«Ναι» από τη Βουλή στο νομοσχέδιο για την τηλεοπτική διαφήμιση, το barcode στις εφημερίδες και το Μητρώο Περιφερειακού Τύπου

Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής με το οποίο καθιερώνεται η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την τηλεοπτική διαφήμιση, το barcode στις εφημερίδες και το Μητρώο Περιφερειακού Τύπου.

Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής με το οποίο καθιερώνεται η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την τηλεοπτική διαφήμιση, το barcode στις εφημερίδες και το Μητρώο Περιφερειακού Τύπου.

Καταψήφισε η αντιπολίτευση. Το μήνυμα ότι με το νομοσχέδιο «σπάει» το τρίγωνο της διαπλοκής ανάμεσα στα κανάλια, το τραπεζικό σύστημα και τις πολιτικές ηγεσίες, απηύθυνε ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Νίκος Παππάς, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Η υπουργική τροπολογία για τον επανακαθορισμό της εκκίνησης της διαδικασίας αδειοδότησης των τηλεοπτικών σταθμών «πέρασε» με ευρεία πλειοψηφία, καθώς την υπερψήφισαν, πλην του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ, και η ΝΔ και η Δημοκρατική Συμπαράταξη. Την τροπολογία καταψήφισαν η Χρυσή Αυγή, το ΚΚΕ και το Ποτάμι, ενώ «παρών» δήλωσε η Ένωση Κεντρώων.

Αναφερόμενος στον σκοπό της πλατφόρμας ηλεκτρονικής διάθεσης του τηλεοπτικού χρόνου, ο αρμόδιος υπουργός επισήμανε ότι εφαρμόζεται για να διορθώσει «και θα διορθώσει» μια εκκωφαντική αποτυχία της αγοράς.

Δεδομένου δε – όπως είπε – ότι ακούστηκαν «τέρατα» ότι η κυβέρνηση μπορεί να ελέγξει την διαφήμιση και πως θα πατάει ένα κουμπί και θα χορεύουν τα κανάλια, ο υπουργός σημείωσε ότι έκανε αλλαγές, σύμφωνα με τις οποίες το σύστημα θα είναι υποχρεωτικό, θα καταγράφονται όλες οι συναλλαγές.

Δεν θα υπάρχει συναλλαγή κάτω από το τραπέζι, για την οποία δεν γνωρίζουμε για το διαφημιστικό χρόνο, δεν θα μπορεί δηλαδή να υπάρχει ασύμμετρη πληροφόρηση. Πρόσθεσε ότι βεβαίως θα μπορεί ένα κανάλι το οποίο έχει ένα προϊόν που θεωρεί ότι είναι ανταγωνιστικό και μπορεί να φέρει περισσότερα έσοδα, να το δημοπρατήσει.

«Φανταστείτε ένα τηλεπαιχνίδι, ένα reality που έχει πολύ καλή τηλεθέαση και ο ιδιοκτήτης τηλεοπτικού σταθμού δεν προπωλεί το διαφημιστικό χρόνο 6 ή 9 μήνες πριν, αλλά τον αφήνει τελευταία στιγμή, 10-15 μέρες πριν, και έχει την υποχρέωση να καταχωρήσει τη συναλλαγή του στην πλατφόρμα, αλλά έχει και τη δυνατότητα να δημοπρατήσει και μπορεί να εισπράξει περισσότερα χρήματα», εξήγησε ο κ. Παππάς και έθεσε το ερώτημα: «Δεν θέλουμε βιώσιμα κανάλια;».

Ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, κάλεσε την αντιπολίτευση να υπερψηφίσει τις αλλαγές που προκάλεσε η κυβέρνηση σε σχέση με τις αρχικές διατυπώσεις του νομοσχεδίου, αιτιολογώντας πως «αυτό είναι συμπαγής και συνεκτική πολιτική στάση».

Αναφερόμενος και στην «άλλη μεγάλη πληγή για τα κανάλια» η οποία ήταν ότι τους αποδίδονταν τα λεφτά από το διαφημιστικό χρόνο έως και έναν χρόνο μετά, τόνισε ότι αλλάζει θεμελιακά ο δυσμενής συσχετισμός μεταξύ διαφημιστικών εταιριών και media shop τα οποία πίεζαν τα κανάλια. Συνεπώς -εξήγησε ο υπουργός- μπορούν να βελτιώνουν τα οικονομικά τους και έτσι να μην συνεχίζεται το ντόμινο πιέσεων από κανάλια προς το τραπεζικό σύστημα, από το τραπεζικό σύστημα προς τις πολιτικές ηγεσίες, το τρίγωνο δηλαδή της διαπλοκής.

Ο υπουργός, χαιρέτισε εξάλλου, την ευρύτατη συναίνεση της ρύθμισης για τον γραμμικό κώδικα στις εφημερίδες και προανήγγειλε ρύθμιση για τον προσδιορισμό του χρόνου εφαρμογής του μέτρου με απώτατο όριο τον Μάϊο του 2018 ώστε να γίνει διαγωνισμός και να αναπτυχθεί το σύστημα.

Σχετικώς με το Μητρώο Περιφερειακού Τύπου, ο κ. Παππάς, έκανε δεκτή τροπολογία βουλευτή, η οποία αυξάνει την απαραίτητη ύλη και τόνισε ότι και μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, ο διάλογος θα συνεχιστεί και δεν θα ολοκληρωθεί εδώ η προσπάθεια της Πολιτείας να ρυθμίσει τα θέματα του Περιφερειακού Τύπου.

Επιπλέον, ο κ. Παππάς, ανέφερε ότι υπάρχει το Μητρώο των Διαδικτυακών Μέσων Ενημέρωσης το οποίο έχει 470 εταιρείες ταυτοποιημένες και περισσότερα από 1000 site με περισσότερα από τις μισές καταχωρήσεις να αφορούν ΜΜΕ της επαρχίας, στέλνοντας το μήνυμα να έχουν όλοι τις κεραίες τους ανοιχτές να ενεργοποιηθούν οι πρόνοιες του νόμου που μπορεί να συμβάλλουν πάρα πολύ στην βιωσιμότητα των Μέσων της επαρχίας.

Αναφερόμενος στα Οπτικοακουστικά Μέσα, ο υπουργός υπογράμμισε ότι ο χρόνος θα κρίνει κατά πόσο και η χώρα μας θα μπορέσει να σταθεί και να γίνει πόλος έλξης που είναι τόσο αποδοτικά και ως προς την τοπική Οικονομία. Για το ΕΣΡ, ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής τόνισε ότι βρισκόμαστε πια σε μία νέα εποχή, μετά την απόφαση που ορίζει τον αριθμό των αδειών σε επτά και καθιστά ελάχιστο το μέγιστο τίμημα που πετύχαμε με τον περσινό διαγωνισμό.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr και του madeingreece.news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ