Αυτά είναι τα 5 συστατικά επιτυχίας στο Facebook - Ακολουθήστε τα & γίνετε εξπερ των social media στο λεπτό!

Η παρουσία μιας επιχείρησης στα κοινωνικά δίκτυα είναι πλέον απαραίτητο συστατικό του marketing mix της. Δεν αρκεί όμως μια σελίδα...

Για να υπάρχουν αποτελέσματα θα πρέπει η σελίδα να είναι "ζωντανή" και να προκαλεί την αλληλεπίδραση με το κοινό. Δείτε τα πέντε σημαντικότερα συστατικά επιτυχίας:

1. Συχνότητα δημοσιεύσεων. Κάθε πότε πρέπει να πραγματοποιούνται δημοσιεύσεις; Πάνω από μία φορά την ημέρα; Μήπως μια δημοσίευση κάθε 10 μέρες; Ποιά είναι η σωστή συχνότητα; Σίγουρα δεν θα πρέπει να κουράζουμε το κοινό μας. Επίσης οι δημοσιεύσεις δεν θα πρέπει να είναι σε τόσο αραιά διαστήματα που το κοινό μας να μας ξεχνά.

Θα πρέπει να εξετάσουμε προσεκτικά τα στατιστικά στοιχεία  της σελίδας για να εντοπίσουμε το διάστημα κατά το οποίο μια δημοσίευση αποκτά το μέγιστο engagement. Στην αρχή θα πρέπει να βασιστούμε στην εμπειρία, δοκιμάζοντας διαστήματα που θεωρούμε ότι θα αποδόσουν καλύτερα. Οι μετρήσεις και οι δοκιμές θα μας οδηγήσουν στο τελικό αποτέλεσμα. Και πάλι όμως δεν θα πρέπει να επαναπαυθούμε. Το κοινό μας αλλάζει. Το facebook αλλάζει. Το ίδιο και η συμπεριφορά κάθε κοινού. Θα πρέπει λοιπόν να θέτουμε υπό αμφισβήτηση την πολιτική των δημοσιεύσεων, επανεξετάζοντας τα στοιχεία μας και δοκιμάζοντας διαφορετικές προσεγγίσεις.

2. Περιεχόμενο δημοσιεύσεων.  Καλημέρες, αρκουδάκια και γατούλες ή κατευθείαν στο ψητό; Μήπως πρέπει να πω έμμεσα τι πουλάω ή να το βροντοφωνάξω; Με video, σκέτες φωτογραφίες, carousel ή τι άλλο; Να υπάρχει call to action; Ποιό πρέπει να είναι αυτό; Μήπως όλα ή κάποια από τα παραπάνω; Ποιά; Με τι σειρά και συχνότητα; Αυτά θα τα απαντήσει η πολύ καλή γνώση του κοινού στο οποίο απευθύνεται η σελίδα, οι μετρήσεις ανταπόκρισης του κοινού και η εμπειρία. Δεν πρέπει να ξεχνάμε βέβαια και τη δημιουργικότητα.

Άλλο το video με την παιχνιδιάρα γατούλα που κάνει τούμπες και άλλο το video με τη γατούλα που αλληλεπιδρά με το προϊόν μας. Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δεν μας ενδιαφέρει μόνο η αλληλεπίδραση του κοινού με τη δημοσίευση, αλλά κυρίως η αποτελεσματικότητα. Τι χρήματα μπαίνουν στο ταμείο της επιχείρησής μας;

3. Ύφος και είδος απαντήσεων.  Σοβαρές ή πολύ φιλικές απαντήσεις; Αναλυτικές ή λακωνικές; Δημόσιες ή ιδιωτικές; Πως να απαντήσω για 100στή φορά στην ερώτηση "τιμούλα;" που έγινε στο ίδιο post, το οποίο μάλιστα αναφέρει και την τιμή; Η αντιμετώπιση στα παραπάνω ερωτήματα είναι μέρος της ταυτότητας της επιχείρησής σας σε συνδυασμό με την ταυτότητα του κοινού σας. Δεν θα περίμενε κανείς να απαντά με το ίδιο ύφος ένα γραφείο τελετών και ο διοργανωτής ενός rave party.

4. Ταχύτητα απαντήσεων.  Ο γενικός κανόνας είναι ότι όσο πιο γρήγορα απαντήσεις, τόσο πιο πιθανό είναι να κερδίσεις τον πελάτη. Δεν είναι όμως πάντα έτσι. Υπάρχουν ερωτήσεις που κάποιος θα περίμενε ότι πρέπει να προηγηθεί έρευνα για να απαντηθούν. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η γρήγορη απάντηση δίνει μια αίσθηση προχειρότητας και αφαιρεί κύρος.

5. Διαχείριση κρίσεων. Τι κάνουμε όταν ανοίγουν οι ουρανοί; Σίγουρα δεν αντιδρούμε σπασμωδικά. Ο χειρισμός μιας κρίσης απαιτεί ψύχραιμους, λεπτούς χειρισμούς και εμπειρία. Πρέπει να αξιολογηθεί η κατάσταση, να συνυπολογιστούν πολλοί παράγοντες και να συνταχθεί ένα πλάνο δράσης. 

Συμπεράσματα. Για να αποδίδει μια επαγγελματική σελίδα στο Facebook, χρειάζεται πειραματισμός, γνώση, εμπειρία και κυρίως αφοσίωση. Όλα αυτά κοστίζουν πάρα πολύ σε χρόνο, ενώ υπάρχει πάντα ο κίνδυνος, κάποιες λάθος κινήσεις να οδηγήσουν σε καταστροφή. Ιδανικά, η διαχείρηση μιας σελίδας στο facebook θα πρέπει να γίνεται από κάποιον έμπειρο επαγγελματία. Δεν αποτελεί δουλειά του επιχειρηματία, αφού ο χρόνος του είναι πολύτιμος και δυσεύρετος, ή κάποιου υπαλλήλου που έχει άλλες 10 αρμοδιότητες στην επιχείρηση.