Η ευτυχία στο.... πιάτο σας- Ποιες τροφές αυξάνουν την σεροτονίνη την ορμόνη της ευτυχίας (ΦΩΤΟ)

7 τροφές για να αυξήσετε τα ποσοστά σεροτονίνης στον οργανισμό σας

Η σεροτονίνη μαζί με τις ενδορφίνες, τη ντοπαμίνη και την οξυτοκίνη είναι γνωστές ως οι “4 ορμόνες της ευτυχίας”. Η σεροτονίνη είναι ένας νευροδιαβιβαστής που επηρεάζει τη διάθεσή μας και μας κάνει πιο κοινωνικούς και ευτυχισμένους. Έχει τη μοναδική ικανότητα να χαλαρώνει το σώμα και το πνεύμα μας και να μας ανακουφίζει από το στρες. Το σώμα μας συνθέτει τη σεροτονίνη από ένα πρωτεϊνικό αμινοξύ, την τρυπτοφάνη, η οποία περιέχεται σε πολλές τροφές. Καταναλώνοντας, λοιπόν, αυτές τις τροφές, το σώμα μας, ιδανικά, θα μπορέσει να συνθέσει περισσότερη σεροτονίνη και, έτσι, να έχουμε καλύτερη διάθεση και να νιώθουμε πιο ευτυχισμένοι! Βέβαια, ακόμα γίνονται έρευνες για να αποδειχθεί τι ποσότητα τροφών πλούσιων σε τρυπτοφάνη χρειαζόμαστε για να αυξήσουμε τη σεροτονίνη στον οργανισμό μας.

Αυτές είναι μερικές τροφές πλούσιες σε τρυπτοφάνη, που μπορούν να σε βοηθήσουν να συνθέσεις περισσότερη σεροτονίνη, όπως τις παρουσιάζει το Blog της Κατερίνας Τσεμπερλίδου

Αυγά


Η πρωτεΐνη των αυγών μπορεί να αυξήσει σημαντικά τα επίπεδα τρυπτοφάνης στο σώμα. Μην πετάς τον κρόκο. Είναι εξαιρετικά πλούσιος σε τρυπτοφάνη, τυροζίνη και μια σειρά από θρεπτικά συστατικά. Απλά, κατανάλωσε με μέτρο.

Τυρί
Άλλη μια αγαπημένη τροφή, η οποία αποτελεί εξαιρετική πηγή τρυπτοφάνης για τον οργανισμό.

Ανανάς
Το φρούτο με τα υψηλότερα επίπεδα τρυπτοφάνης. Βάλε τον ανανά και θα ανέβεις ψυχολογικά!

Τόφου


Τα προϊόντα της σόγιας είναι όλα πλούσια σε τρυπτοφάνη. Επίσης, μπορούν να αντικαταστήσουν οποιαδήποτε άλλη τροφή πλούσια σε πρωτεΐνη.

Σολομός


Ένα πολύτιμο ψάρι, που είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά που βοηθούν τον οργανισμό σου. Μειώνει τη χοληστερόλη και την πίεση, περιέχει λιπαρά ωμέγα-3 και, φυσικά, είναι πλούσιο σε τρυπτοφάνη.

Ξηροί καρποί


Όλοι οι ξηροί καρποί περιέχουν τρυπτοφάνη. Επίσης, περιέχουν φυτικές ίνες, βιταμίνες και αντιοξειδωτικά. Μια ολοκληρωμένη τροφή που δεν πρέπει να λείπει από τη διατροφή σου.

Γαλοπούλα


Δεν είναι τυχαίο, ότι μετά το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι, θέλεις απλά να βυθιστείς στη νιρβάνα μια αναπαυτικής πολυθρόνας. Η γαλοπούλα είναι γεμάτη τρυπτοφάνη.

Επίσης, οι έρευνες λένε ότι αν συνδυάσεις τις τροφές πλούσιες σε τρυπτοφάνη με τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακα, έχεις μεγαλύτερες πιθανότητες να αυξήσεις τα επίπεδα σεροτονίνης στον οργανισμό σου.

Τι άλλο αυξάνει τα επίπεδα σεροτονίνης στο οργανισμό σου;

Οι θετικές σκέψεις

Όταν σκέφτεσαι όμορφες στιγμές που έχεις ζήσει ή νιώθεις ευγνώμων για όλα όσα έχεις σήμερα, ο εγκέφαλός σου παράγει περισσότερη σεροτονίνη.

 Η έκθεση στον ήλιο

Όταν ο ήλιος βλέπει την επιδερμίδα σου, παράγεις βιταμίνη D, η οποία με τη σειρά της σε βοηθάει να συνθέσεις περισσότερη σεροτονίνη.

Η χαλαρή γυμναστική

Ενώ οι ενδορφίνες παράγονται στο σώμα σου κατά τη διάρκεια της αναερόβιας άσκησης, πχ. βάρη, η σεροτονίνη παράγεται κατά τη διάρκεια της αερόβιας άσκησης και παραμένει στο σώμα σου, αρκετές ώρες αργότερα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ