Μαρίνα Οφλούδη-Γιαβρόγλου: Η κυρία που διοικεί 30 χρόνια την "Μύλοι Σόγιας Α.Ε." ξεκλειδώνει τα μυστικά της επιτυχίας της στη ζωή και στις επιχειρήσεις

Είναι μητέρα δύο παιδιών που ασχολούνται ενεργά στον Όμιλο και έχει 5 εγγόνια.

Η Μαρίνα Οφλούδη-Γιαβρόγλου που έχει εμπειρία 30 ετών στο τιμόνι της "Μύλοι Σόγιας Α.Ε." εντυπωσιακή & δυναμική, χαμογελαστή & συνάμα ήρεμη- δύναμη του Ελληνικού επιχειρείν, η λεπτοκαμωμένη Θεσσαλονικιά είναι υποψήφια στις επικείμενες εκλογές του ΕΒΕΑ στο Εξαγωγικό Τμήμα.

Η Μαρίνα έχει τεράστια εμπειρία στις εξαγωγές, μιας κι ο Όμιλος που διοικεί εξάγει 100 εκατομ. ευρώ σε 30 χώρες και επίσης είναι Αντιπρόεδρος Δ.Σ. του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων. Είναι μητέρα δύο παιδιών που ασχολούνται ενεργά στον Όμιλο και έχει 5 εγγόνια.

Μπήκε στην επιχείρηση ΜΥΛΟΙ ΣΟΓΙΑΣ Α.Ε. στα 28 της χρόνια και μετά τον θάνατο του πατέρας το 1988, έγινε επικεφαλής της εταιρίας.

Σήμερα, διοικεί τη SOYA MILLS GROUP που συγκαταλέγεται μέσα στις 10 πρώτες Βιομηχανίες Τροφίμων και μέσα στις Top 25 Βιομηχανίες γενικότερα στη χώρα μας και κατέλαβε μία από τις πρώτες θέσεις στην λίστα “The Most Admired Enterprises” της STAT BANK για το έτος 2014.

Ο Όμιλος παράγει ελαιούχους σπόρους, βιοντίζελ (δηλ.καύσιμα από φυτικά έλαια), εμπορεύεται δημητριακά, σιτηρά και τέλος παράγει και εμπορεύεται ελαιόλαδα.

Θεωρεί ότι το «Επιχειρείν» απαιτεί όραμα, ρίσκο και θετική σκέψη, και ότι στο management το συναίσθημα και η διαίσθηση θεωρούνται σημαντικά προσόντα.

Επίσης, για την Μαρίνα Οφλούδη-Γιαβρόγλου ο Manager για να παίρνει σωστές αποφάσεις πρέπει να είναι ψύχραιμος, απόλυτα πληροφορημένος και σοφός και πάνω απ’όλα η εταιρία να είναι σωστά οργανωμένη και πολύ καλά Στελεχωμένη.

Ας δούμε αναλυτικά απόσπασμα απο πρόσφατη συνέντευξη της:

Τι διαφοροποιεί τις γυναίκες στον τρόπο που λειτουργούν ως managers;

Μ. Γ : Μια γυναίκα ελίσσεται με μεγαλύτερη ευκολία και διαθέτει την ικανότητα να ασχολείται με μια σειρά από πράγματα ταυτόχρονα. Θεωρώ επίσης ότι είναι λιγότερο παρορμητική και σαφώς πιο συναισθηματική. Στο management το συναίσθημα και η διαίσθηση θεωρούνται σημαντικά προσόντα. Ήμουν και είμαι ευαίσθητη παρόλο που πολλές γυναίκες επαγγελματίες φοβούνται να δείχνουν τις ευαισθησίες τους με αποτέλεσμα πολλές φορές να μην είναι ο εαυτός τους.

Είστε σύζυγος, μητέρα δύο παιδιών και εργαζόμενη. Πως βρίσκετε ισορροπία μεταξύ της επαγγελματικής και προσωπικής σας ζωής;

Μ. Γ : Ό,τι πραγματικά αξίζει στη ζωή έχει συντελεστή δυσκολίας. Είμαι 45 χρόνια παντρεμένη με τον Δόκτωρα Κωνσταντίνο Γιαβρόγλου, π. Καθηγητή Ακτινολογίας, μητέρα δύο παιδιών, του Στάθη και της Νίκης που πλέον εργάζονται μαζί μου στην επιχείρηση, αλλά και γιαγιά πέντε εγγονιών. Η οικογένεια ήταν από την αρχή το πρώτο μου μέλημα και πάντα προσπαθώ να κρατώ ισορροπίες ανάμεσα στην καριέρα και στην οικογένεια.

Ποια ήταν τα σημαντικότερα επιτεύγματα προκλήσεις για την επιχείρησή σας;

Μ . Γ . Η ιστορία της εταιρείας μας ξεκινά από τον πατέρα μου, Αριστοτέλη Οφλούδη, και τον θείο μου, Ηλία Ηλιάδη, οι οποίοι το 1950 ίδρυσαν στην Θεσσαλονίκη την «Ελαιουργία & Βαμβακουργία Θεσσαλονίκης» και στις αρχές της δεκαετίας του ΄70 την πρώτη εταιρία παραγωγής σογιοσπόρου στην Ελλάδα την «Μύλοι Σόγιας Α.Ε.» .

Μπήκα στην επιχείρηση στα 28 μου , ενώ λίγα χρόνια αργότερα μετά τον θάνατο του πατέρα μου, το 1988, επικεφαλής του ομίλου.

Οι συνεργάτες του πατέρα μου, με συμβούλευαν να παραιτηθώ διότι δεν θα τα κατάφερνα, γιατί ήμουν γυναίκα σε έναν καθαρά ανδροκρατούμενο κλάδο. Όμως στη ζωή δεν πρέπει να φοβόμαστε να κολυμπήσουμε στα βαθιά. Και αυτό έκανα... Το «επιχειρείν» άλλωστε απαιτεί όραμα, ρίσκο και θετική σκέψη. Κατάφερα έτσι να συνεχίσω την οικογενειακή επιχείρηση, αλλά και να την επεκτείνω μένοντας πιστή στις αρχές και την ηθική που μου δίδαξε ο πατέρας μου. Παράλληλα, όμως, ανέπτυξα και το δικό μου επιχειρηματικό στιλ.

Πως κρίνετε τη σημασία των διεθνών αγορών και ποιες ενέργειες κάνετε για να τις εκμεταλλευθείτε;

ΜΓ.Η εταιρεία μας παράγει ελαιούχους σπόρους, βιοντίζελ (δηλ.καύσιμα από φυτικά έλαια), εμπορεύεται δημητριακά, σιτηρά και τέλος παράγει και εμπορεύεται ελαιόλαδα που οι τιμές όλων αυτών των προϊόντων διαπραγματεύονται σε διάφορα χρηματιστήρια του Πλανήτη.

Με ποιο τρόπο έχετε καταφέρει τη διείσδυση στις αγορές του εξωτερικού;

Μ.Γ.: Επίσης, η εταιρία έχει εξαιρετικό όνομα και φήμη στην Ελλάδα, αλλά βασικά και στο εξωτερικό και φυσικά έχει οργανωθεί σύμφωνα με τα πρότυπα Πολυεθνικών εταιριών. Κατά την διάρκεια των προηγούμενων ετών, έχει κάνει επενδύσεις για μείωση κόστους παραγωγής, όμως έχει επενδύσει σημαντικά στους εργαζομένους της, όπου και το 60% αυτών είναι νέοι με πτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές. Μ’αυτά τα «όπλα» η εταιρία σ’ αυτούς τους δύσκολους καιρούς που αντιμετωπίζουμε, προχωρά μπροστά.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr και του madeingreece.news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ