Σπύρος Σούλης: Ένα σούπερ μικροσκοπικό αλλά πανέμορφο σπίτι μόλις 34 τ.μ. (ΦΩΤΟ)

Ένα υπέροχο σπίτι με όλες τις ανέσεις, εξοπλισμένο με καθετί τεχνολογικής και λειτουργικής φύσεως σε μόλις 34m2 γίνεται; Κι όμως, γίνεται!

«Δεν χρειάζεσαι μεγαλύτερο χώρο για να ζεις όμορφα» αναφέρει ως μότο η Whitney Leigh Morris κάτοχος αυτού του σπιτιού, designer και διαχειρίστρια του The Tiny Canal Cottage. Ο λόγος για ένα μικροσκοπικό σπιτάκι που βρίσκεται στο  Canals, Venice Beach της Καλιφόρνια των Η.Π.Α.

Η Whitney Leigh Morris κατάφερε σε ένα τόσο δα χώρο να τα χωρέσει όλα με τόση μαεστρία που είναι πραγματικά άξιο θαυμασμού. Τα πάντα έχουν ένα σκοπό και ένα λόγο για το που βρίσκονται αλλά και για το κάτω από ποιες συνθήκες βρίσκονται εκεί.

Με ιδιαίτερα ιδιοφυή τρόπο η Whitney Leigh Morris έκανε ένα χώρο μόλις 34m2 απόλυτα λειτουργικό και ταυτοχρόνως απόλυτα ελκυστικό που δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από ένα μεγαλύτερο διαμέρισμα.

Η καθαρότητα των γραμμών, η λιτότητα των διακοσμητικών επιλογών, η απλότητα των υλικών και των υφασμάτων συνθέτουν αυτό το υπέροχο αποτέλεσμα.

Απαλλαγμένη από υπερβολικές διακοσμητικές επιλογές και απενοχοποιημένη από κάθε λογής επιβλητικές τακτικές η Whitney δημιούργησε ένα χώρο που διαθέτει κουζίνα, καθιστικό, υπνοδωμάτιο, γραφείο, μπάνιο και μια απίστευτα εξαιρετική βεράντα.

Η χρήση «έξυπνων» επίπλων είναι μια από τις στρατηγικές που ακολουθήθηκαν όπως για παράδειγμα το coffee table του καθιστικού το οποίο όταν χρειάζεται ανοίγει και γίνεται μια κανονική τραπεζαρία.


Ένα ακόμη στρατηγικό μέσο το οποίο χρησιμοποιήθηκε ήταν αυτό των φυτών, φυσικών φυτών και όχι συνθετικών απομιμήσεων. Όπως η ίδια αναφέρει τα φυτά χαρίζουν στο χώρο μια φυσικότητα η οποία μπορεί να αντικατασταθεί εύκολα χωρίς αυτό να σημαίνει επιπλέον επιβαρύνσεις τόσο οικονομικές όσο και οικολογικές.

Η έξυπνη διαχείριση του φυσικού φωτός είναι μια στρατηγική κίνηση που δίνει τη δυνατότητα σε κάθε διαχειριστή ενός χώρου να εκμεταλλευτεί σωστά το «μέσο» έτσι ώστε να μεγαλώσει οπτικά έναν χώρο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν έχουν χρησιμοποιηθεί καθόλου κουρτίνες, πλην ελαχίστων περιπτώσεων και αυτές κατ’ επιλογήν, γεγονός που σηματοδοτεί τον πλούτο του φωτός μέσα στον χώρο. Ταυτόχρονα, καθρέπτες τοποθετημένοι απέναντι από τα παράθυρα διπλασιάζουν την ποσότητα του φωτός άρα και μεγαλώνουν ακόμη περισσότερο τον χώρο, σύμφωνα με το spirossoulis.com.

Η διαμόρφωση της υπαίθριας βεράντας, μιας εκ των δύο πλευρών, έγινε υπό τη σκέψη της δημιουργία μιας μικρής Εδέμ, αναφέρει η Whitney, ενώ για να επιτύχει αυτό το στόχο χρησιμοποίησε διαφόρων ειδών φυτά αλλά και άλλα τεχνητά υλικά όπως έπιπλα και διακοσμητικά κήπου όπου και αυτά πάλι σε λιτές γραμμές κρατώντας μονάχα τα απαραίτητα.

Από την άλλη πλευρά, έχει δημιουργηθεί ένας χώρος βεράντας περισσότερο στα πρότυπα ενός μπαλκονιού που θα μπορεί να παράσχει περισσότερες ανέσεις και ευκολίες σε περιπτώσεις φιλοξενίας κόσμου. Στο χώρο αυτό έρχεται το φυσικό φούξια της μπουκαμβίλιας να σπάσει το διχρωματισμό ενώ μερικά βότανα μέσα σε απλές μεταλλικές συσκευασίες πάνω σε καφασωτό με διαγώνιο μικρό μάτι συνθέτουν το background του χώρου. Τα έπιπλα που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι αυτά μιας τραπεζαρίας αλλά και ενός καναπέ οι αποχρώσεις των οποίων είναι λευκές με διαφοροποίηση στα χρώματα των υφασμάτων, όπου οι γήινες αποχρώσεις του καφέ ανήκουν για το χώρο του καθιστικού και αυτές του γκρι – γαλάζιου για την τραπεζαρία.