Αποκλειστικό: Η Λένα Μαμιδάκη & η "Ανώσκελη" - Λάδι τσικουδιά & κρασιά- τα πολυβραβευμένα “Made in Greece" προϊόντα της οικογένειας (ΦΩΤΟ)

Η Λένα Μαμιδάκη υπεύθυνη μάρκετινγκ στην αγροτική εταιρεία "Ανώσκελη" μας ξεναγεί στον κόσμο των εξαιρετιικών σε ποιότητα και πολυβραβευμένων προϊόντων της εταιρείας

Σ’ ένα μικρό χωριό της επαρχίας Κισσάμου, την Ανώσκελη, τόπο καταγωγής της οικογένειας Μαμιδάκη, κτίστηκε πριν από πολλά χρόνια ένα ελαιουργείο για την επεξεργασία και εκμετάλλευση του ελαιόλαδου που παρήγαγε η οικογένεια.

 

Με τα χρόνια η παραγωγή μεγάλωσε, η φήμη του εξαιρετικού παρθένου ελαιόλαδου εξαπλώθηκε και η ανάγκη για εκσυγχρονισμό της παραγωγής οδήγησε την οικογένεια στην κατασκευή νέου ελαιουργείου με τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές, αλλά και στην απόφαση να διαθέσει το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο στην Ελληνική και Διεθνή αγορά με την ονομασία ΑΝΩΣΚΕΛΗ, τιμώντας έτσι τον τόπο καταγωγής της.

 

Το έντονο φρουτώδες αυτό ελαιόλαδο με τη μυρωδιά φρεσκοστυμμένης ελιάς, βγαίνει με ψυχρή έκθλιψη και διαδικασία προσεγμένη από τη συλλογή του καρπού μέχρι την εμφιάλωση, στο σύγχρονο ελαιοτριβείο της οικογένειας Μαμιδάκη στο χωριό Ανώσκελη .

 

Εξαιρετικό και βραβευμένο το βιολογικό, εξίσου καλό και το απλό εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο, και τα δύο Π.Ο.Π. Κολυμβάρι, αξίζει να τα δοκιμάσετε.


.

 

Σταδιακά η εταιρεία επεκτάθηκε και στην καλλιέργεια και διάθεση Κρητικού οίνου, αρχικά με την ονομασία ΑΝΩΣΚΕΛΗ, ενώ από το 2011 διαθέτει στην αγορά λευκό και ερυθρό ξηρό οίνο με την ονομασία ΑΝΩ ΠΛΑΓΙΑ.

 

Τα χαρακτηριστικά των κρασιών που παράγει η «Ανώσκελη» είναι η φρεσκάδα, το έντονα λαμπερό χρώμα, η υψηλή οξύτητα και τα πλούσια δάκρυα στο ποτήρι. Δοκιμάζοντας τα αντιλαμβάνεσαι το άρωμα κίτρινων φρούτων και άνθη λουλουδιών.

 

Το λάδι το κρασί και το νεοαφιχθέν τσίπουρο «Άνω Κάτω» , που παράγει η εταιρεία «Ανώσκελη» έχουν κερδίσει τις καλύτερες εντυπώσεις στην εγχώρια αγορά καθώς και πολλά βραβεία λόγω της εξαιρετικής ποιότητας και της μοναδικής γεύσης που διαθέτουν.

Η τσικουδιά «Άνω Κάτω», με το κρυστάλλινο χρώμα είναι Απόσταγμα επιλεγμένων στέμφυλων βιολογικής γεωργίας από αμπελώνες χαμηλής στρεμματικής απόδοσης . Έχει απαλό άρωμα σταφυλιών, μέση οξύτητα, ισορροπημένη γεύση εξαιρετική διαύγεια ενώ στη μύτη συναντιούνται ευχάριστα αρώματα λουλουδιών με εντυπωσιακές νότες πράσινων φρούτων.

Σημείο αναφοράς στα προϊόντα της εταιρείας «Ανώσκελη» δεν είναι μόνο η εξαιρετική ποιότητα αλλά και οι υπέροχες συσκευασίες. Επιτέλους τα ποιοτικά ελληνικά προϊόντα βρήκαν τη συσκευασία που τους αρμόζει.

Το εξαιρετικά αγνό παρθένο ελαιόλαδο τοποθετείται σε μίνιμαλ μπουκάλια που ακολουθούν τις επιταγές του σύγχρονου design και υπό την ονομασία «Anoskeli» παίρνουν θέση στα ράφια ντελικατέσεν καταστημάτων στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Τα κρασιά «Άνω Πλαγιά» μπαίνουν σε μίνιμαλ μπουκάλια με πολύ όμορφες ετικέτες.

Τα κρασιά "Ανωφέρεια" μπήκαν σε υπέροχα μαυρόασπρα μπουκάλια με εξαιρετικό μίνιμαλ design.

 

Το τσίπουρο «Άνω Κάτω» μπήκε σε ένα μπουκάλι «Έργο τέχνης» που έλαβε το βραβείο ERMIS 2014 GOLD στη κατηγορία design (Συσκευασία αλκοολούχων ποτών).

Δοκίμασα πριν από πολλά χρόνια το λάδι το  και τα εξαιρετικά κρασιά της «Ανώσκελη» και από τότε ανήκω στους φανατικούς οπαδούς τους. Γνωρίζοντας την Λένα Μαμιδάκη, υπεύθυνη μάρκετινγκ στην εταιρεία, κατάλαβα ότι πίσω από αυτή την επιτυχημένη πορεία κρύβεται η αγάπη , το μεράκι και ο απόλυτος επαγγελματισμός μιας ομάδας ανθρώπων.

Η Λένα Μαμιδάκη με χαρά δέχθηκε να μας πει την ιστορία της «Aνώσκελη» και να μας ξεναγήσει στον υπέροχο κόσμο των «Made in Greece» προϊόντων που αξίζει να γνωρίσετε.

Συνέντευξη στην Ειρήνη Πιτσόλη
 

Ποιο είναι το story- το αφήγημα γύρω από τη δημιουργία της επιχείρησης σας;

Η Αγροτική Εταιρεία ΑΝΩΣΚΕΛΗ ΑΒΕΕ είναι το αποτέλεσμα της αγάπης μιας οικογένειας, των Αφων Αλεξάνδρου Μαμιδάκη, για τον τόπο καταγωγής τους και τα προϊόντα του. Το χωριό Ανώσκελη, τόπος καταγωγής της οικογένειας, είναι ένα μικρό ημιορεινό χωριό της επαρχίας Κισσάμου περιτριγυρισμένο από ελιές, αμπέλια, πορτοκαλιές και λεμονιές. Τα παιδιά της οικογένειας άνοιξαν κάποια στιγμή τα φτερά τους μακριά από τον τόπο καταγωγής τους και ασχολήθηκαν με τη ναυτιλία, τα πετρελαιοειδή και τον τουρισμό με επιτυχία, αλλά δεν ξέχασαν ποτέ την Ανώσκελη.

Πώς φτάσατε μέχρι εδώ;

Το ελαιόλαδο, με το οποίο μεγάλωσαν από παιδιά, ξεκίνησε αρχικά να παράγεται για τις ανάγκες της οικογένειας και των φίλων της, στο παλιό ελαιοτριβείο στα μέσα της δεκαετίας του ’80. Ήταν τόσο μεγάλη η επιτυχία και η αποδοχή του που οδήγησε τον πατριάρχη της οικογένειας, Κυριάκο Μαμιδάκη, να πάρει την απόφαση, μετά από παρότρυνση όλων όσων είχαν δοκιμάσει το λάδι, να ξεκινήσει την παραγωγή με σκοπό την εμπορία. Έτσι το 1983 ιδρύθηκε η εταιρεία και το 1988 ανακατασκευάστηκε το παραδοσιακό ελαιοτριβείο, ενώ το 2004 εκσυγχρονίστηκε πλήρως. Το 2009 κατασκευάστηκε ένα σύγχρονο οινοποιείο και το 2014 ο χώρος επισκεψιμότητας στον οποίο δόθηκε το όνομα της μητέρας των παιδιών, Ειρήνη, προς τιμή της. Ετσι σήμερα η ΑΝΩΣΚΕΛΗ παράγει, συσκευάζει και εμπορεύεται Εξαιρετικό Παρθένο Ελαιόλαδο, κρασιά και παραδοσιακή τσικουδιά.

Μιλήστε μας για τα λάδια της "Ανώσκελη"; Ποια είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους;

Το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο ΑΝΩΣΚΕΛΗ είναι το κυριότερο προϊόν που παράγει η εταιρεία. Είναι ένα προϊόν με εξαιρετικά χαρακτηριστικά: διαθέτει ΠΟΠ Κολυμβαρίου (ένα από τα καλύτερα, πολυβραβευμένα και διεθνώς αναγνωρισμένα ΠΟΠ), μέση οξύτητα 0.5%, σταθερά υψηλή ποιότητα, με εξαιρετικά αρώματα και πλούσια γεύση. Το προϊόν διατίθεται σε εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο και βιολογικό εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο. Και τα δύο προϊόντα έχουν λάβει πολλές και σημαντικές διακρίσεις σε διαγωνισμούς του εξωτερικού.

Μιλήστε μας για τα κρασιά που παράγονται στην Ανώσκελη

Στην παραγωγή κρασιού η εταιρεία μπήκε σχετικά πρόσφατα, γύρω στο 2009. Λίγα χρόνια πριν είχε ξεκινήσει φυτεύοντας τα πρώτα αμπέλια στη γύρω περιοχή, έχοντας προηγουμένως αναγνωρίσει αφ’ ενός τις δυνατότητες του τόπου για παραγωγή εξαιρετικών προϊόντων (καιρικές συνθήκες, έδαφος, κλπ), αλλά και το «κενό» που υπήρχε ακόμη την περίοδο εκείνη στην αγορά Κρητικών κρασιών, τα οποία έως και λίγα χρόνια πριν ήταν αρκετά «παρεξηγημένα». Δεν είναι τυχαίο ότι τα τελευταία χρόνια έχει γίνει μεγάλη προσπάθεια από τους οινοποιούς της Κρήτης και βλέπουμε ολοένα και περισσότερα ποιοτικά κρασιά από την Κρήτη, καθώς και την αναγνώριση και αποδοχή Κρητικών ποικιλιών (όπως, π.χ. το Βιδιανό, η Βηλάνα, το Κοτσυφάλι, κ.α.) Σήμερα η ΑΝΩΣΚΕΛΗ διαθέτει δύο σειρές κρασιών: την ΑΝΩ ΠΛΑΓΙΑ (λευκό, ροζέ, ερυθρό) που είναι πολύ-ποικιλιακοί οίνοι και την ΑΝΩΦΕΡΕΙΑ (Βηλάνα, Syrah και ημί-γλυκό) που είναι μονο-ποικιλιακοί οίνοι.

 

Παράλληλα πειραματιζόμαστε με διάφορες ποικιλίες, ενώ ετοιμαζόμαστε στο προσεχές μέλλον να ρίξουμε στην αγορά πειραματικά, σε μία πολύ μικρή ποσότητα Ρωμέϊκο (το όνομα το αναζητούμε ακόμη!) το οποίο θα διατίθεται σε εξαιρετικά περιορισμένο αριθμό φιαλών, καθώς παλαιώνεται με την μέθοδο SOLERA για μία πενταετία.

 

Το τσίπουρο της "Ανώσκελη" το "Άνω-Κάτω", κατέκτησε την ελληνική αγορά . Εκτός από το μπουκάλι ,έργο τέχνης, και το πολύ πρωτότυπο όνομα σε τι άλλο οφείλεται η επιτυχία του;

Πριν λίγα χρόνια αποφασίσαμε να προχωρήσουμε με τη διάθεση, σε μικρές ποσότητες, της τσικουδιάς μας με το «παιχνιδιάρικο» όνομα ΑΝΩ ΚΑΤΩ (είναι γλυκόπιοτη και σε κάνει «άνω κάτω», με την καλή έννοια).

Πρόκειται για ένα premium προϊόν, τόσο ποιοτικά, όσο και από άποψη design. Είναι ένα προϊόν που έχει τύχει θετικής αποδοχής, ωστόσο δεν έχει βρει τη θέση που του αξίζει σε πολλές κάβες, εξαιτίας της δυσκολίας πρόσβασης σε σοβαρά δίκτυα διανομής, ένα πρόβλημα το οποίο αντιμετωπίζουν αρκετοί μικροί παραγωγοί. Στο άμεσο προσεχές διάστημα ετοιμαζόμαστε να κυκλοφορήσουμε μία νέα τσικουδιά με το όνομα ΑΝΩΣΚΕΛΗ που στόχο έχει μία θέση στο ράφι των σούπερ μάρκετ. Έτσι η τσικουδιά ΑΝΩ ΚΑΤΩ θα διοχετεύεται πλέον μόνο σε κάβες, εστιατόρια και ξενοδοχεία, ενώ η τσικουδιά ΑΝΩΣΚΕΛΗ θα διατίθεται στα σούπερ μάρκετ.

 

Ποια ήταν τα δύσκολα και ποια τα εύκολα βήματα μέχρι τώρα;

Όταν παράγεις αγροτικά προϊόντα, είσαι «έρμαιο» των καπρίτσιων της φύσης. Δεν είναι τυχαίο ότι η τιμή του ελαιόλαδου σε παγκόσμιο επίπεδο ανεβοκατεβαίνει σαν να είναι χρηματιστηριακή και ουσιαστικά καθορίζεται από τη διάθεση ικανής ποσότητας σε διεθνές επίπεδο. Ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες που θα υπάρξουν καθ’ όλη τη διάρκεια της παραγωγικής περιόδου και αλλά και της περιόδου συγκομιδής, μπορεί να αυξομειώνεται η ποσότητα παραγωγής, αλλά και η ποιότητα του προϊόντος. Αυτό, όταν είσαι ένας μικρός, τοπικός ελαιοπαραγωγός με ΠΟΠ, κάνει αρκετές χρονιές «δύσκολη» τη ζωή μας, καθώς δεν είναι εύκολο να ανοιχθείς στη διεθνή αγορά αν δεν είσαι σίγουρος ότι μπορείς να διαθέτεις μία σταθερή ποσότητα προϊόντων στους πελάτες σου. Και βέβαια, δεν είναι εύκολο να παράγεις και να λειτουργείς στην Ελλάδα, μέσα σε συνθήκες οικονομικής κρίσης και απέραντης γραφειοκρατίας.

Από την άλλη πλευρά όμως, είναι μεγάλη η χαρά που παίρνεις όταν βλέπεις τα προϊόντα που με τόση αγάπη και φροντίδα έχεις φτιάξει, να τυγχάνουν της αποδοχής του κόσμου και μία θέση στο τραπέζι τους, μέσα σε τόσο δύσκολες συνθήκες. Είναι μεγάλη πρόκληση να προσπαθείς να διατηρήσεις την εξαιρετική ποιότητα του προϊόντος σου, σε μία τιμή που δεν το καθιστά το φθηνότερο της αγοράς, όταν υπάρχει έντονος ανταγωνισμός, όταν ο κόσμος δυσκολεύεται λόγω της οικονομικής κρίσης και κάνει μία στροφή προς φθηνότερα προϊόντα, κάποια από τα οποία όμως είναι μερικές φορές «αμφιλεγόμενης» ποιότητας και προέλευσης…. Έχουμε όμως εμπιστοσύνη στο καταναλωτικό κοινό που ξέρει να ξεχωρίζει το ποιοτικό προϊόν και να επιβραβεύει τον παραγωγό του γι’ αυτό.

Πώς θα προχωρήσετε και θα εξελίξετε όσα πετύχατε μέχρι τώρα; Υπάρχει σχέδιο; Υπάρχουν πλάνα;

Η εταιρεία μας παραμένει μία μικρή, οικογενειακή επιχείρηση, όμως τα τελευταία χρόνια έχει κάνει σημαντικά βήματα για τον εκσυγχρονισμό και την αναδιοργάνωσή της και τα αποτελέσματα είναι πλέον ορατά. Με τον εκσυγχρονισμό των μονάδων παραγωγής, μπορεί πλέον να επικεντρωθεί στον κύριο στόχο της που ήταν και παραμένει, η παραγωγή και διάθεση ποιοτικών αγροτικών προϊόντων, στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Μέσα στα επόμενα σχέδιά μας είναι η διεύρυνση της γκάμας των προϊόντων μας και αυτή την εποχή είμαστε σε αναζήτηση νέων προϊόντων και ιδεών. Επίσης, είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι με την αποδοχή που είχε ο χώρος επισκεψιμότητας που ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2014. Περίπου 10.000 άνθρωποι μέσα στο 2017 επισκέφτηκαν το χώρο αυτό, ξεναγήθηκαν, έμαθαν τη διαδικασία παραγωγής του λαδιού και των κρασιών και δοκίμασαν τα προϊόντα μας! Οι επισκέπτες μας προέρχονται κυρίως από τη Βόρεια και Κεντρική Ευρώπη, άλλα έχουμε και επισκέπτες από Ισραήλ, Τουρκία, ΗΠΑ, Ρωσία, Αυστραλία.

Εντυπωσιάζονται από τη διαδικασία παραγωγής του ελαιόλαδου, τις δεξαμενές, το γεγονός ότι κάθε φιάλη μας διαθέτει ένα μοναδικό σειριακό αριθμό, δηλαδή έχει τη δική της ταυτότητα, καθώς και το ότι ανακυκλώνουμε ότι μπορούμε από την παραγωγική διαδικασία (χρησιμοποιούμε την πυρήνα ως καύσιμο, κάνουμε κομπόστ στα φύλλα ή τα δίνουμε στους βοσκούς για τα ζώα τους).

Εμείς λέμε την στήλη μας ''Made in Greece''. Πόσο ελληνικό είναι το δικό σας προϊόν ή δημιούργημα;

Το Made in Greece είναι αυτό που πραγματικά αντιπροσωπεύει τα προϊόντα μας. Το ελαιόλαδο και τα κρασιά είναι από τα πλέον χαρακτηριστικά ελληνικά προϊόντα και ειδικά τα προϊόντα της ΑΝΩΣΚΕΛΗ έχουν παραχθεί με αγάπη και μεράκι από Έλληνες, από αγνά υλικά προερχόμενα από την ευλογημένη Κρητική γη, ενώ ακόμη και ο σχεδιασμός των συσκευασιών γίνεται σε συνεργασία με Έλληνες γραφίστες και εξειδικευμένες εταιρείες. Άρα ναι, είμαστε Made in Greece! Και πολύ περήφανοι γι’ αυτό!

Πού ονειρεύεστε ότι να φτάσει στο μέλλον η "Ανωσκελή"; Ποιους στόχους έχετε για αυτό;

Τι ονειρευόμαστε; Θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι ονειρευόμαστε να δούμε τα προϊόντα μας στα ράφια των μεγαλύτερων αλυσίδων τροφίμων στον κόσμο; Ίσως. Κυρίως γιατί δυστυχώς δεν έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε τόσο μεγάλες παραγωγές. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα σταματήσουμε τις προσπάθειες για αύξηση των εξαγωγών μας. Τουναντίον, θα συνεχίσουμε να προωθούμε με όλες τις δυνάμεις μας την παραγωγή και διάθεση ποιοτικών ελληνικών προϊόντων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, τη διεύρυνση της γκάμας των προϊόντων μας, τη λειτουργία της επιχείρησης με σεβασμό στον εργαζόμενο, τον καταναλωτή και το περιβάλλον.

 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε πρώτη φορά στο MadeinGreecenews την 1/2/2018