερ στα απομνημονεύματά του, ο Cubby Broccoli και ο Harry Saltzman ήρθαν στη Νέα Υόρκη και είπαν στα στελέχη της εταιρείας: «Πουλάμε τα δικαιώματα του James Bond. Ενδιαφέρεστε; "Ενδιαφερόμασταν".

Ο Πίκερ έπαιξε επίσης σημαντικό ρόλο στο ξεκίνημα μιας καριέρας των Beatles στην οθόνη. Ο ίδιος πρότεινε στη United Artists να δημιουργήσουν το «A Hard Day’s Night». Η United Artists κυκλοφόρησε επίσης τα «Help» και «The Yellow Submarine». 

Ο Πίκερ επέβλεψε τα γυρίσματα της ταινίας "Τομ Τζόουνς"γνωστή ως "Επιχείρηση κρεββατοκάμαρα" που έλαβε 10 υποψηφιότητες για βραβείο Όσκαρ και κέρδισε  τέσσερα μεταξύ των οποίων και με Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Μετά από πολλά σκαμπανεβάσματα στην εταιρεία και αρκετές αλλαγές στη διοίκηση, ο Πίκερ προήχθη σε πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της United Artists, σε ηλικία 38 χρονών

Στη διάρκεια της προεδρίας του έκανε πολλές διάσημες ταινίες όπως  «Το Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι» , «Ο Καουμπόι του Μεσονυχτίου», το "The Long Goodbye", και το "Ερωτευμένες γυναίκες" που χάρισε στην Γκλέντα Τζάκσον το πρώτο της Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου.

Ο Πίκερ επίσης έκανε αρκετές από τις πρώτες ταινίες του Γούντι Άλεν, όπως το "Μπανάνες" και το "Τα πάντα γύρω από το σεξ". Όταν κυκλοφόρησαν τα απομνημονεύματα του δήλωσε στο "Deadline": Αν είχα απορρίψει κάθε ταινία στην οποία έδωσα το "πράσινο φως" και αν είχα δώσει το "πράσινο φως" σε κάθε ταινία που απέρριψα θα είχα τον ίδιο αριθμό επιτυχιών και το ίδιο σκορ".

 

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ