10 τάσεις στην διατροφή που θα δούμε φέτος: Σνακ με υποκατάστατα κρέατος ή κρακεράκια με γεύσεις;

Λένε ότι με κάθε νέο χρόνο έρχονται νέα καλύτερα πράγματα και αυτό ισχύει για όλους τους τομείς.

Τα hastag με φαγητό είναι από τα πιο δημοφιλή στο Instangram αλλά και σε άλλα κοινωνικά δίκτυα με την διατροφή να γίνεται ένα από τα κύρια θέματα συζήτησης παγκοσμίως.

Η τάση εδώ και δύο δεκαετίες είναι η πιο υγιεινή πλευρά του φαγητού είτε πρόκειται για μαγείρεμα με πιο αγνά υλικά, είτε για junk food χωρίς επιπτώσεις στην υγεία μας. Άλλωστε πρέπει να έχεις παρατηρήσεις τις διαφημίσεις με γάλα αμυγδάλου ή καρύδας, τα τυριά με πολύ χαμηλά λιπαρά αλλά και πολλά άλλα τρόφιμα που αγαπάμε σε μία πιο υγιεινή εκδοχή τους.

Αξίζει να σημειωθεί πως η μεσογειακή δίαιτα είναι μία πλήρης διατροφή που καλύπτει τις ανάγκες του ανθρώπινου οργανισμού. Με λίγα λόγια αν δεν κάνεις παρασπονδίες σε μία ισορροπημένη και παραδοσιακή διατροφή δεν χρειάζεται κάτι παραπάνω για να έχεις υγεία και ευεξία. Πολλά από τα trend που θα δεις παρακάτω θα ξεκινήσουν στο εξωτερικό και δεν είναι σίγουρο ότι θα γίνουν αγαπητά στην ελληνική αγορά.

Παρόλα αυτά αν είσαι φαν των γκουρμέ γεύσεων συμβουλέψου τον γιατρό σου για τυχόν αλλεργίες που μπορεί να έχεις σε κάποιες τροφές πριν τις δοκιμάσεις, αναφέρει δημοσίευμα του Ediva.

10 Τάσεις υγιεινής διατροφής για το 2019!

Σνακ με υποκατάστατα κρέατος
Όπως έχουν αντικατασταθεί άλλες τροφές έτσι και το κρέας περίπου από τις αρχές της δεκαετίας του 90 για πολλούς ανθρώπους είναι παρελθόν. Έτσι συνταγές που άλλοτε είχαν χοιρινό ή κάποιο άλλο κρέας τώρα γίνονται με μανιτάρια ή σόγια. Προσωπικά προτιμώ ένα άπαχο κρέας με σαλάτα αλλά για άλλους ανθρώπους δεν ισχύει το ίδιο. Έτσι διάφορες εταιρείες στο εξωτερικό θα κυκλοφορήσουν μέσα στο 2019 σνακ με υποκατάστατο κρέατος από μανιτάρια.

Παγωμένα σνακ
Διάφορα παγωμένα γλυκά όπως το παγωτό, και διάφορα τυριά ετοιμάζονται να πάρουν μία ακόμα πιο παγωμένη μορφή με βάσεις πιο φυτικές. Είτε πρόκειται να χρησιμοποιηθεί κάποιο φυτικό γάλα στην παρασκευή είτε γλυκαντικά από φυτά όπως η στέβια, τα παγωμένα σνακ στην Αμερική αλλάζουν.

Φύκια αντί για σαλάτα
Στην χώρα μας μέσα στα τελευταία 8 χρόνια κυρίως, ανακαλύψαμε το σούσι που περιέχει φύκια. Το σούσι σε κάποιους αρέσει και σε κάποιους όχι, όμως τα φύκια αναμφισβήτητα ανήκουν στα superfoods και εμφανίζονται σε γκουρμέ πιάτα αντικαθιστώντας πράσινα λαχανικά.

Κρακεράκια με γεύσεις
Τα κρακεράκια με γεύση τυρί, σουσάμι κ.α. τα ξέρουμε όλες γιατί τα επιλέγουμε ως σνακ μαζί με καροτάκια. Τα σνακ που αναμένονται και ίσως τα δοκιμάσουμε και στην χώρα μας περιλαμβάνουν κρακεράκια και μικρές μπαγκέτες με πιο περίεργες γεύσεις. Τέτοιες γεύσεις είναι η ώριμη μοτσαρέλα, το προσούτο και τα κομματάκια ξηρού τυριού.

Γεύσεις από τον Ειρηνικό ωκεανό
Πιο τροπικές γεύσεις αναμένονται στην διατροφή για το 2019. Φρούτα από την Ωκεανία και την Ασία αλλά και πιο εξωτικά ψάρια θα είναι στα κυρίως γκουρμέ πιάτα των εστιατορίων.

Τα προβιοτικά
Αν και το Ελληνικό γιαούρτι είναι νούμερο ένα πηγή προβιοτικών, οι τάσεις που γεννιούνται στο εξωτερικό θέλουν τα προβιοτικά στην διατροφή μας από διάφορες πηγές. Έτσι η βρώμη, το φυστικοβούτυρο και οι μπάρες δημητριακών θα γίνουν νούμερο ένα τάση στα τρόφιμα καθημερινής κατανάλωσης.

Τα λιπαρά
Με την άνοδο της κετονικής και άλλων συστημάτων διατροφής με χαμηλούς υδατάνθρακες και υψηλή πρωτεΐνη, τα λιπαρά παίρνουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Φαίνεται πως πλέον πως το fitness περιλαμβάνει τα λιπαρά. Έτσι πολλά σνακ με φυτικά λιπαρά που δεν παχαίνουν όπως το βούτυρο καρύδας, θα κυκλοφορήσουν στην αγορά.

Το νέο superfood
Ενώ οι σπόροι chia μπήκαν και στα ελληνικά τρόφιμα αρκετά γρήγορα ένα άλλο superfood με περισσότερη πρωτεΐνη έρχεται για να μείνει. Το hemp ή αλλιώς οι σπόροι κάνναβης θεωρούνται μία υπερτροφή. 

Το ηθικό shopping
Το ηθικό shopping το πρωτοάκουσα σε διάφορα βίντεο του youtube. Αφορούσε κυρίως τις αγορές ρούχων από εταιρείες που δεν χρησιμοποιούν μεθόδους που βλάπτουν ευπαθείς ομάδες από υπανάπτυκτες χώρες και δεν βλάπτουν το περιβάλλον κατά την παραγωγή προϊόντων. Η νέα τάση που αφορά την διατροφή είναι οι αγορές από εταιρείες που βάζουν τον άνθρωπο πάνω από το κέρδος.

Η μείωση της χρήσης πλαστικού
Η ανάγκη του πλανήτη για λιγότερη μόλυνση και χρήση των πόρων του μας οδηγεί μοιραία στην μείωση της χρήσης πλαστικού. Λέγεται πως αυτό αφορά κυρίως τις πλαστικές σακούλες και συσκευασίες προϊόντων. Όμως δεν πρόκειται μόνο γι αυτό. Η μείωση του πλαστικού πρέπει να γίνει από τον καθένα ξεχωριστά, αλλά και από τις εταιρείες (κυρίως soupermarket). Η προσπάθεια λοιπόν για καθαρότερο περιβάλλον θα είναι μία μεγάλη τάση του 2019 που ελπίζουμε πως δεν θα είναι μόνο μία μόδα που θα περάσει.
 

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr και του madeingreece.news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ