Made in Greece ο Γ. Καμπούρης & η E-LA-WON: Το λάδι με φύλλα χρυσού & πελάτες εμίρηδες, βασιλικές οικογένειες & τους Μπιλ Γκέιτς, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, Τζένιφερ Άνιστον

H E-LA-WON διακινεί 18 κωδικούς σε προϊόντα ελαιολάδου, μελιού και pesto. 

Ένα success story που αναλύεται σε ένα μοναδικής ποιότητας ελληνικό παρθένο ελαιόλαδο, εκλεπτυσμένη συσκευασία, πολλές διεθνείς βραβεύσεις, εξαγωγές στις τέσσερις άκρες της υδρογείου και πελάτες κάποιους από τους πιο ισχυρούς ανθρώπους στον κόσμο. Αυτό είναι η E-LA-WON, μία εταιρεία που εφαρμόζει στην πράξη το μότο της «πέρνα τα όρια» και έχει ξεπεράσει κάθε αρχική προσδοκία, κατορθώντας να ενταχθεί σε λίστες προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας, όπως στα “World’s Best Olive Oil”.

Για τον Γιάννη Καμπούρη, παρότι ενεργός φιλόλογος επί 36 χρόνια, η ενασχόληση με τον αγροδιατροφικό τομέα ήταν σχεδόν αναπόφευκτη, αφού οι ρίζες του και οι μνήμες του από μία οικόγενεια με μακρά παράδοση στην παραγωγή ελαιολάδου καθόρισαν κατά κάποιον τρόπο το μέλλον του. Όμως, η επιτυχία που χαίρει σήμερα η E-LA-WON ήταν και είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς, οράματος και απόλυτης προσήλωσης του ίδιου του κ. Καμπούρη.

Σήμερα η E-LA-WON διακινεί 18 κωδικούς σε προϊόντα ελαιολάδου, μελιού και pesto. Άσσος στο μανίκι της εταιρείας όμως, είναι το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο με φύλλα βρώσιμου χρυσούπου εμφιαλώνεται σε χειροποίητη πολυτελή συσκευασία και έχουν ήδη γευθεί βασιλικές οικογένειες, εφοπλιστές, φημισμένοι διεθνώς αθλητές και ηθοποιοί. Μεταξύ αυτών οι Μπιλ Γκέιτς, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, Τζένιφερ Άνιστον, Κριστιάνο Ρονάλντο, Τζόρτζιο Αρμάνι κ.α.

Ο κ. Γιάννης Καμπούρης, Διευθύνων Σύμβουλος της E-LA-WON, μιλά στο MadeinGreece.news για την πορεία της επιχείρησής του, τις προσπάθειες για την καθιέρωσή της και την διάδοση του ελληνικού στοιχείου παγκοσμίως, αλλά και τις προσδοκίες του για το μέλλον.

ΕΡ. Ποιο είναι το αφήγημα γύρω από τη δημιουργία της ΕLA-WON; Πώς μπήκαν ελιές, μελίσσια και καλλιέργειες στη ζωή σας; Πώς φτάσατε μέχρι εδώ;

ΑΠ. Καθότι φιλόλογος, οι επισκέψεις τόσο στην Ακρόπολη των Μυκηνών όσο και στο Ανάκτορο του Νέστωρα στην Πύλο κέντρισαν το ενδιαφέρον μου από πλευράς ονοματοδότησης. Στο Αιγαιοπελαγίτικο νησί μου, την Ίμβρο που μεγάλωσα, πέραν της κτηνοτροφίας, τα παιδικά βιώματα ήταν έντονα από τα μπόλια (αγριελιές που εμβολίαζαν), τα ελαιοπερίβολα, τα λιοτρίβια και τα μελίσσια. Ήταν λοιπόν απωθημένο να οδηγηθώ και στον αγροδιατροφικό τομέα, εκτός του εκπαιδευτικού που ασκώ εδώ και 36 χρόνια.

EΡ. Ποια είναι τα ξεχωριστά γευστικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά των ελαιολάδων που παράγετε;

ΑΠ. Η εταιρεία E-LA-WON διακινεί 18 κωδικούς σε προϊόντα ελαιολάδου, μελιού και pesto. Όσον αφορά τις ποικιλίες εξαιρετικού παρθένου ελαιολάδου είναι:

• η Κορωνέικη με «ισχυρισμό υγείας» – Health Claim
• η Αθηνολιά, η πιο πολυβραβευμένη –τώρα και με Χρυσό μετάλλιο από Νέα Υόρκη- με ισορροπημένο
πικρό και πικάντικο και άριστη φρουτώδη γεύση
• η Κουτσουρελιά όπου μαζί με την Αμφίσσης και τη Μεγαρίτικη αποτελούν το Special Blend της εταιρείας μας. Το μοναδικό αυτό «χαρμάνι» αναδύει αρώματα της Ελληνικής φύσης
• η Βιολογική Κορωνέϊκη με παράσημο το Χρυσό βραβείο από τη BIOL 2018 στην Ιταλία

Εδώ να τονίσουμε πως όλα τα ελαιόλαδα μας είναι αγουρόλαδα δηλαδή έγκαιρης συγκομιδής – Οκτωβρίου και σε πολύ καλές συνθήκες αποθήκευσης.

ΕΡ. Πείτε μας για τις βραβεύσεις και ποιο είναι το συγκριτικό σας πλεονέκτημα;

ΑΠ. Η αναγνώριση κάθε προϊόντος είναι το επιστέγασμα του κόπου, της επιμέλειας και γενικά της όλης προσπάθειας ώστε να παραχθεί και να φθάσει άριστα στον καταναλωτή. Τα προϊόντα E-LA-WON έχουν αποκομίσει από Διεθνείς και Παγκοσμίους Διαγωνισμούς 40 και πλέον βραβεία και μετάλλια τόσο για τα οργανοληπτικά τους χαρακτηριστικά όσο και για το design της συσκευασίας. Επιπλέον οι χημικές αναλύσεις με οξύτητες κάτω από 0,3 και τα πιστοποιητικά από το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο με Health Claim τοποθετούν τα προϊόντα μας σε ένα υψηλό επίπεδο και εντάσσονται στην κατηγορία Healthy Foods.

ΕΡ. Αναφερθήκατε σε μέλι και pesto. Κάντε μας μια αναφορά.

ΑΠ. Τα μέλια της E-LA-WON είναι μονοποικιλιακά από τον Ταϋγετο και τον Πάρνωνα με βραβεύσεις στα Great Taste με ειδικές αναφορές και κολακευτικά σχόλια. Έτσι λοιπόν διακινούμε:me-Li Θυμαρίσιο, me-Li Καστανιάς, me-Li Ερυθρελάτης, me-Li Ανθέων Πορτοκαλιάς και me-Li Βανίλιας Ελάτης. Επειδή στόχος της εταιρείας μας είναι η συνεχής ανάπτυξη και βελτίωση, συνδέσαμε τα δύο αρχικά μας προϊόντα με τα ελληνικά pesto (Από το Λατινικό απαρέμφατο pestare και συμβολίζει ό,τι συνθλίβεται). Δημιουργήσαμε ύστερα από πολλές δοκιμές:

• το pesto λιαστής ντομάτας με μαστίχα, βασιλικό και δικό μας –ελάχιστο- μέλι,
• το pesto μαϊντανού που περιέχει τρυφερά φύλλα μαϊντανού, κάπαρη, ξύσμα σκόρδου και δικό μας
ελαιόλαδο.

Αποτελούν γεύσεις που γαργαλάνε τον ουρανίσκο καθώς χρησιμοποιούνται ως συνοδευτικά ποτών ακόμη και για ριζότο ή κριθαρότο.

 

ΕΡ. Ας επανέλθουμε στο ελαιόλαδο, ποια είναι η καινοτομία που λανσάρετε φέτος και τι έχετε να μας πείτε για την αιχμή του δόρατος της εταιρείας σας;

ΑΠ. Από τον Αύγουστο του ’17 είναι πλέον νόμος του κράτους οι μη επαναγεμιζόμενες φιάλες ελαιολάδου στα τραπέζια της εστίασης. Η E-LA-WON για να μην ευθυγραμμιστεί με τους υπόλοιπους παραγωγούς πρωτοτύπησε με τα «Αρώματα ελαιολάδου σε συσκευασία κολόνιας». Με την καινοτομία αυτή απευθύνεται σ’ ένα χώρο gourmet εστιατορίων και ξενοδοχείων όπου αναζητούν κάτι διαφορετικό για τους υψηλού επιπέδου πελάτες τους. Οι «κολόνιες» εστάλησαν τόσο στον Τομ Κρουζ (που έχει σύζυγο ελληνικής καταγωγής) όσο και στην Τζένιφερ Άνιστον (που έχει ρίζες από Κρήτη).

Ο βρώσιμος Χρυσός από την αρχαιότητα αποτελούσε δείγμα ευρωστίας –δύναμης- πολυτέλειας, πέραν βέβαια των ευεργετικών ιδιοτήτων του. Εμφιαλώσαμε εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο με φύλλα βρώσιμου χρυσού σε χειροποίητη πολυτελή συσκευασία και το διακινούμε κυρίως σε αγορές της Ανατολής, όπως Ντουμπάϊ, Άμπου Ντάμπι, Μπαχρέϊν, Κατάρ, Μπανγκόγκ και τώρα τελευταία στη Ρωσία. Αποτελεί αιχμή του δόρατος της εταιρείας μας καθώς το επικοινωνήσαμε σε 5 δισεκατομμυριούχους σύμφωνα με το περιοδικό Forbes (Μπιλ Γκέιτς, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, Τζεφ Μπέζος, Σάντυ Βάρκεϋ, Λάρρυ Πέιτζ), σε 4 φημισμένους αθλητές (Nτάγιαν Τζόνσον, Ρότζερ Φέντερερ, Λεμπρόν Τζέιμς και Κριστιάνο Ρονάλντο) και φέτος σε δύο διάσημους της μόδας(Τζόρτζιο Αρμάνι και Ντόννα Κάραν).

ΕΡ. Ποια ήταν τα δύσκολα βήματα μέχρι τώρα; Υπήρξαν στιγμές αποθάρρυνσης που έγιναν νίκες και επιτυχίες στη συνέχεια;

ΑΠ. Κάθε νέα προσπάθεια και κάθε καινούριο εγχείρημα είναι σαν το μικρό παιδί πρώτα μπουσουλάει, μετά στέκεται στα πόδια του και μετά περπατάει. Όποιος δεν έχει στο μυαλό του αυτή τη φυσική εξέλιξη και βιάζεται να καθιερωθεί, απλώς θα αποτύχει. Βεβαίως και οι αποτυχίες είναι μέσα στο παιχνίδι κι από τις αποτυχίες έρχονται οι επιτυχίες, όμως επιβάλλεται υπομονή, όραμα κι ατσάλινη επιμονή. Δεν ξεχνώ τη συμβουλή κάποιου μεγαλύτερου και καταξιωμένου φίλου: «πρώτα θα σε περιγελάσουν, έπειτα θα σε χλευάσουν και στη συνέχεια θα σε αποδεχτούν».

Δύσκολα βήματα ήταν η διείσδυση στις αγορές του κόσμου. Νίκες και επιτυχίες, η καθιέρωση σε δύσκολες αγορές τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική.

ΕΡ. Εμείς δημιουργήσαμε το site “Made in Greece news”. Πόσο ελληνικό είναι το δικό σας δημιούργημα;

ΑΠ. Κατ’ αρχάς να ευχηθούμε καλορίζικο και καλότυχο το νέο site κι ελπίζουμε να μεταφέρει στα πέρατα της Οικουμένης ό,τι ελληνικό υπάρχει.

Το δικό μας λοιπόν δημιούργημα είναι ελληνικό, μέχρι εκεί που δεν φθάνει, διότι τόσο η ονομασία E-LA-WON (που είναι συλλαβογραφική απόδοση της ελληνικότατης λέξης ΕΛΑΙΟΝ στη Γραμμική Γραφή Β’ εδώ και 3500 χρόνια), όσο και τα ίδια τα προϊόντα ξεχειλίζουν γεύσης και αρώματα της Ελληνικής γης, η οποία με την βιοπικοιλότητα που διαθέτει υπερτερεί σε ποιότητα.

ΕΡ. Σε ποιες χώρες έχετε παρουσία σήμερα;

ΑΠ. Η E-LA-WON διακινεί τα προϊόντα της στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και στην Αμερική. Επιδίωξη της εταιρείας μας είναι και η προσωπική παρουσία μέσω εκθέσεων και γευσιγνωστικών δοκιμών ώστε οι καταναλωτές να γνωρίζουν από κοντά τα προϊόντα.

ΕΡ. Πού ονειρεύεστε να φθάσει στο μέλλον η E-LA-WON; Πώς θα προχωρήσετε και θα εξελίξετε όσα πετύχατε μέχρι τώρα;

ΑΠ. Επειδή το moto μας είναι το «πέρνα τα όρια» δε θα σταματήσουμε πουθενά να επικοινωνούμε ελληνικά προϊόντα μέχρι την άκρη του κόσμου και να ενταχθούμε σε λίστες προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας, όπως φέτος μπήκαμε στα “World’s Best Olive Oil” και είναι τιμή μας.

Στρατηγική της εταιρείας μας είναι η συνεχής επένδυση και καινοτομία σ’ όλους τους τομείς από μείωση των παραγόμενων αποβλήτων (π.χ. στο ελαιοτριβείο) μέχρι την κυκλική οικονομία.

ΕΡ. Τι θέλετε ακόμη να προσθέσετε;

ΑΠ. Είναι σημαντικό να τονίσω ότι οι συσκευασίες E-LA-WON έγιναν αντικείμενο μεταπτυχιακής μελέτης στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, συμμετείχαν πιλοτικά στο πρόγραμμα «Έξυπνη συσκευασία» στο ΤΕΙ Αθηνών και τέλος στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής στη Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών στο πρόγραμμα Μεταπτυχιακών σπουδών «Νέες Τεχνολογίες και Μάρκετινγκ» αποτέλεσε εργασία στο μάθημα «Διαχείριση Καινοτομίας και Τεχνολογίας».

Όλα αυτά μας κάνουν περήφανους για τα κατορθώματα της E-LA-WON.

Who is Who

Ιωάννης Καμπούρης, Professor, Writer, Entrepreneur

Πρόεδρος του εκπαιδευτικού οργανισμού «Σύγχρονο» και διευθύνων σύμβουλος της «E-LA-WON»

Ο Γιάννης Καμπούρης είναι φιλόλογος και διευθύνει από το 1989 την αλυσίδα φροντιστηρίων μέσης εκπαίδευσης «Σύγχρονο» για την εισαγωγή των υποψηφίων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Είναι συγγραφέας βιβλίων εκπαιδευτικού περιεχομένου που κυκλοφορούν στις εκδόσεις Πατάκη.

Το 2014 ιδρύει και διευθύνει εταιρία παραγωγής και τυποποίησης ελαιολάδου και άλλων αγροτικών προϊόντων με την επωνυμία «E-LA-WON». Τα προϊόντα της «E-LA-WON» είναι βραβευμένο Ελαιόλαδο, Ποιοτικό Μονοποικιλιακό Μέλι, Αρρώνια και άλλες Υπερτροφές.

Η εταιρία του έχει τιμηθεί με 40+ βραβεία και διακρίσεις. Το προϊόν «E-la-won Gold», ελαιόλαδο με φύλλα βρώσιμου χρυσού, έχει αναδειχθεί σε καινοτόμο ελληνικό προϊόν, καθώς και το Luxury E-LA-WON σε συσκευασία κολόνιας.

Ο Γιάννης Καμπούρης αρθρογραφεί σε εφημερίδες και περιοδικά, συμμετέχει ως ομιλητής σε συνέδρια, διαλέξεις, προγράμματα εκπαιδευτικού και επιχειρηματικού περιεχομένου και πλήθος σεμιναρίων, εκπομπών και ημερίδων στον ημερήσιο και τον ηλεκτρονικό τύπο στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Είναι παντρεμένος και έχει 3 παιδιά.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε πρώτη φορά στο MadeinGreecenews στις 14/5/2018