Προτιμήστε τις δίαιτες που είναι πλούσιες σε πρωτεΐνη - Μηδενίζουν το κίνδυνο της αρτηριακής πίεσης

Οι δίαιτες με υψηλότερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες οδηγούν σε μικρότερο κίνδυνο για αρτηριακή πίεση όπως δείχνει η μελέτη “Framingham Offspring Study Adults”. 

Στη μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο American Journal of Hypertension, ερευνητές από το Boston University School of Medicine (BUSM), βρήκαν ότι οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν τη μεγαλύτερη ποσότητα πρωτεΐνης (κατά μέσο όρο 100 g πρωτεΐνης / ημέρα) είχαν 40% χαμηλότερο κίνδυνο να έχουν ψηλή αρτηριακή πίεση σε σχέση με αυτούς με το χαμηλότερο επίπεδο πρόσληψης.

Οι ερευνητές ανέλυσαν την πρόσληψη πρωτεΐνης υγιών συμμετεχόντων από τη μελέτη Framingham Offspring Study και τους παρακολούθησαν για την ανάπτυξη αρτηριακής υπέρτασης κατά τη διάρκεια μιας περιόδου 11 ετών.

Βρήκαν ότι οι ενήλικες που κατανάλωναν περισσότερη πρωτεΐνη, είτε από ζωικές είτε από φυτικές πηγές, είχαν στατιστικά σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα συστολικής και διαστολικής αρτηριακής πίεσης μετά από τέσσερα χρόνια παρακολούθησης. Σε γενικές γραμμές, αυτές οι ευεργετικές επιδράσεις ήταν εμφανείς τόσο στα υπέρβαρα, όσο και σε άτομα με φυσιολογικό σωματικό βάρος.

Διαπίστωσαν επίσης ότι η κατανάλωση περισσότερων διατροφικών πρωτεϊνών επίσης σχετίστηκε μακροπρόθεσμα με χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης αυξημένης πίεσης. Όταν η δίαιτα χαρακτηριζόταν από σημαντική πρόσληψη φυτικών ινών, η αυξημένη πρόσληψη πρωτεΐνης οδήγησε σε 40-60% μείωση του κινδύνου αρτηριακής υπέρτασης.

Πηγή: Ελληνική Ιατρική Εταιρεία Παχυσαρκίας

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ