Ποιες είναι oι νέες τάσεις στο ταξίδι: Πού και πώς θα ταξιδέψουμε το 2018 (ΦΩΤΟ)

Οι τοπ προορισμοί για το νέο έτος

Ξεφυλλίζουμε τα «πρακτικά» της πρόσφατης World Travel Market του Λονδίνου αλλά και τις λίστες με τους hot προορισμούς για το 2018 που κάθε χρόνο τέτοιες­ ημέρες δημοσιεύουν κορυφαίοι ταξιδιωτικοί τίτλοι, όπως το «Lonely Planet», το «National Geographic», το «Conde Nast» και το «Travel and Leisure», και καταστρώ­νουμε τα δικά μας ταξιδιωτικά σχέδια για τη νέα χρονιά.

 Το Λεουβάρντεν είναι η μια από τις δύο Πολιτιστικές Πρωτεύουσες της Ευρώπης για το 2018 και το γιορτάζει δεόντος.

Το Λεουβάρντεν είναι η μια από τις δύο Πολιτιστικές Πρωτεύουσες της Ευρώπης για το 2018 και το γιορτάζει δεόντος

Αν μη τι άλλο ταραχώδης ταξιδιωτικά η χρονιά που μόλις τελείωσε. Από τις Βρυξέλες και το Παρίσι μέχρι τη Νίκαια, την Κωνσταντινούπολη και το Μαϊάμι, είδαμε προορισμούς να στιγματίζονται από θεομηνίες και τρομοκρατικές επιθέσεις, άλλους, από τη Βαρκελώνη και τη Βενετία μέχρι τη δική μας Σαντορίνη, να αναφωνούν μετ’ επιτάσεως «δεν θέλουμε άλλους τουρίστες», δίνοντας έτσι σάρκα και οστά στο νεολογισμό του υπερτουρισμού, αλλά και κάποιους άλλους να ανεβάζουν τις μετοχές τους στο ταξιδιωτικό στερέωμα ευνοημένοι­ (και) από τις διεθνείς συγκυρίες (λέγε με Ισπανία, Ιταλία και, ασφαλώς, Ελλάδα). 

Την ίδια ώρα, βάσει των επίσημων στοιχείων που δημοσιεύτηκαν στο πλαίσιο της World Travel Market, της κορυφαίας έκθεσης για τον τουρισμό που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στο Λονδίνο, οι 1,3 δισ. διεθνείς αφίξεις του 2017 σε παγκόσμιο επίπεδο, που μέχρι το 2030 υπολογίζεται πως θα αυξηθούν κατά άλλο 1 δισ. , αποδεικνύουν ότι το ηθικό της διεθνούς ταξιδιωτικής κοινότητας δεν μοιάζει να κάμφθηκε – κάθε άλλο.

 H Uniworld φέρνει την κρουαζιέρα στα μέτρα των millennials.

H Uniworld φέρνει την κρουαζιέρα στα μέτρα των millennials.

Φαντάζει περίεργο, αλλά όσο οι επίσημοι φορείς και οι κυβερνήσεις περιχαρακώνονται πίσω από ταξιδιωτικές οδηγίες και αυστηρές πολιτικές (από την Αγγλία του Brexit μέχρι τις ΗΠΑ στην εποχή Τραμπ) τόσο φουντώνει η λεγόμενη sharing economy, η οικονομία της μοιρασιάς δηλαδή, όπου ο καθένας μπορεί να διαθέσει σε ιντερνετικές πλατφόρμες κι έξυπνες εφαρμογές ό,τι έχει και του περισσεύει, από το σπίτι ή τον καναπέ του μέχρι το χρόνο του για να ξεναγήσει ως πραγματικός insider guide τους ξένους επισκέπτες στην πόλη του.

 Η Τιφλίδα μπαίνει στον ταξιδιωτικό χάρτη με όχημα ντιζαινάτα ξενοδοχεία όπως το «Stamba».

Η Τιφλίδα μπαίνει στον ταξιδιωτικό χάρτη με όχημα ντιζαινάτα ξενοδοχεία όπως το «Stamba».

Από τον πρωτοπόρο του είδους Airbnb (με τα 14,4 δισ. δολάρια έσοδα την περασμένη χρονιά) και τους αμέτρητους κλώνους της φιλοσοφίας του μέχρι τις νέες start up του τουρισμού, που κομίζουν καινοτόμες ιδέες (όπως το «WeChat» το οποίο σου επιτρέπει να τακτοποιήσεις κάθε πτυχή του ταξιδιού από το smartphone σου μέχρι το «Flyto» που σου δίνει τη δυνατότητα να αποπληρώσεις το ταξίδι σου σε δόσεις), το ψηφιακό ταξιδιωτικό τερέν μοιάζει ανεξάντλητο κι ενδεχομένως είναι κιόλας. Τα στοιχεία δείχνουν όπως αναφέρει στο άρθρο του στο athinorama travel, ο Βαλσάμης Δουκάκης άλλωστε ότι την περασμένη χρονιά το 42% των συνολικών κρατήσεων έγινε online και η αξία τους άγγιξε το 1 τρισ. δολάρια.

It’s a millennial world after all

Οι millennials παραμένουν η ταξιδιω­τική φυλή-φετίχ της βιομηχανίας και πολύ μεγάλο μέρος της προσφοράς απευθύνεται και προσαρμόζεται σε αυτήν τη δυναμική γενιά ταξιδευτών, που διψά πολύ περισσότερο για την πολυτέλεια της αυθεντικής εμπειρίας (και της ουσιαστικής γνωριμίας με τον εκάστοτε προορισμό της) παρά για εκείνη του έχειν. 

Κάπως έτσι η αεροπορική εταιρεία Joon, το νεότερο μέλος του ομίλου Air France-KLM, βρίσκεται από τις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου στους αιθέρες, προβάλλοντας τη happy όσο και σοφιστικέ διάσταση της εμπειρίας, από τις κομψές στολές των αεροσυνοδών για τις οποίες έχουν χρησιμοποιηθεί ανακυκλωμένα υφάσματα από πλαστικά μπουκάλια μέχρι την προσωπική θύρα USB σε κάθε θέση και τα σνακ από βιολογικά υλικά.

 Joon: αεροπορική εμπειρία νέας γενιάς

Joon: αεροπορική εμπειρία νέας γενιάς

Στο ίδιο πνεύμα, η εταιρεία κρουαζιέρας Uniworld λανσάρει από τον ερχόμενο Απρίλιο το καινούργιο προϊόν της, το U by Uniworld: τέσσερις 8ήμερες κρουαζιέρες σε προορισμούς όπως το Παρίσι, το Άμστερνταμ, η Βιένη, η Μπρατισλάβα και η Βουδαπέστη, με μοντέρνα και πολυτελή κρουαζιερόπλοια που θα δένουν για αρκετές ώρες σε κάθε λιμάνι και τις υπόλοιπες θα προσφέρουν από εργαστήρια μαγειρικής και δημιουργίας κοκτέιλ μέχρι silent parties με ακουστικά στο κατάστρωμα με local DJs. 

Ασυγκίνητες δεν θα μπορούσαν να μείνουν οι μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες (τα Moxy της Marriott με τα μπαρ 24ωρης λειτουργίας και τα λοιπά socializing facilities εξαπλώνονται διαρκώς), ούτε οι νεότευκτες, όπως η «Niu» που ανοίγει σχεδόν σε κάθε γερμανική πόλη ξενοδοχεία που επιδιώκουν να γίνουν σημείο συνάντησης τόσο των πελατών τους όσο και της γειτονιάς που τα φιλοξενεί χάρη στην κουλ ατμόσφαιρά τους.

Τα hot tickets της νέας χρονιάς

 Ώρα να γνωρίσουμε το Λεουβάρντεν.

Λεουβάρντεν

Ας ξεκινήσουμε το… σαφάρι μας από τη Βαλέτα και το Λεουβάρντεν, που μοιράζονται τον τίτλο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης για το 2018, με πληθώρα καλλιτεχνικών δράσεων τους επόμενους μήνες. Αν βέβαια έχετε ήδη κάνει check in στην πρωτεύουσα και τις λοιπές ομορφιές της Μάλτας, η συγκυρία ευνοεί τη γνωριμία με τη γραφική πόλη της Βόρειας Ολλανδίας, πρωτεύουσα της επαρχίας Φρίσλαντ και τόπο καταγωγής της θρυλικής Μάτα Χάρι.

 «One&Only» καλεί Μαυροβούνιο.

«One&Only» καλεί Μαυροβούνιο.

Επιμένοντας κοντινά κι εκτός πεπατημένης, η Τιφλίδα έλκει τα φλας χάρη σε καινούργια κομψά ξενοδοχεία, όπως το «Stamba» και το «Rooms» από την οικογένεια των Design Hotels, που βάζουν τη δική τους πινελιά στην πολύχρωμη και ατμοσφαιρική Παλιά Πόλη της γεωργιανής πρωτεύουσας – ένα ιδιαίτερο αρχιτεκτονικό χαρμάνι με επιρροές αραβικές, βυζαντινές, ρώσικες και σοβιετικές.

Λαμπερές ξενοδοχειακές αφίξεις πολιορκούν και το Μαυροβούνιο, το οποίο ανταγωνίζεται πλέον σθεναρά την Κροατία για την πρωτοκαθεδρία στις Δαλματικές Ακτές. Ξεχωρίζει το «One&Only Portonovi» στο μέχρι τώρα ήσυχο λιμανάκι του Κότορ, που αποτελεί το πρώτο δείγμα γραφής του πολυτελούς resort brand επί ευρωπαϊκού εδάφους (θυμίζουμε εδώ ότι τον περασμένο Νοέμβριο ανακοινώθηκε πως το δικό της One&Only θα αποκτήσει και η Κέα).

 Το Σαν Αντόνιο πατάει τα 300 με νέο πρόσωπο.

Σαν Αντόνιο

Ψάχνετε αφορμή για να πάτε πιο μακριά; Τα 300 τους χρόνια πατάνε η Νέα Ορλεάνη αλλά και το Σαν Αντόνιο του Τέξας και το γιορ­τάζουν δεόντως. Στην πρώτη η αναγεννημένη Business District προσφέρει ένα μείγμα από hip νέα ξενοδοχεία κι εστιατόρια, ενώ το δεύτερο (κι έβδομη πιο πολυπληθής πόλη των ΗΠΑ) μας υποδέχεται με ανανεωμένο και πιο μοντέρνο πρόσωπο, χάρη σε εκτενή έργα υποδομών με επίκεντρο την παραποτάμια προμενάντ του.

 Οι Άνδεις στο... πιάτο του «Gosta Lodge».

Άνδεις

Αν, τώρα, μας ρωτάτε πού ταξιδεύουμε αυτήν τη στιγμή με τη φαντασία μας, η απάντηση είναι αναφανδόν το Βόρειο Περού. Μακριά από την κοσμοσυρροή του Μάτσου Πίτσου, εξερευνούμε χωριά της προ-­Ίνκας εποχής και πόλεις από την εποχή της ισπανικής αποικιοκρατίας όπως το Trujillo ή προκολομβιανές όπως το πλιθόκτιστο Chan Chan κι εντυπωσιαζόμαστε από τις μούμιες των Ίνκας στη Leymebamba, λίγο προτού χαλαρώσουμε στην ξαπλώστρα μας δίπλα στην πισίνα του καινούργιου «Gocta Lodge», ατενίζοντας τους καταρράκτες και τη μαγευτική φύση των Άνδεων.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr και του madeingreece.news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ