Παντζάρι: Ένας θρεπτικός θησαυρός που πρέπει να εντάξεις χθες στη διατροφή σου - Ιδού οι λόγοι

Ένα τρόφιμο υψηλής θρεπτικής αξίας που μπορεί να αναβαθμίσει ποιοτικά το διαιτολόγιο μας.

Πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά συγκριτικά με το θερμιδικό του περιεχόμενο - μόλις 44 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια - συνιστά μια καλή πηγή σιδήρου, φυλλικού οξέος και φυτικών ινών, γι' αυτό και διευκολύνει την πεπτική λειτουργία.

Πού βοηθά το παντζάρι:

Η κατανάλωσή του συμβάλλει στη μείωση των λιπιδίων του αίματος, ενώ υπάρχουν ενδείξεις ότι έχει αντικαρκινικές ιδιότητες λόγω των αντιοξειδωτικών του συστατικών.

Τα θρεπτικά του στοιχεία:

Το παντζάρι είναι πλούσιο σε κάλιο, ένα ανόργανο συστατικό απαραίτητο για τη σύσπαση των λείων μυϊκών ινών της καρδιάς. Ωστόσο, όπως τονίζει ο Λάμπρος Συντώσης, αναπληρωτής καθηγητής Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, ακριβώς λόγω της περιεκτικότητάς του σε κάλιο, θα πρέπει να καταναλώνεται με προσοχή από άτομα με χρόνια νεφρική ανεπάρκεια.

Επίσης, ένα μέρος της θρεπτικής αξίας του παντζαριού πιθανόν να χάνεται κατά τη μετατροπή του σε χυμό.

Παντζάρι για καλά αθλούμενα κορίτσια:

Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστηµίου Exeter στο Ηνωµένο Βασίλειο, ο χυµός του µπορεί να αυξήσει τις αθλητικές επιδόσεις έως και κατά 16%. Οι ερευνητές, επίσης, παρατήρησαν ότι µπορεί να µειώσει την ποσότητα του οξυγόνου που χρειάζεσαι για οποιαδήποτε δραστηριότητα, βοηθώντας σε έτσι να καταβάλλεις λιγότερη προσπάθεια.

Πώς να το μαγειρέψεις:

Προτίμησε να το καταναλώνεις ολόκληρο (και μάλιστα όχι ψιλοκομμένο), όπως αναφέρει το shape.gr, μαγειρεμένο σε χαμηλή θερμοκρασία και όχι για πολλή ώρα, ανάλογα και με το μέγεθός του, προκειμένου να μην αλλοιωθούν τα θρεπτικά συστατικά του.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ