Δεν χρειάζεται να πάτε γυμναστήριο: Καθημερινές δραστηριότητες για να είστε πάντα σε φόρμα

Το επιστημονικό έντυπο British Journal of Sports Medicine αναφέρει ότι καθημερινές δραστηριότητες όπως το να μεταφέρετε τις σακούλες με τα ψώνια χρησιμοποιώντας τη σκάλα ή να τρέξετε για να προλάβετε το τρένο, θα μπορούσαν να έχουν οφέλη για την υγεία παρόμοια με τη διαλειμματική προπόνηση υψηλής έντασης, γνωστή και ως HIIT.

Η έρευνα έχει δείξει ότι τα οφέλη της HIIT, όπως η βελτίωση της καρδιακής λειτουργίας και η απώλεια βάρους, οφείλονται σε σύντομης διάρκειας ασκήσεις υψηλής έντασης. Παρόμοια οφέλη μπορούν να έχουν και μερικές κοινές δραστηριότητες που κάνουμε καθημερινά.

Ίσως αναρωτιέστε ποιες από τις δραστηριότητες που κάνετε καθημερινά μπορούν να ταξινομηθούν ως ασκήσεις υψηλής έντασης. Πολύ απλές συνήθειες, όπως για παράδειγμα ο γρήγορος βηματισμός για να διασχίσετε ένα δρόμο!

Όπως εξηγούν οι ερευνητές, η διάρκεια μιας τέτοιας δραστηριότητας μπορεί να ποικίλει από λίγα δευτερόλεπτα (π.χ. το ανέβασμα της σκάλας) έως μερικά λεπτά ή ακόμα και ώρες (π.χ. οι δουλειές του σπιτιού).

Αυτό σημαίνει ότι είναι πολύ πιθανό η καθημερινή σας ρουτίνα να περιλαμβάνει ήδη σύντομες περιόδους σωματικής δραστηριότητας υψηλής έντασης, οι οποίες μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την υγεία σας.

Η μελέτη δείχνει ότι η αύξηση αυτών των σύντομων διαστημάτων καθόλη τη διάρκεια της ημέρας, μπορεί να συμβάλλει θετικά στην υγεία σας, σίγουρα λοιπόν δεν θα βλάψει να προσθέσετε μερικές ακόμη δραστηριότητες στο καθημερινό σας πρόγραμμα.

Δείτε τι μπορείτε να κάνετε σύμφωνα με το onmed.gr:

Χρησιμοποιείτε τη σκάλα:

Εάν θέλετε να διατηρήσετε τη φόρμα σας χωρίς να πάτε στο γυμναστήριο, δοκιμάστε να αρχίσετε να χρησιμοποιείτε τις σκάλες καθημερινά. Η έρευνα διαπίστωσε ότι το ανέβασμα της σκάλας για ένα λεπτό ήταν μία από τις ασκήσεις που συσχετίστηκαν με τον υψηλότερο μεταβολικό ρυθμό.

Ανεβάστε τους ρυθμούς:

Δοκιμάστε να περπατήσετε με πιο γρήγορο ρυθμό κάθε φορά που βρίσκεστε στο δρόμο για το γραφείο, προς το σούπερ μάρκετ ή όταν βγάζετε βόλτα τον σκύλο. Μόλις δύο λεπτά ζωηρού περπατήματος συνδέονται με υψηλότερο μεταβολικό ρυθμό.

Ανεβείτε μια ανηφόρα:

Είναι ίσως το τελευταίο πράγμα που θέλετε να κάνετε μετά από μία κουραστική μέρα. Σύμφωνα με μελέτη ωστόσο, μόλις δύο λεπτά περπάτημα σε ανηφορική επιφάνεια, αυξάνουν σημαντικά τον μεταβολικό ρυθμό και τα οφέλη για την υγεία σας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ