Made in Greece: Η Δάφνη, ο Ανδρέας & ο Γιάννης δημιούργησαν το app Clio Muse - Ο private ξεναγός σας σε μουσεία & αξιοθέατα μέσα από το smartphone

Η Δάφνη Τσεβρένη, ο Ανδρέας Φατούρος και ο Γιάννης Νικολόπουλος, τρεις δραστήριοι νέοι με επιχειρηματικό πνεύμα και ανησυχίες, γνωρίστηκαν σε ένα σεμινάριο νεανικής επιχειρηματικότητας το 2012. Εκεί, γεννήθηκε η ιδέα για μία εφαρμογή που θα αποτελούσε τον προσωπικό ξεναγό των επισκεπτών μουσείων, αρχαιολογικών χώρων και ενδιαφέροντων σημείων μέσα στην πόλη.

Ο λόγος για την Clio Muse, την εφαρμογή που ξεκίνησε με δειλά βήματα και σήμερα έπειτα από 5 χρόνια επίμονης δουλειάς, έχει να παρουσιάσει 47 ξεχωριστές διαδρομές σε Ελλάδα και Ιταλία. Όμως, η Clio Muse δεν σταματά εδώ. Έχει ανοίξει τα φτερά της και έχει βάλει μπρος για να κατακτήσει και την αγορά της Βραζιλίας, αλλά και της Κίνας!

Το χαρακτηριστικό στοιχείο που διαφοροποιεί την Clio Muse από ανάλογες εφαρμογές έγκειται στο περιεχόμενο της πληροφορίας, που ξεφεύγει από τις τυπικές εγκυκλοπαιδικές ιστορίες και αναδεικνύει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των εκθεμάτων. Έτσι, η εφαρμογή φροντίζει για μία πιο προσωποποιημένη προσέγγιση, κάνοντας την ξενάγηση πιο ευχάριστη στον επισκέπτη. Η επιτυχία για την Clio Muse είναι δεδομένη. Ήδη μετρά 10 διεθνείς βραβεύσεις και η ανάπτυξή της γίνεται με γρήγορους ρυθμούς.

Η Clio Muse είναι μία ελληνική εταιρεία, που δημιουργήθηκε από νέους ανθρώπους με αγάπη και μεράκι για τα μουσεία. Με πείσμα, κόντρα στους καιρούς, επιμένουν ελληνικά. «Στόχος μας είναι να γίνουμε μια παγκόσμια πλατφόρμα δημοσίευσης και μεταπώλησης πολιτισμικών και τουριστικών διαδρομών σε όλο τον κόσμο, διατηρώντας το κέντρο επιχειρήσεών μας στην Ελλάδα» μας λέει ο Γιάννης Νικολόπουλος, μιλώντας στο Made in Greece.news.

Τι είναι η Clio Muse και πως λειτουργεί;

Η Clio Muse είναι μια πλατφόρμα όπου ο καθένας μπορεί να δημιουργήσει και να μεταπωλήσει ψηφιακές εναλλακτικές διαδρομές ξενάγησης. Αποτελείται από το online συγγραφικό εργαλείο “Clio Muse CREATE” και την εφαρμογή για iOS και Android συσκευές: “Clio Muse”.

Ποιο είναι το story/το αφήγημα γύρω από τη δημιουργία της επιχείρησης σας; Πως γεννήθηκε η ιδέα;

Η εταιρεία μας δημιουργήθηκε υπό αρκετά ασυνήθιστες συνθήκες. Η Δάφνη Τσεβρένη, ο Ανδρέας Φατούρος και εγώ γνωριστήκαμε για πρώτη φορά σε σεμινάριο νεανικής επιχειρηματικότητας, όπου ο Ανδρέας παρουσίασε τον προβληματισμό του. Ως συντηρητής αρχαιοτήτων και έργων τέχνης εντόπιζε την ανάγκη ύπαρξης μιας πλατφόρμας διασύνδεσης της παγκόσμιας πολιτισμικής κληρονομιάς. Αυτός μας ενέπνευσε και ξεκινήσαμε δουλειά προσπαθώντας να μετατρέψουμε αυτό τον προβληματισμό σε μια υπηρεσία. Ωστόσο, σε σχέση με τις υπόλοιπες ομάδες, η δική μας υπολείπονταν: εκείνες είχαν ήδη καταλήξει σε συγκεκριμένο προϊόν - υπηρεσία, ενώ εμείς όχι. Το γεγονός αυτό μας ώθησε να δουλέψουμε πολύ σκληρά από την αρχή και να δεθούμε ως ομάδα. Έτσι, η Clio Muse δημιουργείται τον Οκτώβρη του 2012, τα πρώτα έσοδα έρχονται το 2014, οπότε και ιδρύσαμε την εταιρεία μας σε ελληνικό έδαφος!

Tι ιδιαιτερότητες παρουσιάζει η εφαρμογή ως προς την εμπειρία που παρέχει στον επισκέπτη μίας έκθεσης ή ενός αρχαιολογικού χώρου;

Η Clio Muse παρουσιάζει σύντομες πολλαπλές ιστορίες για κάθε σημείο της ξενάγησης. Κάθε ιστορία έχει συγκεκριμένο τίτλο και χρονική διάρκεια και δίνει την ευκαιρία στο χρήστη να ρυθμίσει τόσο το εύρος πληροφορίας που θέλει να ακούσει, αλλά και τη διάρκεια της ξενάγησής του. Κάθε ιστορία προέρχεται από εκταταμένη έρευνα προκειμένου να αποκαλύψει στο κοινό πληροφορίες σπάνιες, κάτι που αποτελεί και τον λόγο που το κοινό τις υποδέχεται με τόση θέρμη. Όλα τα παραπάνω προκύπτουν από συγκεκριμένες προδιαγραφές περιεχομένου όπως αυτές διαμορφώνονται από την καθημερινή αλληλεπίδραση των χρηστών μας.

Πόσες διαδρομές – ξεναγήσεις – χώροι συμπεριλαμβάνονται αυτή την στιγμή στην Clio Muse;

Αυτή τη στιγμή η Clio Muse παρουσιάζει 47 διαδρομές σε Ελλάδα και Ιταλία: 7 εκθέσεις, 13 Μουσεία, Γκαλερί ή Εκθέσεις και 26 διαδρομές σε πόλεις όπως: Αθήνα, Ρέθυμνο, Χανιά, Ζάκυνθος, Μάνη, Ρώμη και Φλωρεντία. Είμαστε η εφαρμογή ξενάγησης που έχει τις περισσότερες ξεναγήσεις για την Αθήνα, η θεματολογία των οποίων καλύπτει ενότητες όπως: Ιστορία, Τέχνη, Λογοτεχνία, Αρχιτεκτονική, Περιβάλλον, Γαστρονομία, Lifestyle, Οικογένεια κ.α. σε γλώσσες όπως Ελληνικά, Αγγλικά, Γερμανικά, Γαλλικά, Ισπανικά, Ιταλικά, Ρώσικα και Κινέζικα. Ταυτόχρονα, η εταιρεία μας ανοίγει την αγορά της Βραζιλίας και σχεδιάζει τα επόμενα βήματά της και εκεί!

Ποια ήταν τα δύσκολα βήματα που αντιμετωπίσατε μέχρι τώρα;

Το ελληνικό φορολογικό σύστημα συχνά θέτει σχεδόν ανυπέρβλητα εμπόδια που αποθαρρύνουν ή και εμποδίζουν την επιχειρηματική δραστηριότητα στη χώρα μας. Συχνά νιώθουμε σαν να υπάρχει ένας “νταβατζής” πάνω από το κεφάλι μας που μας υποχρεώνει να καταβάλλουμε ένα τεράστιο ποσοστό των εσόδων μας σε άμεσους ή έμμεσους φόρους, χωρίς ταυτόχρονα να υπάρχει απολύτως καμιά υποδομή που θα βοηθήσει ουσιαστικά μια ελληνική εταιρεία να επεκταθεί στο εξωτερικό, όπως φιλοξενία σε ελληνικά περίπτερα διεθνών εκθέσεων ή η δικτύωση με σχετικούς φορείς του εξωτερικού. Ακόμη κι όταν υπάρχουν τέτοιες δομές η γραφειοκρατία τους και η έλλειψη ευελιξίας και επικοινωνίας τέτοιων δράσεων έχει ως αποτέλεσμα τη μειωμένη αξιοποίησή τους από εταιρείες όπως εμείς. Από πεποίθηση, ωστόσο, διατηρούμε ακόμη την έδρα μας στην Ελλάδα και υπομένουμε τα παραπάνω.

Εμείς δημιουργήσαμε το site «MadeinGreece.news». Πόσο ελληνικό είναι το δικό σας δημιούργημα;

Η Clio Muse ιδρύθηκε στη χώρα μας και απασχολεί προσωπικό εδώ, παρά τις δυσκολίες. Στόχος μας είναι να γίνουμε μια παγκόσμια πλατφόρμα δημοσίευσης και μεταπώλησης πολιτισμικών και τουριστικών διαδρομών σε όλο τον κόσμο, διατηρώντας το κέντρο επιχειρήσεών μας στην Ελλάδα. Νομίζω, στην εποχή μας, αυτή η επιμονή να “επενδύουμε” στην Ελλάδα είναι ό,τι καλύτερο και ό,τι πιο ελληνικό μπορούμε να κάνουμε.

Σημαντικές διακρίσεις που έχετε λάβει μέχρι τώρα...;

Έχουμε λάβει 10 βραβεία σε Ελλάδα και εξωτερικό από το Οικονομικό Παν/μιο Αθηνών, το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών “Ελευθέριος Βενιζέλος”, την Ολλανδική Πρεσβεία, το Ίδρυμα “Σταύρος Νιάρχος”, την Europeana κι άλλους που έχουν οδηγήσει σε συνέργειες με φορείς όπως το Σωματείο “Διάζωμα”, η Μπιενάλε της Αθήνας, η Art-Athina, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών “Ελευθέριος Βενιζέλος”, το Ίδρυμα Θεοχαράκη, η Αμερικάνικη Αρχαιολογική Σχολή, το Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών - Ίδρυμα Βούρου-Ευταξία, η Ολλανδική Πρεσβεία κ.α..

Ποια είναι τα επόμενα βήματά σας; Πού ονειρεύεστε να φτάσει στο μέλλον η Clio Muse;

Αυτή τη στιγμή αναπτύσσουμε πολλές νέες διαδρομές για την Κρήτη, την Ιταλία, ενώ ακολουθούν Βραζιλία και Κίνα! Θα θέλαμε η Clio Muse να γίνει σαν το trip advisor των ξεναγήσεων σε ολόκληρο τον κόσμο! Ονειρευόμαστε να δώσουμε τα εργαλεία στον κόσμο να δημιουργεί τις δικές του ξεναγήσεις με ελάχιστο κόστος, να τις μοιράζεται με την παγκόσμια κοινότητα και να μπορεί να έχει εισόδημα από αυτό.

Πώς προκύπτουν τα έσοδα για την εταιρεία σας;

Αυτή τη στιγμή η εταιρεία μας προσφέρει 3 πακέτα υπηρεσιών: “Φιλοξενία”, “Δημιουργία” και “Μεταπώληση”. Όταν κάποιος φορέας έχει έτοιμο πολιτιστικό περιεχόμενο τότε με ελάχιστα χρήματα μπορεί να το δημοσιεύσει στην εφαρμογή μας μέσα από το συγγραφικό μας εργαλείο και το πακέτο “Φιλοξενία”. Η εταιρεία μας αναλαμβάνει, ωστόσο, και τη δημιουργία ξεναγήσεων από το μηδέν στο αντίστοιχο πακέτο “Δημιουργία”. Και τα δύο παραπάνω πακέτα μπορούν να συνδυαστούν με το πακέτο “Μεταπώληση”, όπου το Εμπορικό μας τμήμα επικοινωνεί με διεθνή γραφεία ταξιδίων για την χονδρική μεταπώληση των ξεναγήσεων που δημιουργήθηκαν με τους 2 παραπάνω τρόπους!

Συνήθως οι startup εταιρείες ψάχνουν χρηματοδότηση, εσείς;

Στην Clio Muse αποφασίσαμε σχετικά νωρίς ότι θα δημιουργήσουμε μια βιώσιμη επιχείρηση προτού αναζητήσουμε funds από άλλους φορείς ή επενδυτές. Ήταν μια απόφαση συνειδητή, αντίθετη με την τάση της εποχής. Πιστεύαμε ότι δεν είχε αξία κάποιος να χρηματοδοτήσει κάτι που δεν βγάζει έσοδα. Αυτή η απόφαση μας οδήγησε να δουλέψουμε ακόμη πιο εντατικά και να συνεργαστούμε με πολλούς φορείς, αλλά και να εξειδικευτούμε στην πολιτισμική διαχείριση και τις νέες τεχνολογίες. Κάπως έτσι ξεχωρίσαμε για τη δουλειά μας και λάβαμε πρόσκληση -λόγω της εξειδίκευσής μας- να συμμετάσχουμε σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα Horizon 2020 για τη δημιουργία αντίστοιχης πλατφόρμας και εφαρμογών. Πλέον ανήκουμε σε ένα δίκτυο συνεργατών όπου συμμετέχουν το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς και ακόμη 6 φορείς από 5 χώρες. Το πρόγραμμα αυτό μας έδωσε πολύ μεγάλη ρευστότητα (205.000€) με τα οποία προσλάβαμε επιπλέον προσωπικό για να αναπτυχθούμε ταχύτερα σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Λίγα λόγια για την ομάδα, να σας γνωρίσουμε...

Σήμερα η ομάδα μας αποτελείται από 6 ανθρώπους. Η εταιρία μας ξεκίνησε από τον Ανδρέα Φατούρο, γενικό διευθυντή, συντηρητή αρχαιοτήτων & έργων τέχνης, τη Δάφνη Τσεβρένη, οικονομική διευθύντρια, οικονομολόγο και τον Γιάννη Νικολόπουλο, τεχνικό διευθυντή, ηλεκτρολόγο μηχανικό τεχνολογίας υπολογιστών. Επιπλέον, έχουμε προσλάβει 3 ανθρώπους με διαφορετικές ειδικότητες και εξειδίκευση πάνω σε έρευνα, ανάπτυξη, επιμέλεια και μετάφραση του περιεχομένου, καθώς και επικοινωνία και πωλήσεις στο εξωτερικό: ο Λεωνίδας Αργυρός είναι διευθυντής περιεχομένου με σπουδές ιστορικού αρχαιολόγου, η Wendalina Καραγιάννη είναι διεθύντρια διεθνών πολιτιστικών θεμάτων και πωλήσεων, με σπουδές μηχανικού, ιστορία της τέχνης και διαχείριση πολιτισμού και η Ευγενία Μαντά, είναι υπεύθυνη επιχειρησιακών θεμάτων, με σπουδές συντηρητή αρχαιοτήτων και έργων τέχνης.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την Clio Muse εδώ ή στη σελίδα της στο facebook ή το twitter.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε πρώτη φορά στο MadeinGreece.news στις 2 Ιουνίου 2017

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr και του madeingreece.news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ