Ο Βλαντιμίρ Πούτιν δίνει δώρο ολοκαίνουργια smartphones σε όσους ψηφίσουν την Κυριακή!

Όταν οι Ρώσοι πάνε στις κάλπες την Κυριακή, όχι μόνο θα εκλέξουν νέο πρόεδρο – δεν είναι δύσκολο να μαντέψει κανείς ποιος θα είναι– αλλά μπορούν επίσης να κερδίσουν ολοκαίνουργια smartphones.

Από το Καλίνινγκραντ, στο Βλαδιβοστόκ, στην ακτή του Ειρηνικού Ωκεανού, οι αρχές διοργανώνουν μια σειρά από διαγωνισμούς «Φωτογραφηθείτε στην κάλπη», όπου ζητούν από τους πολίτες να φωτογραφηθούν ενώ έχουν πάει στα εκλογικά κέντρα και να στείλουν τις φωτογραφίες τους προκειμένου να κερδίσουν καινούργια iPhones και iPads.

Κάποιοι νικητές επίσης θα πάνε σπίτι τους με καινούργια ποδήλατα, σκούτερ, sleeping bags και μπάλες του μπάσκετ, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες στην εξουσία, ο Βλαντιμίρ Πούτιν έχει τον απόλυτο έλεγχο των κρατικών μέσων μαζικής ενημέρωσης, καθώς και την πολύ σημαντική επιτροπή εκλογών που είναι υπεύθυνη για την καταμέτρηση των ψήφων. Είναι επίσης πολύ δημοφιλής, και οι αντίπαλοι του για την προεδρία αναμένεται να λάβουν περίπου το 7% απέναντι στο δικό του 70%.

Εάν όμως μια εκλογική ήττα του Πούτιν είναι τόσο απίθανη όσο ένας χειμώνας στη Σιβηρία χωρίς χιόνι, τότε γιατί οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι εργάζονται τόσο σκληρά για να πείσουν τον κόσμο να πάει στις κάλπες;

Η απάντηση, είναι ότι ο Πούτιν θέλει να κερδίσει το 70% των ψήφων με ποσοστό συμμετοχής 70%. Το αποτέλεσμα θα υπογραμμίσει τη νομιμότητά του και θα ενισχύσει την εικόνα του πρώην αξιωματικού της KGB ως «εθνικού ηγέτη».

Ο στόχος αυτός όμως δεν φαίνεται εφικτός. Η έλλειψη ίντριγκας για το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, η απουσία ενός σοβαρού υποψηφίου της αντιπολίτευσης και η νωχελική προεκλογική εκστρατεία του Πούτιν συνέβαλαν στη γενικότερη απάθεια των ψηφοφόρων.

Μόνο το 28% των Ρώσων δηλώνει ότι σκοπεύει να ψηφίσει, ενώ άλλο 30% λέει ότι πιθανότατα θα ψηφίσουν, σύμφωνα με δημοσκόπηση που δημοσίευσε το Δεκέμβριο το Levada Center, μια ανεξάρτητη εταιρεία δημοσκοπήσεων της Μόσχας. Ορισμένοι αναλυτές αναφέρουν ότι η προσέλευση θα μπορούσε να είναι τόσο χαμηλή όσο και στο 45%, πολύ κάτω από το στόχο του Κρεμλίνου και την προσέλευση του 62% στις προεδρικές εκλογές του 2012.

Για να τραβήξουν τους ψηφοφόρους από την απάθεια τους, το Κρεμλίνο έχει ενορχηστρώσει μια πρωτοφανή διαφημιστική καμπάνια με προτροπές για συμμετοχή στις εκλογές σε πινακίδες, κουτιά γάλακτος και ΑΤΜ - μάλιστα στέλνει υπενθυμίσεις και μέσω μηνυμάτων στα κινητά τηλέφωνα.

Η ιδέα, με εκστρατείες όπως οι διαγωνισμοί φωτογραφίας, είναι να δημιουργηθεί μια «ατμόσφαιρα γιορτής» στα εκλογικά κέντρα την ημέρα των εκλογών, σύμφωνα με ένα διαρρεύσαν έγγραφο που ανέφερε το Ρώσικο Μέσο RBC.

Η ημερομηνία των εκλογών μάλιστα μεταφέρθηκε από τις αρχές Μαρτίου ώστε να συμπέσουν με την τέταρτη επέτειο της προσάρτησης του Κριμαίας από την Ουκρανία, γεγονός που είναι πολύ ​​δημοφιλές σε όλη τη Ρωσία - και οι αρχές ελπίζουν ότι η μετακίνηση θα προκαλέσει το πατριωτικό αίσθημα των πολιτών ώστε να κάνουν το καθήκον τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ