Ποδηλατώντας κάτω απ’ τον καυτό ήλιο στην Αθήνα: Ιδού ο οδηγός επιβίωσης‏

Να το ξεκαθαρίσουμε από την αρχή. Το να κάνεις ποδήλατο στην Αθήνα με θερμοκρασίες 36, 37 βαθμούς Κελσίου και πάνω δεν είναι το πιο εύκολο πράγμα. 

 

Κι αυτό διότι ελλείψει ποδηλατικών υποδομών και σε συνδυασμό με τα εκατομμύρια αυτοκίνητα που κυκλοφορούν – σκεφτείτε πως ακόμα και σε μέρες καύσωνα δεν υπάρχει ούτε μία σύσταση από τα αρμόδια υπουργεία για περιορισμό των ι.χ. – οι συνθήκες στην Πρωτεύουσα γίνονται…ασφυκτικές. 

Εντούτοις υπάρχουν πάντα τρόποι για να κάνετε τις μετακινήσεις σας με πετάλι κάτω απ’ τον καυτό ήλιο λιγότερο κοπιαστικές. Δείτε μερικές χρήσιμες συμβουλές για το πώς θα κάνετε τις πεταλιές σας πιο…δροσερές. Μπορείτε να τις δοκιμάσετε ή να τις προσαρμόσετε. Κάποιες απ’ αυτές μάλιστα έχουν προταθεί από φορείς και υπουργεία σ’ άλλες χώρες, όπου οι αρμόδιοι νοιάζονται πραγματικά για την προώθηση του ποδηλάτου ως μέσο μετακίνησης. Για παράδειγμα, ένας τέτοιος κατάλογος με συμβουλές - πολύ ευπαρουσίαστος μάλιστα - έχει φτιαχτεί στην Κομητεία του Άρλινγκτον στην Αμερική. Από εκεί είναι και τα σκίτσα που θα δείτε στη συνέχεια. 

*Φορέστε ανοιχτόχρωμα ρούχα
Ό,τι ρούχα κι αν φορέσετε – κάζουαλ, σπορ ή πιο επίσημα – φροντίστε να είναι ανοιχτόχρωμα. Κατά προτίμηση λευκά. Τα σκουρόχρωμα απορροφούν περισσότερο τις ακτίνες του φωτός και έτσι ζεσταινόμαστε περισσότερο, ειδικά όταν ποδηλατούμε.


*Ντυθείτε ελαφριά

Γενικά θα πρέπει να ντυθείτε ελαφριά. Σορτς ή βερμούδα μπορεί να σας βοηθήσουν. 

Κάποιοι άλλοι υποστηρίζουν ότι ένα ελαφρύ και δροσερό υλικό που δεν αφήνει εκτεθειμένα στον ήλιο τα μέρη του σώματός σας, για παράδειγμα ένα λινό μακρυμάνικο πουκάμισο, μπορεί να προσφέρει καλύτερη κυκλοφορία του αέρα και να σας κάνει να ζεσταίνεστε λιγότερο. 

*Όχι στενά και συνθετικά ρούχα
Καλό είναι να αποφύγετε τα στενά και συνθετικά ρούχα. Θα ιδρώσετε πάρα πολύ γρήγορα


*Αφαιρέστε από το ποδήλατο τα περιττά φορτία  

Όσο πιο πολλά αντικείμενα (τσάντες, σακίδια) κουβαλάτε στο ποδήλατο, τόσο περισσότερη προσπάθεια θα καταβάλετε ποδηλατώντας. Έτσι θα ιδρώσετε και θα κουραστείτε γρήγορα. 


*Πιείτε μπόλικο νερό

Πιείτε μπόλικο νερό πριν και μετά το πετάλι για να ενυδατώνεστε και να αναπληρώνετε τα χαμένα υγρά Αλλά και κατά τη διάρκεια της μετακίνησης με το ποδήλατο όποτε νιώσετε ανάγκη.

*Αντιηλιακή προστασία
Τα γυαλιά ηλίου και το αντιηλιακό είναι απαραίτητα για να προστατευτείτε από τον ήλιο.

*Κάντε μικρά διαλείμματα 
Κατά τη διάρκεια της διαδρομής κάντε μικρά διαλείμματα λίγων λεπτών, εννοείτε σε σκιερά μέρη. Θα βοηθήσουν.

*Όχι υπερβολές
Όταν οι θερμοκρασίες είναι πολύ υψηλές καλό είναι να αποφύγετε τις υπερβολές. Δηλαδή τις μεγάλες αποστάσεις. Επίσης καλό είναι να αποφύγετε να κάνετε ποδήλατο τις πιο θερμές ώρες 12 - 4μ.μ.

Ξεκινήστε λίγο νωρίτερα
Ξεκινώντας λίγο νωρίτερα σε σύγκριση με μία άλλη μέρα θα μπορέσετε να ποδηλατήσετε σε πιο χαλαρούς ρυθμούς και έτσι να ιδρώσετε λιγότερο. Ειδικά στις ανηφόρες. Επίσης, θα έχετε λίγο περισσότερο χρόνο όταν φτάσετε στη δουλειά σας προκειμένου να πάρετε μία ανάσα και να δροσιστείτε. 

*Ποδήλατο ετοιμοπόλεμο για τη ζέστη
Η μάχη με τη…ζέστη θέλει ετοιμοπόλεμο και το ποδήλατο. Το ποδήλατο με καλά φουσκωμένα λάστιχα και λαδωμένη αλυσίδα αποδίδει καλύτερα. Έτσι, ο αναβάτης δεν θα χρειαστεί να καταβάλλει έξτρα προσπάθεια υπό συνθήκες καύσωνα.

*Έξτρα ρούχα
Μία δεύτερη μπλούζα είναι χρήσιμη. Αν έχετε ιδρώσει θα μπορέσετε να αλλάξετε. 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ