O Δημήτρης Γρηγοράκης μας λέει τι πρέπει να τρώμε αν έχουμε θυρεοειδή

Ο υποθυρεοειδισμός κι η σωστή διατροφή.

Ο υποθυρεοειδισμός, αν βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο, μπορεί να βελτιωθεί κι η σωστή διατροφή μπορεί να συντελέσει σε αυτό. Έτσι, ο κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος, Δημήτρης Γρηγοράκης, μας λέει τι πρέπει να τρώμε.

Όπως αναφέρει, τροφές πλούσες σε ιώδιο, σελήνιο, ψευδάργυρο, τυροσίνη και βιταμίνες είναι κατάλληλες για τον υποθυρεοειδισμό.

Συγκεκριμένα, το ιώδιο βρίσκεται στα θαλασσινά και στα φύκια, αλλά χρειάζεται προσοχή καθώς μεγάλες ποσότητες ιωδίου μπορούν να επηρεάσουν τον θυρεοειδή. Το σελήνιο, από την άλλη, εντοπίζεται σε τροφές όπως οι ξηροί καρποί, τα δημητριακά, το μοσχάρι, τα αυγά, τα ψάρια, ο τόνος, τα καβούρια κι ο αστακός.

Επίσης, ο ψευδάργυρος υπάρχει στα θαλασσινά, στα ψάρια, στο συκώτι, στο κρέας, στα αυγά, στα μανιτάρια και στα σύκα. Η τυροσίνη είναι ένα αμινοξύ που παίζει σημαντικό ρόλο στη λειτουργία του θυρεοειδούς και βρίσκεται στα ψάρια, στο κοτόπουλο, στα τρόφιμα ολικής αλέσεως (π.χ. δημητριακά), στα γαλακτοκομικά, στις μπανάνες, στα φασόλια και στους ξηρούς καρπούς. Τέλος, το β-καροτένιο (πορτοκαλί-κίτρινα φρούτα και λαχανικά: πεπόνι, βερίκοκο, καρότο), η βιταμίνη C (εσπεριδοειδή, φράουλες, πιπεριές) και η βιταμίνη Ε (ελαιόλαδο, ξηροί καρποί) προστατεύουν τον θυρεοειδή.