Επιστήμονες ανακάλυψαν το σημείο του εγκεφάλου που ευθύνεται για την υπογονιμότητα

Ελπίδα για την πραγματική θεραπεία της υπογονιμότητας δίνει η ανακάλυψη επιστημόνων από τη Ν. Ζηλανδία και τη Γερμανία, οι οποίοι εντόπισαν τον ακριβή τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το τμήμα του εγκεφάλου που ευθύνεται για αυτήν.

Ερευνητές από τα πανεπιστήμια Οτάγκο και Χαϊδελβέργης αντίστοιχα ανακάλυψαν τη βασική κυτταρική τοποθεσία που βρίσκεται ανάμεσα στην πρωτεΐνη κισπεπτίνη και τον υποδοχέα της, όπου δημιουργούνται τα σήματα του εγκεφάλου που έχουν άμεση σχέση με τη γονιμότητα.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η δράση της κισπεπτίνης έχει συνδεθεί με τη γονιμότητα στον άνθρωπο, ενώ η νέα μελέτη έδειξε ότι παίζει σημαντικό ρόλο και για την ωορρηξία, όπως γράφει το naftemporiki.gr.

Συγκεκριμένα, έπειτα από μελέτη σε ποντίκια με τη χρήση πολύ εξελιγμένων μεθόδων, οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η έλλειψη του υποδοχέα της (Gpr54) προκαλεί υπογονιμότητα στον άνθρωπο και όλα τα θηλαστικά.

Ωστόσο, πλέον είναι βέβαιοι ότι αυτό μπορεί να θεραπευτεί όταν το συγκεκριμένο γονίδιο εισαχθεί σε συγκεκριμένους νευρώνες.
Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι η ανακάλυψη αυτή θα οδηγήσει στη δημιουργία μιας νέας και πραγματικά αποτελεσματικής θεραπείας για την υπογονιμότητα, αλλά και στην ανάπτυξη νέων αντισυλληπτικών χαπιών.

Στην επιστημονική έκθεση, η οποία δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό Nature Communications, ο επικεφαλής της μελέτης, καθηγητής Άλαν Χέρμπισον, αναφέρει ότι αυτά τα ευρήματα είναι πολύ σημαντικά για τη θεραπεία της υπογονιμότητας, η οποία αποτελεί σοβαρό πρόβλημα για χιλιάδες ζευγάρια σε ολόκληρο τον κόσμο (μόνο στη Ν. Ζηλανδία πλήττει το 20% των ζευγαριών).
«Θεωρείται βέβαιο ότι τουλάχιστον στο 30% όλων των περιπτώσεων γυναικείας υπογονιμότητας υπάρχουν διαταραχές στην περιοχή του εγκεφάλου που εξετάζουμε στη συγκεκριμένη μελέτη», ανέφερε χαρακτηριστικά.