Επιτέλους μαθαίνουμε: "Γεννηθήκαμε" πριν 3,7 δισ. χρόνια - Οι επιστήμονες εντόπισαν την αρχαιότερη απόδειξη ζωής στον πλανήτη

Οι επιστήμονες πιστεύουν πως ανακάλυψαν την παλαιότερη φυσική απόδειξη ύπαρξης ζωής στον πλανήτη σε μορφή απολιθωμάτων σε πετρώματα της Γροιλανδίας που σχηματίστηκαν 3,7 δισ. χρόνια πριν, όταν το περιβάλλον της γης ήταν πάρα πολύ εχθρικό για να υποστηρίξει τη ζωή.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι οι δομές μέσα στα βράχια είναι στρωματολίτες- πολυεπίπεδοι σχηματισμοί, που δημιουργούνται από τη δραστηριότητα των μικροβίων, που σήμερα υπάρχουν σε εξαιρετικά αλατούχες λιμνοθάλασσες σε λίγες τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο.

Τα νέα απολιθώματα είναι τουλάχιστον 220 εκατομμύρια χρόνια προγενέστερα από οποιαδήποτε αντίστοιχη ένδειξη έχει έως τώρα ανακαλυφθεί και καταγραφεί.

"Μέχρι τώρα, τα παλαιότερα απολιθώματα στρωματολιτών ήταν αυτά που έχουν εντοπιστεί στη Δυτική Αυστραλία και είναι περίπου 3.5 δις. ετών" δήλωσε ο Clark ένας ανεξάρτητος ερευνητής και συν-συγγραφέας της έρευνας.

Η ανακάλυψη, εγείρει επίσης ερωτήματα σχετικά με τη δυνατότητα ζωής σε άλλους πλανήτες. "Αν έχουμε ζωή 3.700 εκατομμύρια χρόνια στη Γη, δεν θα υπάρχει σε άλλους πλανήτες; - γιατί ο Άρης, για παράδειγμα, τότε ήταν υγρός", διερωτάται ο ερευνητής.

Η έκθεση που δημοσιεύεται στο περιοδικό Nature, αποκαλύπτει πως ανακάλυψαν τους στρωματολίτες σε  βράχους της ζώνης Supracrustal Isua στη νοτιοδυτική Γροιλανδία, στην περιοχή όπου έχουν βρεθεί οι αρχαιότεροι χρονολογικά βράχοι. Ενώ η φύση των μικροβίων παραμένει άγνωστη, οι ερευνητές λένε ότι πιθανόν θα έχουν ζήσει και δραστηριοποιηθεί σε ρηχά νερά.

Ο Nick Lane, ένας εξελικτικός βιοχημικός από το University College του Λονδίνου, δήλωσε ότι το εύρημα συνδέεται με τις πρόσφατες αποκαλύψεις που υποδεικνύουν ότι η "Εποχή του Άδη" (Καταρχαιοζωικός Αιώνας) που έληξε πριν από 4 δισεκατομμύρια χρόνια πριν - ίσως τελικά δεν ήταν το αφιλόξενο περιβάλλον που πιστευόταν παλαιότερα.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των επιστημόνων η Γη τότε δεχόταν "βομβαρδισμό" μετεωριτών, είχε πολλά ηφαίστεια και καθόλου νερό, αλλά ίσως αυτά τα στοιχεία στη Γροιλανδία, αλλάξουν τελείως τη χρονολόγηση της ζωής και διευρύνουν πολύ το ημερολόγιο της ύπαρξής της στον πλανήτη.

***Με πληροφορίες από Νature.com και The Atlantic