Αποκλ. – Made in Greece το Vyra.com με καπετάνισσες την Σοφία & την Χριστίνα: Η Νο1 ελληνική οnline ενοικίαση σκαφών στην Μεσόγειο – Η πλατφόρμα που εκθειάζει & το National Geographic!

Επιχειρηματικότητα με αφορμή τη θάλασσα.

Σοφία Φινοκαλιώτη και Χριστίνα Τρατάρη, δύο γυναίκες φίλες από μικρά παιδιά με πολλές αναμνήσεις από τις καλοκαιρινές διακοπές τους με σκάφος. Η νοσταλγία αυτών των στιγμών, αλλά και το πάθος τους για την θαλάσσα και συνάμα την επιχειρηματικότητα τις οδήγησε στο να δημιουργήσουν την απόλυτη startup εταιρεία ναύλωσης σκαφών για διακοπές, το Vyra.com.

Το Vyra.com ήρθε σαν ένα άλλο Βooking.com, με στόχο να αλλάξει τον τρόπο που δουλεύει μία ήδη καθιερωμένη αγορά, προσφέροντας μία ολοκληρωμένη πλατφόρμα ενοικιάσεων σκαφών που μέχρι τότε δεν υπήρχε.

Σήμερα, 3 χρόνια μετά την έναρξη της λειτουργίας του, το Vyra.com είναι η Νο1 καθαρά ελληνική πλατφόρμα που καλύπτει όλη την Μεσόγειο με στόχους επέκτασης και σε άλλους πιο εξωτικούς προορισμούς, όπως η Καραϊβική και η Ταϊλάνδη.

Το MadeinGreece.news σας παρουσιάζει τη μοναδική ιστορία του Vyra.com, όπως μας την αφηγήθηκε η Σοφία Φινοκαλιώτη, συνιδρύτρια της πλατφόρμας.

Tα βασικότερα σημεία της συνέντευξης:

  • Ξεκινήσαμε να ψάχνουμε ηλεκτρονικά, όπως κάνουμε για τις διακοπές μας για εισιτήρια για ξενοδοχεία και είδαμε ότι δεν υπάρχει μία πλατφόρμα ενοικιάσεων σκαφών, όπως είναι το Booking.com, κλπ. Κι έτσι οδηγηθήκαμε στη σύλληψη και την υλοποίηση της Vyra.com
  • Η μεγαλύτερη καινοτομία θα λέγαμε είναι η μετατροπή μίας offline αγοράς σε online, με όλα τα θετικά που συνεπάγεται η εξέλιξη αυτή
  • Υπάρχουν σκάφη για όλα τα βαλάντια, ξεκινώντας από τα πιο οικονομικά ιστιοπλοϊκά, στα μεσαίας κατηγορίας catamaran, μέχρι φυσικά τα πιο ακριβά motor yacht
  • […] βγαίνει πιο «ακριβά» για τους Έλληνες και τους Ιταλούς, επειδή είναι της τελευταίας στιγμής. Αυτό σημαίνει ότι λιγοστεύουν οι επιλογές, μένουν τα πιο ακριβά σκάφη και οι εκπτώσεις δεν ισχύουν
  • Το γεγονός ότι το 90% των πελατών μας είναι ξένοι, Ευρωπαίοι και Αμερικάνοι, και ένα πολύ μικρό ποσοστό Έλληνες,
  • Το Vyra.com είναι ένα καθαρά ελληνικό προϊόν, στημένο από Έλληνες, με γραφεία και operations στην Ελλάδα η Νο1 καθαρά ελληνική πλατφόρμα που καλύπτει όλη την Μεσόγειο με στόχους αγορές όπως η Καραϊβική και η Ταϊλάνδη.
  • μετράμε ικανοποιημένους πελάτες σε όλη την Ευρώπη και την Αμερική, άνοιγμα σε αγορές πέραν της ελληνικής με επέκταση σε ολόκληρη την Μεσόγειο (Κροατία, Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία, Τουρκία), αναφορές σε μεγάλα μέσα όπως το National Geographic Traveler καθώς και ψήφο εμπιστοσύνης από το PJ TECH CATALYST FUND με την χρηματοδότηση τον δεύτερο χρόνο λειτουργίας μας.

Ποιο είναι το story γύρω από τη δημιουργία της Vyra; Πότε και πως ξεκίνησαν όλα;

Η ιδέα προέκυψε από την προσωπική εμπειρία που είχαμε η Χριστίνα Τρατάρη (CEO, Vyra.com) κι εγώ με τις διακοπές με σκάφος. Από μικρές κάναμε μαζί οικογενειακές διακοπές με ιστιοπλοϊκό και ήταν οι καλύτερες διακοπές που μπορούσαμε να κάνουμε σαν παιδιά. Μόνιμη επαφή με την θάλασσα και την φύση, παιχνίδια, επισκέψεις σε πολλά νησιά που υπό άλλες συνθήκες δεν θα μπορούσαμε να δούμε τόσο εύκολα. Πριν από 3-4 χρόνια θελήσαμε να επαναλάβουμε τις διακοπές αυτές και να ξαναθυμηθούμε τις εμπειρίες μας. Ξεκινήσαμε λοιπόν να ψάχνουμε ηλεκτρονικά, όπως έχουμε συνηθίσει να κάνουμε για τις διακοπές μας είτε για εισιτήρια είτε για ξενοδοχεία και είδαμε ότι δεν υπάρχει μία πλατφόρμα ενοικιάσεων, όπως είναι το Booking.com, που να παρέχει μαζεμένες όλες τις πληροφορίες, τις επιλογές των σκαφών, reviews κλπ. Κι έτσι οδηγηθήκαμε στη σύλληψη και την υλοποίηση της Vyra.com.

Τι κάνει ακριβώς η Vyra, ποιες οι καινοτομίες της και πως λειτουργεί;

Η ενοικίαση ιστιοπλοϊκών και γενικότερα σκαφών αναψυχής δεν είναι κάτι καινούριο. Αυτό που έχουμε πετύχει είναι ο εκσυγχρονισμός της διαδικασίας της αναζήτησης και κράτησης ενός σκάφους, καθώς και την μείωση των τιμών, την προώθηση εκπτώσεων και την παροχή άμεσων και πολλαπλών επιλογώνπρος όφελος του πελάτη. Από την πλευρά των ιδιοκτητών των σκαφών, έχουμε διευκολύνει την ανεύρεση πελατών από όλο τον κόσμο, η οποία παλαιότερα γινόταν σχεδόν εξολοκλήρου με την παρουσία σε εκθέσεις yachting. Η μεγαλύτερη καινοτομία λοιπόν θα λέγαμε είναι η μετατροπή μίας offline αγοράς σε online, με όλα τα θετικά που συνεπάγεται η εξέλιξη αυτή για όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές, όπως έγινε πριν από κάποια χρόνια με τα ξενοδοχεία και την booking.com!

Θα έλεγε κανείς ότι η εκμίσθωση σκαφών είναι ένα «ακριβό σπορ» για λίγους. Ισχύει; Ποιο είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεστε;

Η εκμίσθωση σκαφών δεν είναι ένα ακριβό σπορ για λίγους. Υπάρχουν σκάφη για όλα τα βαλάντια, ξεκινώντας από τα πιο οικονομικά ιστιοπλοϊκά, στα μεσαίας κατηγορίας catamaran, μέχρι φυσικά τα πιο ακριβά motor yacht. Αν υπολογίσετε σε αυτό, ότι οι early booking εκπτώσεις αγγίζουν το 20 με 30%, τότε καταλαβαίνετε ότι η ενοικίαση σκάφους αναψυχής δεν είναι απαγορευτική. Απλά θα έλεγα ότι βγαίνει πιο «ακριβά» για τους Έλληνες και τους Ιταλούς, επειδή είναι της τελευταίας στιγμής. Αυτό σημαίνει ότι λιγοστεύουν οι επιλογές, μένουν τα πιο ακριβά σκάφη και οι εκπτώσεις δεν ισχύουν.

Το Vyra έχει φτάσει μέχρι και στις σελίδες του National Geographic. Πως προέκυψε αυτό το αφιέρωμα και πως αισθάνεστε γι’ αυτήν την επιτυχία;

Ήταν μία πολύ καλή στιγμή για το Vyra η οποία προέκυψε με αφορμή την ειδική έκδοση του National Geographic Traveler με αφιέρωμα την Ελλάδα. Καθώς ένα μεγάλο κομμάτι του ελληνικού τουρισμού είναι το yachting, επιλεχθήκαμε για να συμμετάσχουμε ως εκπρόσωποι του segment αυτού, γεγονός που μας κάνει ιδιαίτερα περήφανους. Μετά από συζητήσεις με την συντακτική ομάδα, αποφασίσαμε να δώσουμε στους αναγνώστες του την ευκαιρία να δουν την Ελλάδα όπως την είδε ο Οδυσσέας επιστρέφοντας από την Τροία στην Ιθάκη με σκάφος. Ήταν μεγάλη χαρά και τιμή για μας να συμμετάσχουμε σε αυτό το αφιέρωμα ως εκπρόσωποι του θαλάσσιου τουρισμού στην Ελλάδα.

Ποιος ο ρόλος της κρίσης στην ανάπτυξη της εταιρείας; Σας επηρέασε;

Ο τουρισμός είναι ίσως από τους λίγους τομείς της ελληνικής οικονομίας που δεν καταρράκωσε η κρίση. Το γεγονός ότι το 90% των πελατών μας είναι ξένοι, Ευρωπαίοι και Αμερικάνοι, και ένα πολύ μικρό ποσοστό Έλληνες, μας βοήθησε στο να κρατηθούμε σε καλά επίπεδα όσον αφορά τις πωλήσεις μας. Δυσκολίες μας δημιούργησε η έλλειψη οργάνωσης, η γραφειοκρατία και η έλλειψη υποδομών, η οποία οφείλεται κυρίως στην έλλειψη πόρων.

Εμείς δημιουργήσαμε το site »MadeinGreece.news». Πόσο ελληνικό είναι το δικό σας δημιούργημα;

Το Vyra.com είναι ένα καθαρά ελληνικό προϊόν, στημένο από Έλληνες, με γραφεία και operations στην Ελλάδα και είναι αυτή την στιγμή η Νο1 καθαρά ελληνική πλατφόρμα που καλύπτει όλη την Μεσόγειο με στόχους επέκτασης και σε άλλες αγορές όπως η Καραϊβική και η Ταϊλάνδη. Έτσι προέκυψε και η συμμετοχή μας στο Greek Crisis Success Stories.

Η παρουσίαση της εταιρείας έγινε στο Χ.Α.Α. στα πλαίσια του Greek Liberties Monitor, ο οποίος είναι ένας ανεξάρτητος φορέας δημόσιου διαλόγου, επιχειρηματικότητας και ελευθερίας και ο οποίος κάθε χρόνο διοργανώνει το Greek Crisis Success Stories. Στόχος της ενέργειας αυτής είναι η προώθηση και η βράβευση επιχειρηματικών επιτυχιών, όπως της Apivita και της Coco – Mat, στην Ελλάδα της κρίσης και της ανεργίας και μέσα στην ενέργεια αυτή είχαμε την χαρά και την τιμή να ενταχθούμε κι εμείς ως μία startup που ενισχύει και προάγει τον εγχώριο τουρισμό, αλλά και την ελληνική επιχειρηματικότητα στο εξωτερικό.

Ποια ήταν η καλύτερη και ποιες ήταν οι πιο δύσκολες στιγμές της επιχειρηματικής σας δράσης;

Οι πιο δύσκολες στιγμές είναι πάντα στην αρχή, αλλά είναι ταυτόχρονα και οι πιο ικανοποιητικές όταν τις ξεπερνάς. Ξεκινήσαμε με στόχο να αλλάξουμε τον τρόπο που δουλεύει μία ήδη καθιερωμένη αγορά, εν μέσω κρίσης και δη εν μέσω capital controls. Αυτό θεωρώ ότι είναι από μόνο του αρκετά δύσκολο. Κι όμως, είμαστε εδώ 3 χρόνια μετά και μετράμε ικανοποιημένους πελάτες σε όλη την Ευρώπη και την Αμερική, άνοιγμα σε αγορές πέραν της ελληνικής με επέκταση σε ολόκληρη την Μεσόγειο (Κροατία, Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία, Τουρκία), αναφορές σε μεγάλα μέσα όπως το National Geographic Traveler, καθώς και ψήφο εμπιστοσύνης από το PJ TECH CATALYST FUND με την χρηματοδότηση που μας παρείχε τον δεύτερο χρόνο λειτουργίας μας.

WHO IS WHO

Από αριστερά: Σοφία Φινοκαλιώτη και Χριστίνα Τρατάρη

Η Σοφία Φινοκαλιώτη σπούδασε Digital Marketing στο Alba Graduate Business School, έχει εξειδίκευση στο Management από το University of Surrey, στο Ηνωμέο Βασίλειο. Έχει επίσης Bachelor στα Ναυτιλικά από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Πειραιά. Διαθέτει πολυετή εμπειρία στον χώρο του web marketing σε μουσικές εταιρείες, αναλαμβάνοντας διεθνώς επιτυχημένες ψηφιακές καμπάνιες. Είναι γενικός διευθυντής και συνιδρύτρια του Vyra.com, που ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Απρίλιο του 2015.

Η Χριστίνα Τρατάρη σπούδασε Οικονομικά στο American College of Greece και στο Alba Graduate Business School. Έχει πολυετή εμπειρία στον τραπεζικό κλάδο στους τομείς του Marketing και της Επικοινωνίας. Είναι ιδρύτρια της Μ.Κ.Ο Αρχείο Τύπου, Εφημερίδων και Περιοδικών και συνιδρύτρια του Vyra.com.

Website: vyra.com
Facebook: @vyra.com 
Instagram: @vyra_com

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο madeingreece.news στις 3 Ιουλίου 2018.