Στα social media το μέλλον της εταιρικής επικοινωνίας και συνεργασίας

 Μία ισχυρή δόση εξωστρέφειας, διαφάνειας και ενίσχυσης των εργαζομένων τους σε αυτό που μέχρι πρότινος ονομαζόταν ιεραρχικό μοντέλο διοίκησης (command & control), και το οποίο αποτελούσε χαρακτηριστικό της σύγχρονης επιχείρησης για περισσότερο από έναν αιώνα, προσθέτουν οι CEOs παγκοσμίως, σύμφωνα με μελέτη της IBM. 

Μία ισχυρή δόση εξωστρέφειας, διαφάνειας και ενίσχυσης των εργαζομένων τους σε αυτό που μέχρι πρότινος ονομαζόταν ιεραρχικό μοντέλο διοίκησης (command & control), και το οποίο αποτελούσε χαρακτηριστικό της σύγχρονης επιχείρησης για περισσότερο από έναν αιώνα, προσθέτουν οι CEOs παγκοσμίως, σύμφωνα με μελέτη της IBM.


Σύμφωνα με τη μελέτη, οι εταιρείες που ξεπερνούν σε επιδόσεις τους ανταγωνιστές τους έχουν 30% περισσότερες πιθανότητες να αναγνωρίσουν ότι η εξωστρέφεια – η οποία συχνά χαρακτηρίζεται από την ευρύτερη χρήση τωνμέσων κοινωνικής δικτύωσης ως σημαντικό παράγοντα προώθησης της συνεργασίας και της καινοτομίας - ασκεί καίρια επιρροή στους οργανισμούς τους. Οι εταιρείες με τις υψηλότερες επιδόσεις υιοθετούν νέα μοντέλα εργασίας τα οποία αντλούν από τη συλλογική ευφυΐα ενός οργανισμού και των δικτύων του, για να επινοήσουν νέες ιδέες και λύσεις που θα οδηγήσουν σε αύξηση της κερδοφορίας και σε ανάπτυξη.

Η υπόθεση της μελέτης της IBM είναι πως για να δημιουργηθούν στενότερες σχέσεις με πελάτες, συνεργάτες και μια νέα γενιά εργαζομένων στο μέλλον, οι CEOs θα μεταθέσουν την εστίαση από τη χρήση του e-mail και του τηλεφώνου, ως πρωταρχικά οχήματα επικοινωνίας, στη χρήση κοινωνικών μέσων δικτύωσης, ως μια νέα οδό απευθείας επαφής και επικοινωνίας.

Σήμερα, μόνο 16% των διευθυνόντων συμβούλων χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social business platforms) για να συνδεθούν με πελάτες, το νούμερο όμως αυτό προβλέπεται να εκτιναχθεί στο 57% μέσα στα επόμενα τρία με πέντε χρόνια. Ενώ τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι η μέθοδος που χρησιμοποιείται λιγότερο από όλες τις άλλες μεθόδους διάδρασης με τους πελάτες σήμερα, μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια εκτιμάται πως θα καταλάβει τη δεύτερη θέση αμέσως μετά από τις προσωπικές συναλλαγές.

Ενα από τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας αναδεικνύει το πόσο συνειδητοποιημένοι είναι οι CEOs για τις επιπτώσεις και την επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, καθώς η άποψή τους είναι υπέρ της εμβάθυνσης αυτών και της χρήσης δυναμικών κοινωνικών δικτύων για να αξιοποιήσουν τη συλλογική ευφυϊα με στόχο τη δημιουργία νέων μοντέλων συνεργασίας.

Επίσης, η έρευνα της IBM αποκάλυψε ότι η τεχνολογία θεωρείται ισχυρό εργαλείο για την αναδιαμόρφωση των οργανωτικών δομών. Περισσότεροι από τους μισούς CEOs (53%) σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία για να διευκολύνουν τις ευρύτερες συνεργασίες με εξωτερικούς οργανισμούς, ενώ το 52% στρέφουν την προσοχή τους στην προώθηση μεγαλύτερη συνεργασίας στο εσωτερικό των οργανισμών τους.

Τέλος, οι CEOs θεωρούν ότι οι διαπροσωπικές δεξιότητες συνεργασίας(75%), η επικοινωνία (67%), η δημιουργικότητα (61%) και η ευελιξία(61%) είναι παράγοντες – κλειδιά για την ικανότητα του εργαζόμενου να λειτουργεί με επιτυχία σε ένα πιο περίπλοκο και διασυνδεδεμένο περιβάλλον.

Η εν λόγω μελέτη πραγματοποιήθηκε σε περισσότερους από 1.700 διευθύνοντες συμβούλους από 64 χώρες και 18 κλάδους της αγοράς παγκοσμίως.

Πηγή: emea.gr