: Η μεγάλη ντίβα του κλασικού χορού, η πρίμα μπαλαρίνα Σβετλάνα Ζαχάροβα, έρχεται απόψε στο Μέγαρο Μουσικής!

Η ιστορία του κλασικού μπαλέτου παραμένει ζωντανή και διαδίδεται στις νεότερες γενιές από δυναμικά χορευτικά σχήματα αλλά και κορυφαίους σολίστ που αποτελούν την καλύτερη ενσάρκωση της παράδοσής του. Ξεχωριστή περίπτωση ανάμεσά τους η πρίμα μπαλαρίνα Σβετλάνα Ζαχάροβα, η οποία επιστρέφει στην Αθήνα στις 11-13/12 πλαισιωμένη από εκλεκτούς συνεργάτες για ένα ατμοσφαιρικό Christmas gala στο Μέγαρο Μουσικής.

«Η Σβετλάνα Ζαχάροβα έχει ευλογηθεί από τη φύση να διαθέτει όλα τα χαρίσματα ώστε ο χορός της να είναι άρτιος. Για μένα είναι η επιτομή της τελειότητας», είχε πει ο Γάλλος χορογράφος Ρολάν Πετί, ενώ ο θρύλος του χορού Γιούρι Γκριγκορόβιτς παρατήρησε πως «η παρουσία της σηματοδοτεί σήμερα το βάθος, την ομορφιά, το άρωμα και την καθαρότητα του ρωσικού χορού». 
Η ουκρανικής καταγωγής Σβετλάνα Ζαχάροβα στα δεκαεπτά της έγινε η πρώτη χορεύτρια στο Μπαλέτο Μαριίνσκι, από το 2003 χόρεψε ως πρίμα μπαλαρίνα στα Μπαλέτα Μπολσόι, έχει συνεργαστεί με διεθνή καλλιτεχνικά σχήματα (New York City Ballet, Κρατικό Μπαλέτο της Βαυαρίας, Μπαλέτο της Όπερας της Ρώμης, Μπαλέτο της Όπερας του Παρισιού, Νέο Εθνικό Θέατρο του Τόκιο, Θέατρο San Carlo της Νάπολης, American Ballet Theater, Μπαλέτο του Αμβούργου ), κατάφερε να γίνει η πρώτη μπαλαρίνα στη Σκάλα του Μιλάνου το 2008, ενώ προηγήθηκαν πολλά βραβεία και τιμητικές διακρίσεις: 2ο βραβείο για Νέους Χορευτές της Ακαδημίας Vaganova (1995 ), Baltica (1997 ), Golden Sophit (1998 ), Golden Mask ως η καλύτερη χορεύτρια της χρονιάς από το περιοδικό «Danza & Danza» (1999 και 2000 ), Εξέχουσα Καλλιτέχνις της Ρωσικής Ομοσπονδίας (2005 ), βραβείο The soul of Dance και Queen of the Dance του περιοδικού «Ballet» (2006 ), ενώ ο Βλαντιμίρ Πούτιν της απένειμε πριν από λίγα χρόνια τον τίτλο του Καλλιτέχνη του Λαού της Ρωσίας. Αυτά σε ό,τι αφορά την καλλιτεχνική δράση της τριανταπεντάχρονης χορεύτριας, διότι ο δυναμισμός της την οδήγησε παράλληλα και σε πολιτικά μονοπάτια.

 

 

Πριν από μερικά χρόνια, στις εθνικές εκλογές της Ρωσίας, εξελέγη στο κοινοβούλιο. «Το μπαλέτο έχει μεγάλη παράδοση στη χώρα μου και η κυβέρνηση το υποστηρίζει, αλλά σίγουρα χρειαζόταν έναν εκπρόσωπο που να γνωρίζει το θέμα και τις ανάγκες του καλύτερα και να προσπαθήσει να δουλέψει πάνω σε αυτό. Πλέον είμαι μέλος στην επιτροπή του προέδρου για τα πολιτιστικά θέματα και από αυτήν τη θέση προσπαθώ να κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ», μας είπε μιλώντας για τη δράση σε θέματα πολιτισμού και συγκεκριμένα του χορού. Η Ζαχάροβα, λοιπόν, δεν είναι μόνο μια αέρινη μπαλαρίνα αλλά και μια πολιτικός με σιδερένια πυγμή –η μοναδική εν ενεργεία χορεύτρια– που καταφέρνει να ισορροπεί ανάμεσα στη σκηνή του χορού και της πολιτικής. 
Κάθε φορά που παρουσιάζει ένα γκαλά χορού επιλέγει διακεκριμένους χορευτές όπως ο Μιχαήλ Λομπούκιν, ο Αντρέι Μερκιούρεφ, ο Πάτρικ ντε Μπάνα, η Άννα Ολ, η Τατιάνα Μέλνικ, ο Ντμίτρι Ζαγκρέμπιν κ.ά., που την κάνουν να νιώθει ασφάλεια πάνω στη σκηνή. Το Christmas gala που θα παρουσιάσουν στο Μέγαρο Μουσικής, και συγκεκριμένα στην αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη», περιλαμβάνει αποσπάσματα μπαλέτων του κλασικού ρεπερτορίου όπως η «Λίμνη των Κύκνων» και ο «Κουρσάρος» αλλά και σύγχρονες χορογραφίες του Γίρζι Κίλιαν, της Μοτόκο Χιραγιάμα κ.ά. 

Η Ζαχάροβα δεν είναι εκλεκτική μόνο στις συνεργασίες της με τους χορευτές που τη συνοδεύουν αλλά και στις χορογραφίες που ερμηνεύει. Η «Λίμνη των Κύκνων» και η «Αποκάλυψη» είναι από τα πιο αγαπημένα της έργα. Άλλωστε, όπως μας δήλωσε πρόσφατα, χορεύει μόνο τις χορογραφίες που αγαπά πραγματικά: «Αν δεν μου αρέσει μια χορογραφία, δεν τη βάζω ποτέ στο πρόγραμμά μου. Πιστεύω ότι αυτό που θα παρουσιάσουμε θα αρέσει στο ελληνικό κοινό, καθώς όλες οι χορογραφίες είναι από τις αγαπημένες μας».

 

Ακόμη θυμάμαι στο χορευτικό gala που παρουσίασε το 2009 στο Μέγαρο Μουσικής, και συγκεκριμένα το ντουέτο με τον Αντρέι Μερκιούρεφ στο «Black» του Ρενέ Ομπρί, όπου τα δύο φορτισμένα σώματά τους έμοιαζαν να δημιουργούν μικρές συγχρονισμένες εκρήξεις, ενώ ή ίδια σολάρισε λίγο αργότερα σε ένα σύμπαν τεχνικής κι ευαισθησίας στο «Revelation». Έμοιαζε να ίπταται σχεδόν, δίνοντας μια αίσθηση προσωπικού μετεωρισμού, για να φτάσει στο φινάλε με το «Voce», σε μουσική του Τζουζέπε Βέρντι, να κινείται σαν μια πραγματική δραματική ντίβα. Η άψογη τεχνική, η ευγένεια και η γεμάτη εσωτερικότητα ερμηνεία της Σβετλάνα Ζαχάροβα κάνουν τους θεατές σε όποιο μεγάλο θέατρο κι αν εμφανίζεται να τη χειροκροτούν ασταμάτητα –ακόμη και σε σημεία που δεν… θα έπρεπε– και να αναφωνούν με ενθουσιασμό­ «μπράβο». Το ζήσαμε και στην Αθήνα! Έχουμε λόγους, λοιπόν, να θέλουμε να την ξαναδούμε ζωντανά και πιστεύουμε ότι και αυτήν τη φορά θα μας παρασύρει με τη φοβερή δυναμική της, τοσο τεχνικά όσο κι εκφραστικά. 

ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη, 2107282333. Στις 11-13/12.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ