Θεατρικές παραστάσεις 2018-2019: Ο χειμώνας θα είναι δυνατός και ωραίος

Πολύ ωραίες παραστάσεις αναμένεται να ανέβουν αυτο τον χειμώνα.

Αυτό δεν έχει ξαναγίνει! Ήδη από το Μάιο ξεκίνησαν οι πρώτες ανακοινώσεις για παραστάσεις της θεατρικής σεζόν 2018-19. Οι παραγωγοί και οι καλλιτεχνικές ομάδες βρίσκονται σε δημιουργικό αναβρασμό…

Μήπως η λογική του εναλλασσόμενου ρεπερτορίου, στο οποίο καταφεύγουν όλο και περισσότερα θέατρα, τους αναγκάζει να δημοσιοποιήσουν έγκαιρα την παράστασή τους για εμπορικούς λόγους; Ή η νέα γενιά θεατρικών παραγωγών θέτει άλλα μέτρα και άλλα σταθμά στην προώθηση παραστάσεων; Πιθανότατα ισχύουν και τα δύο. Το μόνο σίγουρο είναι πως η νέα πραγματικότητα ωφελεί τους θεατρόφιλους.

Με δεδομένες τις 160 επιβεβαιωμένες πρεμιέρες και τις πληροφορίες για άλλες τόσες την επόμενη θεατρική σεζόν (2018-19) είναι παρακινδυνευμένο να μιλήσουμε για τις κυρίαρχες τάσεις. Μπορούμε όμως να αναγνωρίσουμε πόσο σημαντικό ρόλο θα παίξουν οι συνέργειες, όπως διαβάζουμε από την Μαρία Κρύου στο athinorama.gr.

Σύμφωνα με τη γνωμοδοτική επιτροπή του ΥΠ.ΠΟ., ένα από τα βασικά κριτήρια για την επιχορήγηση των 81 θεατρικών σχημάτων ήταν «η σύμπραξη και η συνεργασία των σχημάτων» (θα δοθεί 1,315 εκατ. ευρώ), ενώ σύμφωνα με τον σκηνοθέτη, ηθοποιό και θεατρικό επιχειρηματία Δημήτρη Μυλωνά: «Η συνεργασία στο ελληνικό θέατρο είναι η ελπίδα για κάτι καλύτερο. Βρεθήκαμε σε αδιέξοδο από τον κατακερματισμό των θεατρικών δυνάμεων»... 

Η τολμηρή κίνηση του τελευταίου δε να ανακαινίσει πέρυσι το Από Μηχανής Θέατρο του βγήκε σε καλό κι έτσι την επόμενη σεζόν, πέρα από την «Προσωπική συμφωνία» του Ρόναλντ Χάργουντ, με τους Νικήτα Τσακίρογλου, Χρήστο Βαλαβανίδη και Αλέξανδρο Μπουρδούμη, που θα σκηνοθετήσει ο ίδιος, θα συνεργαστεί με σκηνοθέτες και ομάδες σε άλλες δέκα θεατρικές παραγωγές. 

Παράλληλα έχει δώσει τα χέρια με τον Διονύση Παναγιωτάκη των Αθηναϊκών Θεάτρων για τη διαχείριση του Αμιράλ. Το ιστορικό θέατρο της οδού Αμερικής ανακαινίζεται και μετονομάζεται σε Μικρό Χορν, όπου θα δούμε μεταξύ άλλων το «Master Class» του Τέρενς ΜακΝάλι σε παραγωγή Μιχάλη Αδάμ, με τη Μαρία Ναυπλιώτου να ενσαρκώνει την ντίβα Μαρία Κάλλας, υπό το σκηνοθετικό βλέμμα του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου.

 Μαρία Ναυπλιώτου

Μαρία Ναυπλιώτου

Ο θεατρικός ανασχηματισμός και οι συνεργασίες είναι η δυνατή τάση της επόμενης θεατρικής σεζόν. Ηχηρές συνεργασίες σχεδιάζει ο Γιώργος Λυκιαρδόπουλος. Ο γνωστός παραγωγός μεγάλων επιτυχιών όπως η «Κατερίνα» του Αυγούστου Κορτώ έχει ετοιμάσει δύο δικές του παραγωγές σε σκηνοθεσία της Κατερίνας Ευαγγελάτου, την «Κωμωδία των παρεξηγήσεων» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ (Θέατρο «Κατερίνα Βασιλάκου») και τον «Βόυτσεκ» του Γκέοργκ Μπίχνερ (παραγωγή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά σε συνεργασία με την Εταιρία Λυκόφως του Γ. Λυκιαρδόπουλου), με πρωταγωνιστές τους Γιώργο Γάλλο, Γιώργο Κέντρο, Έλενα Μαυρίδου και μία σε σκηνοθεσία Σοφίας Σπυράτου με τη συμμετοχή της Καμεράτας - Ορχήστρας Φίλων της Μουσικής, το «Γαλάζιο πουλί», στο Μέγαρο Μουσικής. 

Παράλληλα νοίκιασε μαζί με τον Γιώργο Χατζηνικολάου του Επί Κολωνώ το Σύγχρονο Θέατρο, αναλαμβάνοντας την παραγωγή του «People, places & things» του Ντάνκαν ΜακΜίλαν, σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη, αλλά και του «Δείπνου» του Χέρμαν Κοχ, σε σκηνοθεσία Λίλυς Μελεμέ, ενώ αναζητεί ακόμη τις παραστάσεις των δευτερότριτων και την παιδική. 

Ο Γιώργος Λυκιαρδόπουλος κάνει όμως και άλλη μία δυναμική επιχειρηματική κίνηση, μετά την επιτυχία του μιούζικαλ «Γοργόνες και Μάγκες», ξαναενώνοντας τις δυνάμεις του με τον Γιώργο Βάλαρη τόσο στο «Μαριχουάνα στοπ» του Γιάννη Δαλιανίδη, που θα παιχτεί στο Gazarte Theatre Live, όσο και σε μια μουσικοθεατρική παράσταση στο Μπρόντγουαιη.

 

 Στιγμιότυπο από την παράσταση «Στέλλα Κοιμήσου»

Στιγμιότυπο από την παράσταση «Στέλλα Κοιμήσου»

Οι θεατρικοί επιχειρηματίες αδερφοί Τάγαρη, εκτός από τις επαναλήψεις «Υπάρχει και φιλότιμο» των Σακελλάριου - Γιαννακόπουλου, σε σκηνοθεσία Γιάννη Μπέζου στο Προσκήνιο, και του «Εκπαιδεύοντας τη Ρίτα» του Γουίλ Ράσελ, σε σκηνοθεσία Δάνη Κατρανίδη στο Ζίνα, ετοιμάζουν και τη «Λωξάντρα» της Μαρίας Ιορδανίδου, σε σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη στο Βεάκη, με την Ελένη Κοκκίδου στον ομώνυμο ρόλο, το «Σπασμένο γυαλί» του Άρθουρ Μίλερ, σε σκηνοθεσία της Άσπας Καλλιάνη στο Πόλη Θέατρο και πρωταγωνιστές τους Γιάννη Βούρο και Παναγιώτα Βλαντή, τους «Μακρυκωσταίους και Κοντογιώργηδες» σε διασκευή των Μιχάλη Ρέππα-Θανάση Παπαθανασίου στο Βέμπο με τους Γιάννη Ζουγανέλη, Γιάννη Τσιμιτσέλη, Αλέξανδρο Αντωνόπουλο, Κατερίνα Ζαρίφη, Σπύρο Μπιμπίλα κ.ά., και το «Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές» της Αγκάθα Κρίστι στο Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη σε απόδοση-ελληνική διασκευή του Πέτρου Φιλιππίδη με τους Κάτια Δανδουλάκη, Αντώνη Καφετζόπουλο, Τάκη Χρυσικάκο, Ταμίλα Κουλίεβα, Τάνια Τρύπη, Τάκη Παπαματθαίου, Τζένη Ρουσσέα, Λένα Δροσάκη κ.ά.
Παράλληλα συνεργάζονται, κάτω από την επωνυμία Θέαμα Ακροπόλ, με την εταιρεία Πιέρρος Δεμέστιχα & Σία ΕΕ για το «Matilda The Musical» σε σκηνοθεσία Θέμιδας Μαρσέλλου, με τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη, Κατερίνα Παπουτσάκη, Μπέττυ Μαγγίρα, Κώστα Κόκλα στο Ακροπόλ. 

Στα highlights του θεατρικού ανασχηματισμού της ερχόμενης σεζόν συγκαταλέγονται, τέλος, τόσο η συνεργασία του Μίλτου Σωτηριάδη με το «Τζένη Καρέζη», όπου θα παρουσιάσει το επιτυχημένο «Στέλλα Κοιμήσου» του Γιάννη Οικονομίδη, όσο και η μετακόμιση του Τάσου Ιορδανίδη στο Altera Pars με τον «Άμλετ». Έρχονται κι άλλα, μείνετε συντονισμένοι…

 Ο Τάσος Ιορδανίδης ως «Άμλετ»

Ο Τάσος Ιορδανίδης ως «Άμλετ»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ