Αυτά είναι τα διατροφικά trends που ακολουθούν οι celebrities: Από τη Τζένιφερ Λόπεζ μέχρι τη σικάτη Βικτόρια Μπέκαμ!

Μενού 5 αστέρων: Οπαδοί της ωμοφαγίας, αυστηρά χορτοφάγοι και ορκισμένοι κρεατοφάγοι. 

Πολέμιοι των γαλακτοκομικών, αλλά και κάποιοι που δεν βάζουν ποτέ στο πιάτο τους οτιδήποτε περιέχει γλουτένη. Ανακαλύψτε τις βασικές αρχές κάθε τάσης και ποντάρετε σ' αυτή που σας ταιριάζει περισσότερο.Eνα είναι σίγουρο: οι παρακάτω πέντε διάσημες γυναίκες δεν θα μοιράζονταν ποτέ το ίδιο τραπέζι. Βλέπετε, η Τζένιφερ Άνιστον δεν τρώει οτιδήποτε περιέχει γλουτένη, η Βικτόρια Μπέκαμ λέει «όχι» στη λακτόζη, η Νάταλι Πόρτμαν δηλώνει vegan, η Γκουίνεθ Πάλτροου ωμοφάγος, ενώ η Τζένιφερ Λόπεζ αθεράπευτη κρεατοφάγος. Όχι, καμιά τους δεν θα υποχωρούσε, αφού όλες υποστηρίζουν με πάθος τις διατροφικές τους συνήθειες. 

Όπως δηλώνουν, μάλιστα, σε αυτές χρωστούν την άψογη σιλουέτα, τη λαμπερή επιδερμίδα και την ανεβασμένη τους διάθεση. Τόσο εκείνες όσο και πολλοί ακόμη celebrities τις περισσότερες φορές γυρνούν την πλάτη στις εφήμερες δίαιτες. Αντίθετα, ενστερνίζονται μια ολόκληρη φιλοσοφία διατροφής και ζωής που ανταποκρίνεται στην αισθητική και τη γενικότερη στάση τους απέναντι στα πράγματα. Δείτε σε ποιες διατροφικές τάσεις δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης οι σταρ, ποιες είναι οι βασικές αρχές τους και ανακαλύψτε χρήσιμες διευθύνσεις και tips για να ακολουθήσετε όποια σας ταιριάζει περισσότερο.
1. Ωμοφαγία: The rawer, the better

Οι οπαδοί της συγκεκριμένης τάσης αναζητούν όσο το δυνατόν πιο φυσικές τροφές, τις οποίες κατά κύριο λόγο καταναλώνουν ωμές. Από τα ράφια της κουζίνας τους λείπει ο καφές, το αλκοόλ, τα γαλακτοκομικά και οτιδήποτε έχει υποστεί επεξεργασία ή έχει μαγειρευτεί σε θερμοκρασίες άνω των 47,9° C (αφού καταστρέφονται τα θρεπτικά συστατικά των τροφίμων). Τι περιλαμβάνει το μενού τους; Φρέσκα και αποξηραμένα φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, όσπρια, δημητριακά, σπόρους (π.χ. τσία), βότανα, μπαχαρικά, ταχίνι, φιστικοβούτυρο, υποκατάστατα γαλακτοκομικών (γάλα σόγιας, αμυγδάλου, τόφου) και κατεργασμένης ζάχαρης (σιρόπι αγαύης, στέβια, μέλι), φύτρες και βλαστάρια (από φασόλια, φακές κ.ά.), superfoods (γκότζι μπέρι, κινόα). Οι σκληροπυρηνικοί αποκλείουν από το πιάτο τους το κρέας και το ψάρι, ενώ οι πιο μετριοπαθείς τα καταναλώνουν περιστασιακά. Όσοι ακολουθούν το συγκεκριμένο πλάνο αναφέρουν πως παρατηρούν θεαματικές αλλαγές όχι μόνο στην εμφάνισή τους, αλλά και στην υγεία τους.

Διάσημοι φαν Ντρου Μπάριμορ, Γκουίνεθ Πάλτροου, Ντόνα Κάραν, Τζόρτζια Μέι Τζάγκερ. Απαραίτητα gadgets Αποχυμωτής, μπλέντερ, μίξερ, αφυγραντήρας (αφαιρεί την υγρασία από τα τρόφιμα, τα ζεσταίνει, όχι όμως σε μεγαλύτερη θερμοκρασία από το επιτρεπόμενο). Χρήσιμα βιβλία -Soar in Raw!: A Delicious Journey Through the Myths of the World (Απογειωθείτε με ωμοφαγία: Ένα απολαυστικό ταξίδι στους μύθους του κόσμου, εκδ. Raw Journeys) της Ειρήνης Λουκαΐδου. -Raw and Beyond (Πέρα από το ωμό, εκδ. North Atlantic Books) των Βικτόρια Μπουτένκο, Ελάινα Λαβ, Τσαντ Σάρνο. -Raw and Simple: Eat Well and Live Radiantly with 100 Truly Quick and Easy Recipes for the Raw Food Lifestyle (Ωμά και απλά: Τρώτε καλά και ζήστε όμορφα με 100 πραγματικά εύκολες συνταγές εμπνευσμένες από τον ωμοφαγικό τρόπο ζωής, εκδ. Quarry Books).

Έξυπνες διευθύνσεις -Τα άπαντα της ωμοφαγικής διατροφής (συνταγές, σεμινάρια, καταστήματα, δωρεάν βιβλία κ.λπ.) θα τα βρείτε στο omofagia.gr -Στο site της κολεκτίβας www.troofoodliberation.com, εκτός από έξυπνα tips, θα έχετε την ευκαιρία να παραγγείλετε γλυκά, τυριά, καρπούς κ.ά. -Στο www.biosophy.gr μπορείτε να προμηθευτείτε μεγάλη ποικιλία τροφίμων, ενώ στο www.chocamole.gr να αγοράσετε γλυκά αποκλειστικά ωμοφαγικά. -Αν πάλι θέλετε να γευματίσετε εκτός σπιτιού, στο μενού των Mama Roux (Αιόλου 48) και Nice n Easy (Ομήρου 60 και Σκουφά) σίγουρα θα βρείτε πιάτα που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις σας.
2.No milk today: «Όχι» στη λακτόζη

Τη συγκεκριμένη δίαιτα ακολουθούν όσοι ανήκουν στο 70% των ενηλίκων που παρουσιάζουν δυσανεξία στη λακτόζη, αλλά και αυτοί που επιρρίπτουν στο συγκεκριμένο σάκχαρο, το οποίο βρίσκεται κυρίως στο γάλα, την ευθύνη για μια πληθώρα αρνητικών επιπτώσεων στην υγεία και τη σιλουέτα (πρήξιμο, ακμή, οστεοπόρωση κ.ά.). Οι υποστηρικτές της τονίζουν πως, έπειτα από τον απογαλακτισμό, κανένα θηλαστικό δεν καταναλώνει γάλα παρά μόνο ο άνθρωπος. Όσο για το ασβέστιο, αναφέρουν πως υπάρχουν άλλες πηγές καλύτερες από αυτό, όπως ορισμένα φρούτα και λαχανικά (π.χ. γογγύλια). Τι δεν θα βρείτε ποτέ στο πιάτο των εχθρών της λακτόζης, εκτός από το γάλα; Τυριά, γιαούρτι, αλλά και ορισμένα επεξεργασμένα τρόφιμα (δημητριακά, μπισκότα).

Γενικότερα στην κουζίνα τους δεν έχει θέση οτιδήποτε γράφει στην ετικέτα του τη λέξη «λακτόζη» ή παρεμφερείς (ορός γάλακτος, ξηρά στερεά γάλακτος). Αντίθετα το μενού τους περιλαμβάνει γάλα από φυτικές πρώτες ύλες, φυτικά γιαούρτια, καθώς και προϊόντα δίχως λακτόζη, που κυκλοφορούν ευρέως στην αγορά. Έξυπνες διευθύνσεις -Προϊόντα χωρίς λακτόζη θα ανακαλύψετε στα www.lfree.gr και www.greenhousebio.gr -Πληροφορίες σχετικά με τη δυσανεξία στη λακτόζη μπορείτε να διαβάσετε στα www.lactose.co.uk και www.godairyfree.org -Οι πολέμιοι του γάλακτος μοιράζονται τις απόψεις τους στο www.nomilk.com -Στα ζαχαροπλαστεία www.fisis.eu στην Αγία Παρασκευή και Αυγέρης στον Πειραιά θα επιλέξετε ανάμεσα σε διάφορα γλυκά και παγωτά χωρίς λακτόζη.

Διάσημοι φαν Βικτόρια Μπέκαμ, Κάμερον Ντίαζ, Όπρα Γουίνφρεϊ. Χρήσιμα βιβλία -No More MOO: The Dairy-Free and Lactose-Free Guide to Living Well with Lactose Intolerance(Όχι άλλο γάλα: Οδηγός διατροφής χωρίς γαλακτοκομικά και λακτόζη για να ζείτε καλά, ακόμα και με δυσανεξία στη λακτόζη, εκδ. Regency Publications), της Σαβάνα Πάρις. -Όλη η Αλήθεια για το Γάλα του Κωνσταντίνου Μουρούτη, εκδ. Etra. -The Dairy-free Cookbook: Over 50 Delicious and Heathy Recipes That are Free from Dairy Products(Βιβλίο μαγειρικής χωρίς γαλακτοκομικά: Περισσότερες από 50 νόστιμες και υγιεινές συνταγές, εκδ. Lorenz Books) της Μάγκι Πάνελ.
3.Vegan: Οι αυστηροί vegetarian

Αν οι χορτοφάγοι αποκλείουν από τη διατροφή τους το κρέας, οι vegans λένε «όχι» εν γένει στα προϊόντα ζωικής προέλευσης. Πολλές φορές, μάλιστα, αρνούνται να προμηθευτούν ρούχα και αξεσουάρ που έχουν φτιαχτεί, π.χ., από δέρμα ζώων, αφού γι’ αυτούς η διατροφή που έχουν επιλέξει ταυτίζεται με μια φιλοσοφία ζωής άρρηκτα συνδεδεμένη με την οικολογία. Οι ίδιοι επιστρατεύουν φυτικά υλικά δημιουργώντας εξαιρετικά γευστικά μενού. Στην κουζίνα τους θα βρείτε σίγουρα μπανάνες και αβοκάντο (τα πολτοποιούν και χρησιμοποιούν το μείγμα ως υποκατάστατο βουτύρου). Διάσημοι φαν Στέλλα Μακάρτνεϊ, Νάταλι Πόρτμαν, Moby, Χοακίν Φίνιξ

Χρήσιμα βιβλία -One-Dish Vegan: More than 150 Soul-Satisfying Recipes for Easy and Delicious One-Bowl and One-Plate Dinners (Ένα πιάτο vegan: Περισσότερες από 150 συνταγές για εύκολα και νόστιμα πρωινά και γεύματα, εκδ. Harvard Common Press) της Ρόμπιν Ρόμπερτσον. -Vegan Diet-The Ultimate Vegan Diet Plan for Health, Energy, and Weight Loss! (Δίαιτα Vegan-Το απόλυτο διατροφικό πλάνο για υγεία, ενέργεια και απώλεια βάρους, e-book μέσω της Amazon) της Λόρα Σάντερς. Έξυπνες διευθύνσεις -Ανακαλύψτε vegan συνταγές και χρήσιμες πληροφορίες στα www.veganeasy.org, www.veganmenu.com. -Στο Improv στο Γκάζι (Ιάκχου 8, τηλ.: 210 3024875) και στο Pure Bliss στο Σύνταγμα (Ρόμβης 24α, τηλ.: 210 3250362) θα βρείτε νόστιμα vegan πιάτα, ενώ στο Ντερλικατέσεν στο Κολωνάκι (Τσακάλωφ 14, τηλ.: 210 3630284) θα γευτείτε ένα από τα καλύτερα χορτοφαγικά σουβλάκια.
4.Gluten-free Ζωή χωρίς γλουτένη

Όλο και περισσότερες σταρ λένε κατηγορηματικά «όχι» στο ψωμί, τα δημητριακά, το αλεύρι αλλά και τα ζυμαρικά. Σκοπός τους να διατηρήσουν την καλλίγραμμη σιλουέτα τους, να θωρακίσουν την υγεία τους, να αποκτήσουν άφθονη ενέργεια. Υπάρχουν, ωστόσο, και ορισμένοι που παρουσιάζουν δυσανεξία στη συγκεκριμένη ουσία, οπότε αναγκάζονται να την αποφύγουν. Πίσω από την... απέχθεια για τη συγκεκριμένη πρωτεΐνη υπάρχει μια ολόκληρη φιλοσοφία, σύμφωνα με την οποία η υπερβολική κατανάλωσή της είναι αυτή που ευθύνεται για διάφορα προβλήματα υγείας, για παράδειγμα γαστρεντερικές διαταραχές και παχυσαρκία. Οι υποστηρικτές αυτής της τάσης διαβάζουν προσεκτικά τις ετικέτες των τροφίμων, αφού το συγκεκριμένο συστατικό εντοπίζεται σε πολλά από αυτά (ανεξάρτητα από το αν περιέχουν σιτηρά ή όχι).

Στην αγορά, ωστόσο, κυκλοφορούν πολλά προϊόντα χωρίς γλουτένη. Διάσημοι φαν Μάιλι Σάιρους, Τσέλσι Κλίντον, Τζένιφερ Άνιστον. Χρήσιμα βιβλία -Wheat Belly Diet (Επίπεδη κοιλιά χωρίς σιτηρά, εκδ. CreateSpace Independent Publishing Platform) της Ντάνα Γουίντερς. -Living Gluten-Free for Dummies (Ζήστε χωρίς γλουτένη, για αρχάριες, εκδ. Wiley) της Ντάνα Κορν. Έξυπνες διευθύνσεις -Συνταγές χωρίς γλουτένη θα βρείτε στα www.glutenfreegoddess.blogspot.gr, www.glutenfreegirl.com -Για πληροφορίες σχετικά με τη δυσανεξία στη συγκεκριμένη πρωτεΐνη περιηγηθείτε στα www.celiac.com, www.koiliokaki.com και www.glutenfree.com -Ρίξτε μια ματιά στο www.mirabilis.gr αν θέλετε να προμηθευτείτε καλούδια χωρίς γλουτένη (π.χ. μπισκότα αμυγδάλου). -Αν επιθυμείτε να φάτε έξω, μια καλή επιλογή είναι το Avodaco στο Σύνταγμα.
5. Meat lovers Η διαχρονική αξία μιας T-bone steak

Στην εποχή του θριάμβου της χορτοφαγίας το κρέας εξακολουθεί να έχει τους φαν του. Είναι αυτοί που δεν μπορούν να αντισταθούν στη θέα ενός λαχταριστού μπέργκερ. Εκείνοι που γνωρίζουν την αξία ενός medium rare φιλέτου και των οποίων χαλάει η διάθεση αν τελικά αυτό αποδειχθεί well done. Οι οπαδοί της τάσης υποστηρίζουν πως το κυνήγι και συνεπώς το κρέας συνέβαλε τα μέγιστα στην ανάπτυξη της ανθρώπινης ευφυΐας. Φανατικοί υποστηρικτές Τζέσικα Σίμσον, Τζορτζ Κλούνεϊ, Τζένιφερ Λόπεζ, Σάρον Στόουν Η βίβλος του κρεατοφάγου -The Shameless Carnivore: A Manifesto for Meat Lovers (Δεν είναι ντροπή να είναι κανείς σαρκοφάγος: Το μανιφέστο των κρεατοφάγων, εκδ. Clarkson Potter) του Σκοτ Γκολντ. Έξυπνες διευθύνσεις Βιολογικά κρέατα μπορείτε να προμηθευτείτε από τα www.bioevmeos.gr, www.eviotopoi.gr και www.a-farm.gr Την πιο ζουμερή T-bone steak θα γευτείτε στα Αρζεντίνα στο Μαραθώνα (Μπιτάκου 3, τηλ.: 22940 66476), Μooouu στη Γλυφάδα (Φοίβης 17, τηλ.: 211 4021195) και Base Grill (Λ. Κωνσταντινουπόλεως 64, τηλ.: 210 5757455).

Πηγή: elle.gr- Νάντια Γιαννούλη

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ