Το πρώτο απορριμματοφόρο με τηγανέλαιο στους δρόμους της Θεσσαλονίκης

Στους δρόμους της Θεσσαλονίκης κυκλοφορεί το πρώτο απορριμματοφόρο που καίει... τηγανέλαια.

Στους δρόμους της Θεσσαλονίκης κυκλοφορεί το πρώτο απορριμματοφόρο που καίει... τηγανέλαια.

Το απορριμματοφόρο δεν υπέστη καμία απολύτως μετατροπή, ενώ για την κίνησή του χρησιμοποιεί καύσιμα, η μισή ποσότητα των οποίων είναι το μείγμα από τηγανέλαια και η άλλη μισή συμβατικό καύσιμο Το απορριμματοφόρο δεν υπέστη καμία απολύτως μετατροπή, ενώ για την κίνησή του χρησιμοποιεί καύσιμα, η μισή ποσότητα των οποίων είναι το μείγμα από τηγανέλαια και η άλλη μισή συμβατικό καύσιμο

Το όχημα έχει ήδη διανύσει 10.000 χιλιόμετρα, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα, και παρουσιάστηκε χθες κατά τη διάρκεια διεθνούς συνεδρίου στο Εθνικό Κέντρο Ερευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) -το οποίο και παρασκεύασε το βιοκαύσιμο από τηγανέλαια- με αντικείμενο τη βιώσιμη ανάπτυξη της Νότιας Ευρώπης, μέσω των βιοκαυσίμων.

Στο ΕΚΕΤΑ συγκεντρώθηκαν 2.250 λίτρα τηγανέλαια από 23 εστιατόρια της Θεσσαλονίκης και από αυτά παρασκευάστηκαν 2.210 λίτρα καυσίμου βιοντίζελ, με το οποίο κινείται το απορριμματοφόρο του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Το όχημα δεν υπέστη καμία απολύτως μετατροπή και αυτό δεν του δημιούργησε κανένα πρόβλημα. Για να κινηθεί, η μισή ποσότητα από τα καύσιμα που χρησιμοποιεί είναι το μείγμα από τηγανέλαια και η άλλη μισή συμβατικό καύσιμο.

Οπως σημείωσε κατά την παρουσίαση η εκπρόσωπος της ερευνητικής ομάδας του ΕΚΕΤΑ, Στέλλα Μπεζεργιάννη, ήδη υπάρχει ενδιαφέρον από εταιρείες για το συγκεκριμένο καύσιμο, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί όχι μόνο σε οχήματα δρόμου (αυτοκίνητα, τρακτέρ, φορτηγά, τρακτέρ κ.ά.) αλλά και σε πλωτά μέσα, ακόμη και σε αεροπλάνα.

Η κ. Μπεζεργιάννη αναφέρθηκε επίσης στις έρευνες της ομάδας της για την παραγωγή και άλλων ειδών καυσίμων. Μία από αυτές αφορά τη μετατροπή της ηλιακής ενέργειας από φωτοβολταϊκά συστήματα σε υδρογόνο, που εξευγενίζει το τηγανέλαιο και το μετατρέπει σε πολύτιμο καύσιμο.

Το επόμενο διάστημα το απορριμματοφόρο του Δήμου Θεσσαλονίκης θα κινηθεί για λίγο καιρό μόνο με συμβατικά καύσιμα, προκειμένου οι επιστήμονες να κάνουν συγκρίσεις στη λειτουργία του κινητήρα του με αλλά και χωρίς το καύσιμο από τηγανέλαια.

«Θα δούμε δηλαδή και στην πράξη και στα δεδομένα των μετρήσεων που λαμβάνουμε την υπεροχή του «οικολογικού καυσίμου» έναντι του συμβατικού, πράγμα που διαπιστώσαμε ήδη από τις μέχρι τώρα δοκιμές», δήλωσε ο διευθυντής του Εργαστηρίου Ανάπτυξης Ολοκληρωμένων Συστημάτων Διεργασιών του ΕΚΕΤΑ, Σπύρος Βουτετάκης, προσθέτοντας ότι απώτερος στόχος είναι η παραγωγή μεγάλων ποσοτήτων καυσίμου από τηγανέλαια από συγκεκριμένα εργοστάσια.

Στα 23 εστιατόρια που συλλέγουν τηγανέλαια μπορούν να απευθυνθούν και όσοι πολίτες θέλουν να τα μαζεύουν από τα νοικοκυριά τους και να τα παραδίδουν, για να μην τα πετούν στις αποχετεύσεις της κουζίνας, ενώ το βιοντίζελ δεύτερης γενιάς που παρασκευάζεται είναι 100% οικολογικό. Το εγχείρημα εφαρμόζεται πιλοτικά και χρηματοδοτείται από το κοινοτικό πρόγραμμα «Life+».

ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΡΗΣΤΟΥ

Πηγή: ethnos.gr

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr και του madeingreece.news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ