Τελικά πόσο ωφέλιμα είναι οι βιταμίνες & τα μέταλλα; Αποκαλυπτική νέα μελέτη

Αλλάζουν όσα γνωρίζαμε μέχρι στιγμής.

Νέα έρευνα αποκάλυψε ότι τα τέσσερα πιο δημοφιλή συμπληρώματα παγκοσμίως, δηλαδή οι πολυβιταμίνες, η βιταμίνη C, η βιταμίνη D και το ασβέστιο δεν έχουν κάποιο αποτέλεσμα, αλλά ούτε κι αυξάνουν τον κίνδυνο όσον αφορά στις καρδιαγγειακές νόσους, στο έμφραγμα, στο εγκεφαλικό. Επίσης, δεν συντελούν ως προς τον πρόωρο θάνατο.

Συγκεκριμένα, μελέτη που αξιολόγησε όλες τις έως τώρα μελέτες και τυχαιοποιημένες κλινικές δοκιμές της περιόδου 2012-2017, με επικεφαλής τον καθηγητή Ντέιβιντ Τζένκινς του Τμήματος Επιστημών Διατροφής και Υγείας του Πανεπιστημίου του Τορόντο, κατέληξε και σε ένα άλλο συμπέρασμα: το φυλλικό οξύ (Β9) μόνο του κι οι βιταμίνες Β σε συνδυασμό με φυλλικό οξύ μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιοπάθειας και εγκεφαλικού. Ακόμα, η νιασίνη (Β3) μπορεί να αυξάνει ελαφρώς τον κίνδυνο θανάτου από οποιαδήποτε αιτία.

Ο Ντέιβιντ Τζένκινς δήλωσε σχετικά: «Εκπλαγήκαμε που βρήκαμε τόσο λίγες θετικές επιπτώσεις των συχνότερων συμπληρωμάτων που οι άνθρωποι καταναλώνουν. Η μελέτη μας κατέληξε στο συμπέρασμα ότι αν θέλει κανείς να παίρνει πολυβιταμίνες, βιταμίνες C και D ή ασβέστιο, δεν του κάνουν ζημιά, αλλά ούτε του παρέχουν και κάποιο φανερό πλεονέκτημα. Τελικά, λόγω της απουσίας αξιόλογων θετικών ευρημάτων, πέρα από την πιθανή μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου από το φυλλικό οξύ, το πιο ωφέλιμο είναι να βασίζεται κανείς στην υγιεινή διατροφή για να παίρνει από αυτήν τις βιταμίνες και τα μέταλλα που χρειάζεται. Μέχρι στιγμής, καμία έρευνα πάνω στα συμπληρώματα δεν μας έχει δείξει κάτι καλύτερο».

Η σχετική επιστημονική δημοσίευση έγινε στο περιοδικό «Journal of American College of Cardiology».