Ποιος είπε πως οι γονείς δεν έχουν λαθεμένη επικοινωνία με τα παιδιά τους - Ιδού τα 5 πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα!

Οι γονείς αναζητούν την αιτία του προβλήματος επικοινωνίας συνήθως στο παιδί, αγνοώντας ότι τις περισσότερες φορές το λάθος είναι δικό τους.

Αυτά είναι τα συχνότερα επικοινωνιακά λάθη των γονιών...

Δίνουν διαταγές και Προστάζουν

Για παράδειγμα, λένε «Σταμάτα να κλαις», «Μη μου μιλάς άσχημα», «Μη γκρινιάζεις», «Πήγαινε αμέσως να τελειώσεις τα μαθήματά σου», κλπ.

Γράφει η Δρ. Λίζα Βάρβογλη στο varvogli.gr

Απειλούν

Απειλούν το παιδί ότι θα υπάρχει κάποια δυσάρεστη συνέπεια αν συνεχίσει να φέρεται άσχημα ή δεν κάνει αυτό που πρέπει. Τις περισσότερες φορές η απειλή είναι εξωπραγματική και το παιδί αντιλαμβάνεται ότι δεν ισχύει. Για παράδειγμα, ο γονιός λέει «Αν συνεχίσεις τη γκρίνια δε θα σου πάρω σοκολάτα όλο το χειμώνα», «Σταμάτα να τσακώνεσαι με την αδερφή σου γιατί δε θα σε αφήσω να πας προπόνηση μπάσκετ όλη τη χρονιά», κλπ.

Κάνουν κήρυγμα

Λένε απειλητικά ποιο είναι το σωστό. Με λανθασμένο τρόπο προσπαθούν να περάσουν το σωστό μήνυμα, αλλά επειδή το επιβάλλουν ηθικολογώντας και πιέζοντας το παιδί, αυτό αντιδρά. Για παράδειγμα, «Δε ντρέπεσαι να μιλάς άσχημα;», «Τα καλά παιδιά δεν αντιμιλούν», κλπ.

Κρίνουν, Κατακρίνουν, Κατηγορούν

Οι γονείς κάνουν αρνητική αξιολόγηση του παιδιού τους συνολικά και ως άτομο, κάτι που είναι προσβλητικό για το παιδί. Για παράδειγμα, «Δε ντρέπεσαι; Πάλι έκανες λάθος!», «Αυτό το κάνουν τα μωρά, όχι τα μεγάλα παιδιά σαν εσένα», «Πάντα βιάζεσαι και πασαλείβεις τα μαθήματά σου, ντροπή!».

Κοροϊδεύουν, Γελοιοποιούν, Κάνουν το παιδί να ντραπεί

 Κάνουν το παιδί να αισθανθεί ντροπή για τον εαυτό του, το γελοιοποιούν και το κατατάσσουν σε μία αρνητική κατηγορία, κάνοντας το παιδί να νιώθει άσχημα για τον εαυτό του. «Ντροπή σου, πάλι φέρεσαι σα μωρό», «Είσαι βλάκας», «Μη τρως σα γουρούνι».

Η Δρ Λίζα Βάρβογλη, Ph.D., είναι ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια, που έχει κάνει τη µεταπτυχιακή της εκπαίδευση στα Πανεπιστήµια της Βοστώνης Tufts, Northeastern και Harvard (πτυχία Μάστερ, ∆ιδακτορικό και Μεταδιδακτορική Εκπαίδευση). Είναι µέλος του διδακτικού προσωπικού της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστηµίου Αθηνών, ΜΠΣ «Επιστήµη του Στρες και Προαγωγή της Υγείας» και διατηρεί ιδιωτικό γραφείο. Τα άρθρα της δηµοσιεύονται σε σηµαντικά ελληνικά και διεθνή επιστηµονικά περιοδικά.

Εργάζεται µε ενήλικες, παιδιά, εφήβους, φοιτητές και τις οικογένειές τους στην Αµερική και την Ελλάδα, καλύπτοντας θέµατα σωστής ανατροφής, διαπαιδαγώγησης και επικοινωνίας παιδιών και γονιών αλλά και διάφορες δυσκολίες, όπως άγχος, χαµηλή αυτοεκτίµηση, κατάθλιψη, µαθησιακές δυσκολίες, διάσπαση προσοχής κ.λπ. Έχει εκτενή εµπειρία µε περισσότερες από 10.000 ώρες ψυχοθεραπείας και συµβουλευτικής µε ενήλικες, παιδιά, εφήβους και οικογένειες, ατοµικά ή οµαδικά, στο γραφείο της, σε σχολεία και στο παιδιατρικό νοσοκοµείο Children’s Hospital του Harvard.

Έχει γράψει επιστηµονικά συγγράµµατα και βιβλία αυτοβοήθειας, καθώς και πολλά παιδικά βιβλία. Για το βιβλίο της Το µυστήριο του σοκολατένιου γλυκού, από τη σειρά Ανελάντα και Μάξιµος – Πράκτορες Μυστηρίου, απέσπασε το 1ο Βραβείο Παιδικού Βιβλίου στα βραβεία Public το 2016. Την ίδια χρονιά βραβεύτηκε από την Unesco για την προσφορά της στα γράµµατα και τον πολιτισµό.