Made in Greece η Ζωή Μπόικου & τα Zoeva της: Πουλάει τα πινέλα της σε όλο τον κόσμο και γίνεται πολυεκατομμυριούχος

Η Ζωή Μποίκου με καταγωγή από τη Θεσσαλονίκη δημιούργησε την πολύ επιτυχημένη εταιρεία Zoeva κυριολεκτικά από το μηδέν. 

Η εταιρεία Zoeva ιδιαίτερα δημοφιλής σε όσους ασχολούνται με το make up, ξεκίνησε από το σαλόνι της Ζωής Μπόικου και κατέληξε να πουλάει εκατομμύρια προϊόντα ανά τον κόσμο. 


Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή...

Η Ζωή γεννημένη στη Θεσσαλονίκη μετακόμισε με την οιογένεια της στη Γερμανίας στην δεκαετία του '90 και η αδυναμία να βρει υψηλής ποιότητας και φτηνά πινέλα για make up την οδήγησε στην δημιουργία της δικής της επιχείρησης. 

 «Όλα ξεκίνησαν το 2007. Για αρκετό καιρό έψαχνα για καλής ποιότητας πινέλα μακιγιάζ σε προσιτή τιμή, αλλά δεν μπορούσα να βρω. Αυτά που ποιοτικά με κάλυπταν ήταν σε τιμή πολύ πιο ακριβά από αυτό που μπορούσα να διαθέσω.

Συνειδητοποίησα ότι υπάρχει ένα κενό στην αγορά και έτσι αγόρασα 10 πινέλα χωρίς λογότυπο επάνω τους από τον Καναδά για να τα δοκιμάσω. Ήταν πολύ καλά, οπότε άνοιξα ένα ηλεκτρονικό κατάστημα στο eBay για να δω πως θα πάνε. Σε χρόνο ρεκόρ έφυγαν και μάλιστα με κέρδος, οπότε κάπως έτσι γεννήθηκε η εταιρεία μου.

Για τρία χρόνια δούλευα από το σαλόνι του σπιτιού μου κάνοντας όλες τις δουλειές, από τις παραγγελίες μέχρι τις πωλήσεις και την εξυπηρέτηση πελατών. Στην συνέχεια νοίκιασα ένα γραφείο και προσέλαβα τον πρώτο μου υπάλληλο ο οποίος διαχειρίζονταν τις παραγγελίες και έτσι εγώ είχα περισσότερο χρόνο για να αναπτύξω νέα προϊόντα και να γνωρίσω καλύτερα την αγορά των καλλυντικών την οποία έως τότε την γνώριζα μόνο ως καταναλώτρια.

Οι παραγγελίες μας άρχισαν να αυξάνονται από χώρες σε όλη την Ευρώπη και έπρεπε να βρούμε έναν μεγαλύτερο χώρο και πάλι. Έτσι από το 2011 βρισκόμαστε σε μία μεγάλη αποθήκη κοντά στην Φρανκφούρτη», δήλωσε η επιτυχημένη επιχειρηματίας στο news.com.au.

Και κάπως έτσι τα ανώνυμα πινέλα εξελίχθηκαν σε 67 επώνυμους κωδικούς, φτάνοντας στο 2016 να πουλάει πάνω από 5 εκατομμύρια τεμάχια σε όλον τον κόσμο. 

Οι πωλήσεις γίνονται τόσο από το ηλεκτρονικό της κατάστημα όσο zoevacosmetics.com και από φυσικά καταστήματα όπως είναι τα Sephora. 
H επιχείρηση Zoeva απασχολούν 60 άτομα σε όλο τον κόσμο. 

Τι ήταν αυτό που έχει κάνει ένα κλασικό εργαλείο της γυναικείας ομορφιάς όπως το πινέλο του μακιγιάζ τόσο διάσημο και τόσο απαραίτητο ξανά;

Σύμφωνα με την Zωή Μπόικου « Η κάμερα του iPhone. Έκανε όλες τις γυναίκες να θέλουν να φαίνονται άψογες. Αυτός είναι και ο λόγος που τα κορίτσια χρησιμοποιούν όλα αυτά τα φίλτρα που σε παρουσιάζουν αψεγάδιαστο στο snapchat. To iPhone άλλαξε πολύ την ζωή μας και σε αυτό τον τομέα». 

Η έκρηξη όμως στις πωλήσεις της εταιρείας προήλθε κυρίως όταν blogger και μοντέλα άρχισαν να "ποστάρουν" ότι χρησιμοποιούσαν τα προϊόντα της στα κοινωνικά δίκτυα.

«Ξαφνικά, το 2010 νομίζω, είδα τις πωλήσεις ενός συγκεκριμένου σετ πινέλων να εκτοξεύονται στην Ιταλία και δεν μπορούσα να καταλάβω γιατί. Τότε ακόμη ήμουν μόνη μου και δεν είχα τον χρόνο για να το ψάξω. Λίγο αργότερα είδα ότι είχε ανέβει σε ένα ιταλικό κανάλι στο YouTube η χρήση του συγκεκριμένου προϊόντος σε ένα βίντεο. Το βίντεο αυτό όταν εγώ το εντόπισα είχε ήδη πάνω από 200.000 views.

To προϊόν ήταν sold out για αρκετές εβδομάδες και δεν μπορούσα να διαχειριστώ την ζήτηση. Αυτή ήταν και η πρώτη απογείωση της εταιρείας.
Το δεύτερο μεγάλο μπαμ ήρθε το 2014 όταν ένας make up artist ανέβασε ένα video όπου χρησιμοποιούσε προϊόντα μας, ξαφνικά άνοιξαν μεγάλες αγορές όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και η Αυστραλία. Κάπως έτσι ξεκινήσαμε να χτίζουμε σχέσεις με beauty bloggers». 

Στο 10magazine.com.au αναφέρει και μερικά do's και dont's για την ομορφιά:
«Να προσέχεις το δέρμα σου. Να ξεβάφεσαι πριν κοιμηθείς και να χρησιμοποιείς αντιηλιακό. Να είσαι χαρούμενη και να περνάς καλά. Υποστηρίζω την ατομική ομορφιά του καθενός. Πρέπει απλά να αγκαλιάσεις την φυσική ομορφιά και να μην την καλύπτεις με όσα επιτάσσει η μόδα. Απλώς, να εκφράζεις κάθε μερά τι νιώθεις και να δεις τι σου πάει καλύτερα». 

Η Zoeva όπως εξηγεί πήρε το όνομα της από την ελληνική λέξη Ζωή και την Εύα θέλοντας να βάλει σε πέντε μόνο γράμματα την "ζωή της πρώτης γυναίκας" το δικό της όνομα και κάτι από Ελλάδα.

Όσο για την συνέχεια... «Απολαμβάνουμε αυτό που έχουμε δημιουργήσει και προχωράμε. Είμαστε μία δεμένη ομάδα χωρίς στόχους πωλήσεων και πίεση για κέρδη που μπορεί να μας οδηγούσε να ρίξουμε την ποιότητα μας». 

 

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr και του madeingreece.news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ