Η γνώμη σας, είναι πολύτιμη! Μοιραστείτε την μαζί μας!

Ο Δημ. Σύμβουλος Πέτρος Κόκκαλης για όλα: "Έτσι θ' αλλάξουμε τον Πειραιά, & θα ξαναφέρουμε την θάλασσα στο Μικρολίμανο''

Ο Πέτρος Κόκκαλης κοιτάζει μπροστά και παίζει επιθετικά στο στρατηγικό παιχνίδι που θα κάνει τον Πειραιά μια πόλη αντάξια της ιστορίας του σημαντικότερου λιμανιού της Ανατολικής Μεσογείου.

Ως εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης κι Επιχειρηματικότητας του Δήμου Πειραιά και επικεφαλής της ομάδας εργασίας των Ευρωπαϊκών Ημερών Θάλασσας 2015 μίλησε στη Μαρία Κρύου για τον σημαντικό θεσμό που φιλοδοξεί να μας κατεβάσει στο λιμάνι στις 30, 31/5 δεν έκρυψε τις αγωνίες του, το όραμά του για το μέλλον της πόλης αλλά και την αγάπη του για τον Θρύλο.

Το ρολόι των παλιών σιταποθηκών στην Ακτή Βασιλειάδη μερικά μέτρα από το ανακαινισμένο φορτηγό πλοίο Liberty χτυπά κάθε μία ώρα στο ρυθμό των «Παιδιών του Πειραιά» και, είτε είσαι Πειραιώτης είτε όχι, νιώθεις ένα σκίρτημα στην καρδιά. Πάνω στο επιβλητικό Liberty, το πιο σύγχρονο πλωτό μουσείο της χώρας, που στ’ αμπάρια του κρύβει την ιστορία της ελληνικής ναυτιλίας, μας έδωσε ραντεβού ο Πέτρος Κόκκαλης. Ξεκινήσαμε την κουβέντα μας εκεί, μιλήσαμε για τον Πειραιά και τις δυνατότητες ανάπτυξής του για την οικολογία και τις νέες τεχνολογίες, για την ανάγκη των κατοίκων του Πειραιά και των επισκεπτών του να ξανακερδίσουν τη «χαμένη» τους πρόσβαση στη θάλασσα –«η μόνη ακτή που είναι προσβάσιμη στον κόσμο είναι τα Βοτσαλάκια»–, τις Ημέρες Θάλασσας που θα επιστρέψουν στην πόλη με κάποια άλλη μορφή αλλά και το όνειρο να ανακηρυχθεί ο Πειραιάς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2021.

Το καράβι-μουσείο στο οποίο βρισκόμαστε είναι ένας από τους χώρους των Ευρωπαϊκών Ημερών Θάλασσας;
Ναι, εδώ θα γίνει, το Σάββατο 30/5, η παρουσίαση του νέου Μουσείου Εναλίων Αρχαιοτήτων. Αυτή είναι μόνο μία από τις εκδηλώσεις της μεγάλης ευρωπαϊκής γιορτής Ημέρες Θάλασσας. Ο δήμος είχε αναλάβει τη διοργάνωση το 2013, αλλά τότε δεν είχε γίνει κάποια προετοιμασία. Τώρα απευθυνθήκαμε στους φορείς και στην κοινωνία των πολιτών του Πειραιά ζητώντας τους να αναδείξουμε τη δυνατότητα της πόλης μας να αισθάνεται πρωτεύουσα. Η ανταπόκριση ήταν συγκινητική.

Φτάσαμε να έχουμε γύρω στις εβδομήντα εκδηλώσεις τις οποίες διοργανώνουν οι φορείς, με δικά τους έξοδα κατά κύριο λόγο. Το πρόγραμμα βγήκε μέσα από μια συλλογική διαδικασία. Θα πιάνει όλη την ακτογραμμή και διάφορα σημεία του Πειραιά με σκοπό να αναδειχθεί ο πλούτος της πόλης, και μ’ αυτό εννοώ κυρίως τους ανθρώπους. Το να έρθει κοντά ο κόσμος να συνεργαστεί για έναν κοινό στόχο είναι η μεγαλύτερη κληρονομιά που αφήνουν οι Ημέρες Θάλασσας.

Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για εμάς, τους επισκέπτες;
Η γιορτή δίνει την αφορμή να αναδειχθούν πάρα πολλά σημεία που δεν είναι ευρέως γνωστά ίσως ούτε στους Πειραιώτες. Ένα καλό παράδειγμα είναι το πλωτό μουσείο Liberty και η πέτρινη αποθήκη, ένας καταπληκτικός χώρος που βρίσκεται ακριβώς απέναντι από το πλοίο και θα φιλοξενήσει έκθεση για το ρεμπέτικο τραγούδι και τους ανθρώπους που το ενσάρκωσαν στον Πειραιά την εποχή του γραμμοφώνου.

Ένα από τα βασικά ραντεβού που θα δοθούν είναι αυτό στο ΣΕΦ για μια βόλτα με ποδήλατα μέσα από τον Πειραιά ως το λιμάνι. Στην Πειραϊκή θα γίνει Μουσικός Περίπατος, στην Ιχθυόσκαλα το κοινό θα γνωρίσει τα ναυτικά και τα αλιευτικά επαγγέλματα μέσα από ημερίδες και παρουσιάσεις εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, θα γίνουν ξεναγήσεις στις ανεμότρατες, συναυλίες, γευστικές δοκιμές, ενώ 119 χρόνια μετά τους πρώτους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες θα αναβιώσει η τότε κολυμβητική διαδρομή.

Είναι λοιπόν μια καλή ευκαιρία να κατέβουν στον Πειραιά και οι Αθηναίοι;
Αυτός είναι ο στόχος. Να αποκτήσει ο Πειραιάς τη θελκτικότητα που είχε. Θέλουμε να τον ξαναγνωρίσει ο κόσμος με πολλούς και διάφορους τρόπους. Με αγώνες ιστιοπλοΐας στο Μικρολίμανο, με περίπατο στην Τρούμπα, όπου σήμερα υπάρχει μεν η αίσθηση του παρελθόντος, αλλά η εικόνα έχει αλλάξει με καταστήματα και μπαράκια, όπως το «Troubar» που άνοιξε πρόσφατα και φιλοξενεί live. Εκεί θα κάνει μια περφόρμανς ο Κωνσταντίνος Ρήγος εμπνευσμένη από τα «Κόκκινα Φανάρια», ενώ θα γίνει και μια υπαίθρια έκθεση του βραβευμένου κόμικς ο «Καπετάν Νυχτερίδας» του Πέτρου Χριστούλια που είναι εμπνευσμένο από τραγούδι του Μπαγιαντέρα.

Έχουμε όμως και διαλέξεις όπως αυτή για την «Εξέλιξη του Ναυτικού Δικαίου», ξεναγήσεις στους νεόσοικους, όπου γινόταν η ανέλκυση και καθέλκυση των αρχαίων πολεμικών πλοίων, ενώ οι πολιτιστικοί σύλλογοι του Πειραιά, όπως ο Σύλλογος Κρητών, Κεφαλλήνων, Μανιατών θα βρεθούν στο σημείο άφιξης των κρουαζιερόπλοιων και θα παρουσιάσουν ένα πολιτιστικό πρόγραμμα.

Σχεδιάζετε ανάλογες διοργανώσεις στο μέλλον;
Δεν μπορούμε να κρατήσουμε τις Ευρωπαϊκές Ημέρες Θάλασσας στον Πειραιά! Κάθε χρόνο η διοργάνωση φιλοξενείται σε άλλη πόλη. Πέρυσι πραγματοποιήθηκαν στη Βρέμη και του χρόνου θα είναι στο Τούρκου της Φινλανδίας. Όμως θα κρατήσουμε την εμπειρία ώστε να διοργανώσουμε έναν ετήσιο θεσμό. Για εμάς από τη θάλασσα περνά ο δρόμος της ανάπτυξης και πάντα υπάρχουν γεγονότα για να τα συνδέσεις με τη γιορτή.

Το 2016, π.χ., γιορτάζουμε τα 100 χρόνια της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Στο μικρό διάστημα που βρίσκεστε στο χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίσατε; Στα πρακτικά θέματα έχουμε ένα πρόβλημα στην Ελλάδα. Είμαστε αναποτελεσματικοί. Ο πολίτης δεν αισθάνεται κοντά του τη δημόσια διοίκηση και η ίδια η δημόσια διοίκηση φοβάται τον πολίτη. Αυτό πρέπει ν’ αλλάξει κι αυτό είναι το δικό μας στοίχημα. Προτάσσουμε τη συνεργασία και τη δυνατότητα των ανθρώπων να αυτενεργούν.

Εκτός από τη συνεργασία, κινητήριος δύναμη για την ανάπτυξη είναι και οι χορηγίες;
Για τις Ευρωπαϊκές Ημέρες Θάλασσας προσεγγίσαμε επενδυτικά κεφάλαια προκειμένου να μην ξοδέψουμε χρήματα του δήμου. Είμαστε σε διαδικασία σχεδιασμού μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής. Περιμένουμε να βγει η χώρα από τη διαπραγμάτευση με την Ε.Ε. για να ξεκινήσουμε τις διαδικασίες ένταξής μας στο νέο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττικής απ’ όπου περιμένουμε το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης. Βεβαίως θα διεκδικήσουμε συμμετοχή ιδιωτών σε έργα. Άλλωστε, όπως ξέρουμε, το πακέτο Γιούνκερ στηρίζεται κυρίως σε συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Εδώ, στον Πειραιά υπάρχουν πολύ μεγάλα έργα που μπορούν να γίνουν.

Όλη η συνέχεια εδώ - athinorama.gr

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr και του madeingreece.news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ